Софийската публика вече познава добре превъзходното вокално и артистично майсторство на баритона от Мексико Карлос Алмагер, който преди няколко сезона се представи на столична сцена с две внушителни превъплъщения - като страховития, самодоволен и обзет от похот барон Скарпия от „Тоска” на Пучини и като почтения, предаден от съпругата и най-добрия си приятел Ренато от „Бал с маски” на Джузепе Верди. Този път Алмагер избра да се представи в ролята на кралския шут Риголето от едноименната опера на Верди. Заедно с него на сцената като Херцога на Мантуа се изяви любимецът на българската публика -тенорът Камен Чанев, а деликатната Ралица Ралинова направи своя уверен и завладяващ дебют с ролята на Джилда на сцената на Софийска опера. В образа на Спарафучиле се певъплъти басът Светлозар Рангелов, а като Мадалена - младото обещаващо мецосопрано Александрина Стоянова-Андреева.
Карлос Алмагер, роден в Мексико Сити, още в най-ранна възраст изучава различни музикални инструменти. Вокалната си подготовка започва като юноша при Франсиско Амадор. Още на 18 печели трета награда на конкурса за млади оперни певци „Карло Морели” в родния си град, а през 1994 г. завоюва и първото място. Спечелва стипендия за обучение в Сиена, а после в Испания среща знаменития баритон Винсенте Сардинеро, който от 1996 до 2003 г. освен учител и художествен наставник е и негов духовен пример. Именно от него Алмагер усвоява стиловите специфики, естетическата мяра и високовиртуозните вокални техники, с които става прочут. Следва серия от международни награди на конкурсите „Франсиско Виняс“, „Хайме Арагал“, „Хулиан Гаяр“, „Франсиска Куарт“, както и „Вервие“ в Белгия, в Португалия и др. Баритонът се изявява по най-престижните сцени във Франкфурт и Лайпциг, в Театро Масимо в Палермо, Дойче Опер – Берлин, Хамбург, Тулон, Марсилия, на Арена ди Верона, в Щатстеатер – Берн, Щатсопера – Виена, Театро Комунале – Болоня, Театро Реджо – Торино, Театро Верди – Триест, Ковънт Гардън – Лондон, Карнеги Хол – Ню Йорк, Пекин, Мексико, Мелбърн, Будапеща, Лас Палмас, Театро Лисеу – Барселона, Япония и др. Името му се свързва преди всичко с големите партии за драматичен баритон на вердиево-пучиневия репертоар - „Момичето от Златния Запад“, „Тоска“, „Мантията”, „Луиза Милер“, „Атила“, „Набуко“, „Отело“, „Симон Боканегра“, „Макбет“, „Силата на съдбата“, „Риголето“, „Трубадур“, „Бал с маски“, „Аида“, „ Андре Шение”, „Палячи“, „Селска чест”, „Лучия ди Ламермур” и др.
В трагичния образ на Риголето Алмагер показва многоликата човешка природа.От една страна, неговият шут е жертва на собственото си остроумие, вероломство и отмъстителност, а от друга страна е дълбоко наранено от човешката жестокост същество, копнеещо за топлота, любов и справедливост. Той открива единствено в бащинския си дълг духовната светлина и обичта към Джилда го пречиства от неговия суетен, коварен и безмилостен дворцов свят. Интерпретацията на Алмагер е удивително богата и емблематична както от музикално, така и от артистично естество и знакова за съвременната оперна сцена. Карлос Алмагер е колкото внушителен, толкова и затрогващ. Той изтръгва от богатия си глас разнообразни интонации на гняв, сила, трагическа вина, до безмерно отчаяние, копнеж и покъртителна бащинска нежност и обич.
Чуйте цялата рецензия на изкуствоведа Петър Пламенов в звуковия файл.
Виолета Цветкова разказва за срещите си с някои от най-големите имена на българския културен небосклон в книгата " Насаме с незабравимите - 45 срещи". "Правех тези срещи повече от 30 години като журналист. Връщах се към тях отново и отново. Всички тези хора вече не са сред нас. Понякога си поплаквах, понякога се смеех. Никой от тях не..
Специален гост в Нощен Хоризонт" е режисьорът, поет и драматург Александър Александров Хаджихристов – творец с дълбок усет към философията и духовността. Поводът за гостуването му бе премиерата на новата му стихосбирка „Писалката на Господ“ – книга, която съчетава поезия и философски размисли за съдбата, божественото и човешкото съществуване...
В четвъртото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Кои са носителите на награди “Златен век“ на Министерството на културата и “Кристална лира“ на Съюза на българските музикални и танцови дейци – в областта на музикално-сценичните изкуства - Разговор с..
Изложбата "Към неизвестното" беше открита вчера - 03.11, в Общинския културен инстиут "Красно село". Тя представя нови произведения на Антон – Константин Анастасов. Творчеството му вече е било показвано в САЩ и Германия. Негови картини присъстват и като фон на известни компютърни игри. "В картините и в игрите страховете могат да бъдат..
Тарас Шевченко среща Христо Ботев в една особена прегръдка между националните герои на Украйна и на България. Може да я видим по време на Международния фестивал на етнографското кино - ОКО , който ще се открие в зала "Люмиер" на НДК този петък от 19 часа. Фестивалът вече се проведе в Украйна. България ни подкрепи за първи път на такова ниво,..
"Нощен хоризонт" ни срещна с един от най-интересните и многопластови български творци, който оставя следи както в България, така и на световната арт сцена – Петър Георгиев Рей . " Човек не бива никога да се предава , независимо от възрастта, от пътя, на който се намираш, или на кръстопътя, това няма значение, човек трябва да продължава да..
Третият игрален филм на режисьора Милко Лазаров "Стадото" ще открие 38-ото издание на "Киномания" на 13 ноември в Зала 1 на НДК. Филмовият фестивал "Киномания" ще се проведе от 13 ноември до 01 декември в София, Пловдив и Варна, а билетите са вече в продажба. В програмата на "Киномания" очаквайте прожекцията на осем български филма и много..
"Не може да не се гордеем, че ние сме тези, които водим едни нации на Антарктида". Това заяви пред БНР председателят на Българския антарктически..
Непрекъснато трябва да се говори за психичното здраве. Това обясни пред БНР Албена Дробачка, ръководител на къща "Скрити лайкове". Пространството..
" В случая с изчезналите гласове на "Величие", които ние открихме и се появиха, първоначално аз получих един сигнал за секция в Пазарджик, където..