„Без да воюваме, измираме“, каза пред БНР Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Той посочи, че само в рамките на две седмици имаме 15 загинали при катастрофи.
Според него сериозна част от проблемите идват от обучението:
„Младите шофьори, когато са на курс, вместо да шофират 31 часа, да придобият все пак някакви умения, те шофират 10-12 часа. Не се кара извън града, не се кара вечер, не се кара на магистрала. Минават едни 50-100 км и си мислят, че имат уменията. Взимайки заветното свидетелство за управление, съвсем скоро стават участници в катастрофи“.
„Предлагаме система, която да контролира реалното даване на часове шофиране“, отбеляза Тодоров в предаването „Преди всички“.
Повечето фирми не обучават качествено
„В момента болшинството от фирмите не обучават качествено, но не всички“, добави мнението си Красимир Георгиев, управител на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България:
„Има фирми, които инвестират и стриктно дават часовете. Те са поставени в изключително затруднена ситуация, защото трудно удържат на нелоялната конкуренция. Безопасността започва с обучението и свършва с обучението“.
Листовките са остарели
Според Георгиев е много важно теоретичното обучение. Сегашните листовки обаче карат курсистите да учат наизуст, без да имат отношение към безопасността и шофьорските умения.
Двамата събеседници изказаха мнение, че листовките са остарели и предлагат да се редуцират въпросите.
„С тази мудна администрация, която блокира дейността на държавата и населението, това са резултатите“, отбеляза Георгиев. Той е категоричен, че просветното министерство няма място в подготовката на бъдещите шофьори. Според него учебната документация и въпросите за изпита трябва да се подготвят от транспортното министерство.
„Няма да има бели автомобили. Инструкторът ще продължи да присъства в автомобила по време на изпита“, посочи той.
Незабавна реформа в КАТ
„Трябва да има незабавна реформа в КАТ. Там е страшно. Там метастазите са огромни. И пътна агенция, и „Автомобилна администрация“, навсякъде, просто е страшно. Там никой не го интересува от убит и кръв, всеки се интересува само от финикийски знаци. КАТ и „Автомобилна администрация“ в този си вид трябва да бъдат разпуснати. Трябва да има друга служба, с други служители, които са минали качествено обучение и получават адекватно възнаграждение“, категоричен беше още Красимир Георгиев.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
"Не съм съгласен, че София не хубавее. Проблемът е, че не хубавее нито със скоростта, нито с качеството, с което искаме това да се случва. Това, което пречи на София да бъде красив град, е липсата на внимание към детайла ". Това заяви пред БНР Борис Бонев - председател на групата на ПП-ДБ-Спаси София в Столичния общински съвет. Той отбеляза..
От разследването "Осемте джуджета" отпреди 4 години остана крилатата фраза за летящото килимче, което някой задейства и в институциите започва всичко да се получава в нечия полза , привидно законно. Летящото килимче продължава да действа, с основен "шофьор" Делян Пеевски . Това каза пред БНР Николай Стайков, журналист от Антикорупционния..
Ще има ли достатъчно пасища за биологичното ни животновъдство или единственият път на фермерите е към унищожаване на стадата и затваряне на фермите? Две министерства и една парламентарна комисия все още не успяват да намерят отговор на този въпрос и решение на проблема с пашуването в националните паркове. Рестрикциите за ползване на..
Процедурите, по които се взима българската позиция, трябва да тръгват от браншовите организации , като пък те преди това трябва да направят дискусии на регионално ниво със самите земеделски производители. От там да се оформи позиция, да отива във всички министерства и при българските евродепутати. Това е мнението на Светлана Боянова -..
Днес в столичния квартал "Люлин" 5 ще се проведе протест за безопасно движение преди първия учебен. Недоволните ще се съберат на кръстовището на булевардите "Д-р Петър Дертлиев" и "Панчо Владигеров". Причината за протеста са поредица молби към Столична община за обезопасяване на опасното кръстовище , които молби остават нечути. Първата такава..
Населението в общините Своге, Ботевград и Мездра е притеснено от проект за десетки сондажи за добив на злато в землищата на редица населени места. Това са селата Бов, Лакатник, Желен, Брезов дол, Габровница, Еленов дол и други в община Своге, Гурково, Краево и Литаково, Ботевградско, както и Зли дол и Оселна в община Мездра...
Децата и мобилните телефони - темата в рубриката "Училище за родители". Според столичани децата им използват мобилните си телефони най-малко два часа на ден, но може и до 6 часа да достигне това време. Децата до 6 години почти не използват електронни устройства при някои от семействата. На някои от по-малките деца изобщо са им забранени телефоните, на..
От разследването "Осемте джуджета" отпреди 4 години остана крилатата фраза за летящото килимче, което някой задейства и в институциите започва всичко..
" Политическата нестабилност е само външно проявление на войната между олигархичните кланове и тези, които владеят завладяната държава в тяхната борба..
"Решението на ВАС и по първата, и по втората жалба ни наведе на съмнение, особено в автентичното ДПС. Видя се, че има съд, който разглежда..