Приветстваме планираната за днес видеоконферентна среща на министрите на транспорта на ЕС и очакваме мъдри решения от нея, каза пред БНР Красимир Лалов - председател на Националното сдружение на превозвачите.
Ако България си позволи да спре международния транспорт, това означава да се срине до 2-3 дена и да станат непредвидими последствия, посочи той в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“.
Лалов благодари за обявените вчера мерки от Националния оперативен щаб, свързани с коронавируса за бранша, но посочи, че закъснялото решение е създало доста неприятни емоции.
Той уточни, че една от мерките е ако пристига международен шофьор от чужбина и фирмата е решила камионът му да не се товари, има прозорец или почива, тогава той си остава под карантина в къщи.
Другият вариант е, когато шофьорът пристига и разтовари и тръгва, той просто няма проблеми на границите, с правните органи и закона, тъй като изпълнява задълженията си.
Проблем са наличните коридори
Лалов увери, че фирмите са подсигурили шофьорите си с лични предпазни средства, които „и в Европа са налице, където камионите се допускат само с маски, със съответното оборудване“.
„Нашите камиони, 90 на сто, са оборудвани много над изискванията… проблемът не е в това. Проблемът са наличните коридори“.
„През изтеклото време имахме хора, които стояха на словенско-унгарската граница и не бяха допускани да продължат… Към момента има хора, които изчакват да се образува конвой, да тръгнат, нещата са много бавни…Затова приветстваме тази видеосреща на министрите на транспорта на ЕС“, каза Лалов.
Опашки заради липса на буферни паркинги у нас
„Но искаме да подчертаем, че на турската граница имаме проблем с 31 километра опашки, на „Дунав мост“ 1 и 2 трудно се обработват камионите, опашките са големи, на „Калотина“ и „Кулата“ е същото“.
„Крайно време е България да изгради това, за което говорим от 15 години – буферните паркинги по границите. Защото тези 31 км на „Капитан Андреево“ е смешно за европейска страна“, каза Лалов.
Тези хора са по самата магистрала, нито имат откъде и какво да купят, нито санитарни неща, каза той и посочи, че подобни са условията и по другите основни гранични пунктове
Според него такива паркинги и оборудването им, щяха да бъдат като превантивна мярка срещу коронавируса.
„ А в момента някакви странни субекти търгуват по колоната…, а освен корона вируса има и куп други заболявания при неспазване на хигиена. Там няма вода да се измиеш… въобще нещата са доста, които създават проблеми“, каза Лалов
Без резерв от шофьори
Той призна, че българските превозвачи на практика не разполагат с резерв от шофьори, които да запълнят празнината, ако се стигне до карантина или заболяване.
„Наличието на шофьори в България, както и в много други страни от ЕС, е под необходимия минимум. Така че никой не може да се похвали, че има някакви резерви от 50-100 шофьора. Ние просто нямаме резерви т нито един шофьор“, каза Лалов.
Както има лекари които отказват, така има и шофьори, каза той, коментирайки дестинации към страни с повишен риск от Covid-19.
„Всичко опира до психика, до това дали осъзнаваш, че тази държава разчита на теб, защото нашата икономика е отворена и около 80% от това, което се вкарва и изкарва, е на гуми, с камиони. Много от нашите шофьори съзнават своята отговорност и ние им благодарим."
Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.
" Рискове винаги съществуват. Има ги и сега". Така коментира пред БНР темата за влизането на България в еврозоната Румен Гълъбинов , икономист и бивш заместник-председател на Комисията по финансов надзор: "Въпросът е, че в сегашната ситуация Българска народна банка се справя много добре, управлява текущата ликвидност на банките, включително и..
"Мирът според мен трябва да бъде на ниво между самите хора. Когато има мир и разбирателство между самите хора , мирът, за който много често в днешно време се говори, ще бъде на лице , така че не само между хората в една страна, разбира се, това е най-важното, но също така и между хората и нациите на различни страни". Това каза пред БНР Кети Канг ,..
"Украйна: любов + война" е първата по рода си дигитална изложба , чиято цел е да покаже по нестандартен и запомнящ се начин над 700 визуални изображения и доказателства за насилието и военните престъпления, извършани от Русия на украинска земя, анонсират инициаторите на изложбата. В рамките на проекта за пръв път 149 фоторепортери от 29..
Над 100 сигнала и писма прати от началото на годината КАТ-Кюстендил до общините и служби, имащи отношение към безопасността на движението по пътната мрежа в региона, за бърза реакция и отстраняване на нередности и проблеми, казаха от Областната дирекция на полицията. Тази комуникация дава добри резултати. Последните дни се работи по пътя..
"Призивите за референдум за приемане на еврото ми изглеждат много популистки. Те водят до разделение на страната и носят несигурност. Не мисля, че България има нужда от несигурност." Това казва в интервю за БНР литовският евродепутат от "Обнови Европа" Пятрас Аущрявичюс. Г-н Аущрявичюс, как се разви икономиката на Литва 10 години след..
"И докладът за еврото, и позатихващата еуфория от еврото, и позатихващите протести срещу еврото бяха напълно пометени от социалната драма , от историята със социалните домове за възрастни хора във вече няколко града и села в България и дали това е нарочно или случайно, не се знае, защото всичко това заприлича на ПР акция от самото начало в..
Повече от 10 месеца продължава реконструкцията на столичната улица "Опълченска“ в участъка между булевардите "Сливница" и "Тодор Александров“. Все още няма официална информация кога ще бъде пуснато автомобилното движение, макар че изглежда участъкът готов, а въпреки огражданията някои шофьори преминават по обновените платна. Ремонтните дейности..
"Може би съм старомоден, но силно вярвам в демокрацията". Това са думи на президента Румен Радев на въпрос на CNN, дали все още желае провеждането..
Когато някой внесе негоден документ в някоя институция, тя го връща, защото изначално е негоден . Това мнение изказа пред БНР адвокат Николай..
Проблемът с домове за възрастни хора не е от вчера - във Варна имаше пожар и загинали хора, от 2017 г. има подобни сигнали за такива случаи...