"Всъщност това, което ми хареса е, че има изненада в тази техника и аз съм в диалог с тази изненада, т.е. не контролирам всичко", каза в предаването "Хоризонт до обед" Марианжела Анастасова. Във Фейсбук страницата си тя организира онлайн уроци по рисуване.
"Там описвам няколко стъпки, които са много прости и можете да направите изкуство, но с тази техника, която се казва "мокро в мокро", и която не е сложна, но някак си ви подлъгва да забравите контрола и след това да откриете нещо друго", разказа художничката.
Тя признава, че обича да работи с млади хора, защото й дават импулс за нови творчески идеи. По време на представянето на нейните рисунки трябваше да се открие изложба на ученици "Крехкостта е ключът"."Всъщност даже си мисля, че заглавието на изложбата на моите ученици още повече отговаря на ситуацията в момента. Тя беше вдъхновена от растенията, които са в Червената книга, растенията на България, които са ендемични", обясни Марианжела Анастасова.
Егото на художника е много голямо, отбеляза още тя. "И всъщност си давам сметка, че 21 век е време, в което можем да си дадем сметка, че всеки може да бъде Леонардо, но по нов начин. Ние вече сме различни хора в 21 век."Интервюто можете да чуете в звуковия файл.
49-ото издание на фестивала "Дни на камерната музика" започна в Габрово и въпреки закъснението, в сравнение с традиционните дати през миналите години, все пак присъства на културната карта на България (поради забавянето на финансирането на много от фестивалите, провеждането беше под въпрос до последния момент). Директорът на Габровския камерен..
В предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" представяме най-новите записи на певицата Евгения Ралчева и пианистката Надежда Цанова, направени в Първо студио на БНР от екип, воден от продуцента Хари Драганов. Дуото реши да остави следа във фонда на Националното радио с избрани песни от творчеството на Рихард Щраус – музика, която сравнително..
Борислав Вълов, когото най-вероятно познавате като Ей Бо от социалните мрежи , в които забавлява хората с различни скечове, е гост на предаването "Понеделник вечер". Театралният актьор е отдаден на изкуствата. През последната година представи своя песен "Като цунами", както и книгата си "Защото в твоите очи". Вълов се е утвърдил като актьор с..
Изложбата "Диагноза: Изкуство" се открива днес в столичната галерия "Риволи" и може да бъде разгледана до ноември. С изложбата д-р Николай Болтаджиев прави своя дебют като художник-любител. След години в света на медицината, той открива ново пространство за творчество – платното, където линиите и цветовете говорят вместо диагнози. Пред БНР..
Утре, 25 септември, започва "София докуМентал". Това е шестото издание на най-големия фестивал за документално кино у нас. То ще премине под мотото "Естественият интелект отвръща на удара" . "София докуМентал" се роди по време на пандемията. Тогава решихме да съберем първото издание с много хубави филми. Получихме страхотни отзиви и хиляди..
Достоен спектакъл предложи Варненската опера в първата в 87-годишната си история постановка на операта “Русалка“ от Антонин Дворжак . Този забележителен, отвъд рамките на обичайното, резултат беше комбинация от доказано успешната формула от последните издания на фестивала “Опера в Летния театър“ – в партньорство с Международния фестивал..
Болшой театър в Москва откри юбилейния си 250-и сезон с премиерата на операта “Йоланта“ от Пьотр Илич Чайковски. Постановката е на Елчин Азизов, който е и художник по костюмите. Сценограф на спектакъла, който се играе на Новата сцена на театъра, е Альона Пикалова, художник на осветлението – Андрей Абрамов. Диригент–постановчик е Антон Гришанин,..
" Казусът с "Топлофикация София" се превръща в поредните глупости, които господин Пеевски е казал и е много хубаво, когато човек говори нещо, все пак..
Абсурдно е в България 46% от всичко, което се произвежда за годината, политиците да го изхарчват, няма как да имаш икономически растеж. Сингапур не..
За 7 месеца има средно 25% ръст на разходите за възнагражденията в бюджетната сфера, никъде не е с по-малко от 5%. Това се случва при анемичен ръст..