Приветстваме планираната за днес видеоконферентна среща на министрите на транспорта на ЕС и очакваме мъдри решения от нея, каза пред БНР Красимир Лалов - председател на Националното сдружение на превозвачите.
Ако България си позволи да спре международния транспорт, това означава да се срине до 2-3 дена и да станат непредвидими последствия, посочи той в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“.
Лалов благодари за обявените вчера мерки от Националния оперативен щаб, свързани с коронавируса за бранша, но посочи, че закъснялото решение е създало доста неприятни емоции.
Той уточни, че една от мерките е ако пристига международен шофьор от чужбина и фирмата е решила камионът му да не се товари, има прозорец или почива, тогава той си остава под карантина в къщи.
Другият вариант е, когато шофьорът пристига и разтовари и тръгва, той просто няма проблеми на границите, с правните органи и закона, тъй като изпълнява задълженията си.
Проблем са наличните коридори
Лалов увери, че фирмите са подсигурили шофьорите си с лични предпазни средства, които „и в Европа са налице, където камионите се допускат само с маски, със съответното оборудване“.
„Нашите камиони, 90 на сто, са оборудвани много над изискванията… проблемът не е в това. Проблемът са наличните коридори“.
„През изтеклото време имахме хора, които стояха на словенско-унгарската граница и не бяха допускани да продължат… Към момента има хора, които изчакват да се образува конвой, да тръгнат, нещата са много бавни…Затова приветстваме тази видеосреща на министрите на транспорта на ЕС“, каза Лалов.
Опашки заради липса на буферни паркинги у нас
„Но искаме да подчертаем, че на турската граница имаме проблем с 31 километра опашки, на „Дунав мост“ 1 и 2 трудно се обработват камионите, опашките са големи, на „Калотина“ и „Кулата“ е същото“.
„Крайно време е България да изгради това, за което говорим от 15 години – буферните паркинги по границите. Защото тези 31 км на „Капитан Андреево“ е смешно за европейска страна“, каза Лалов.
Тези хора са по самата магистрала, нито имат откъде и какво да купят, нито санитарни неща, каза той и посочи, че подобни са условията и по другите основни гранични пунктове
Според него такива паркинги и оборудването им, щяха да бъдат като превантивна мярка срещу коронавируса.
„ А в момента някакви странни субекти търгуват по колоната…, а освен корона вируса има и куп други заболявания при неспазване на хигиена. Там няма вода да се измиеш… въобще нещата са доста, които създават проблеми“, каза Лалов
Без резерв от шофьори
Той призна, че българските превозвачи на практика не разполагат с резерв от шофьори, които да запълнят празнината, ако се стигне до карантина или заболяване.
„Наличието на шофьори в България, както и в много други страни от ЕС, е под необходимия минимум. Така че никой не може да се похвали, че има някакви резерви от 50-100 шофьора. Ние просто нямаме резерви т нито един шофьор“, каза Лалов.
Както има лекари които отказват, така има и шофьори, каза той, коментирайки дестинации към страни с повишен риск от Covid-19.
„Всичко опира до психика, до това дали осъзнаваш, че тази държава разчита на теб, защото нашата икономика е отворена и около 80% от това, което се вкарва и изкарва, е на гуми, с камиони. Много от нашите шофьори съзнават своята отговорност и ние им благодарим."
Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.
"И докладът за еврото, и позатихващата еуфория от еврото, и позатихващите протести срещу еврото бяха напълно пометени от социалната драма , от историята със социалните домове за възрастни хора във вече няколко града и села в България и дали това е нарочно или случайно, не се знае, защото всичко това заприлича на ПР акция от самото начало в..
Повече от 10 месеца продължава реконструкцията на столичната улица "Опълченска“ в участъка между булевардите "Сливница" и "Тодор Александров“. Все още няма официална информация кога ще бъде пуснато автомобилното движение, макар че изглежда участъкът готов, а въпреки огражданията някои шофьори преминават по обновените платна. Ремонтните дейности..
Д-р Валентин Илиев е пътешественик д-р към ГГФ на СУ "Св Климент Охридски" и е гост в "Нощен Хоризонт" . Валентин Илиев разказва за обаянието му от/към многообразието, разнообразието от природни форми в един фотографски кадър и общуването и близостта до етническо-расови типове при човеците, палитрата от цветове. Що е то вулканичен туризъм? Както и..
" Тръмп иска Калифорния да се подчини на федералната власт ". Това заяви пред БНР Бранислав Сланчев , университетски преподавател от Калифорния: "Калифорния е не само най-богатият щат, но и е основата на федералната система , която в момента е една от последните останали пречки пред Тръмп. Федералната система е много силна в Америка, защото по..
Животът тече на бързи обороти и едва смогваме да изпълним всички задачи . Влизаме от роля в роля - ту на работа, ту у дома и навсякъде имаме нещо несвършено, което не търпи отлагане. Плановете винаги са свързани с още натоварване, грижа за близките, изкарване на пари, плащане на сметки. Всичко трябва да бъде свършено и гоним срокове, дати, падежи..
"Не знам дали изобщо трябва да се правим на изненадани за разкритите "домове на ужасите" . Това подчерта пред БНР Лидия Шулева , бивш социален министър: "Не е далеч времето, когато трябваше да изгледаме един друг филма на ужасите, наречен "Могилино" , който беше държавен дом, така че тази практика дали в държавни домове или в частни , за..
Втора дупка в локалното платно на "Цариградско шосе" в столицата разтревожи хората, които живеят в района. Каква е причината за това? Пред БНР Живка Котева , жител на района, обясни: "Бяхме много щастливи, че при нас ще има спирка на метрото. Това е много важна комуникационна точка за града и не само за софиянци, а и за хората,..
"Полезно е и ни харесва. Намерихме нещо, което би ни било приятно да произвеждаме. Знаем, че го правим хубаво и качествено. Нямаме никакви притеснения..
Да спрем сечта на гори заради вятърни и соларни централи – призовават от инициативата "Зелени закони". От организацията са започнали подписка –..
"Може би съм старомоден, но силно вярвам в демокрацията". Това са думи на президента Румен Радев на въпрос на CNN, дали все още желае провеждането..