Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Йордан Арабаджиев: Сovid-кризата може да ни се стори лека на фона на пакета "Мобилност"

Йордан Арабаджиев
Снимка: БГНЕС

EП гласува днес пакета „Мобилност“. Новото законодателство вежда множество изисквания, сред които за често връщане на водачите и на превозните средства в страната, където собственикът е данъчно задължен. Няколко страни, сред които и България, съобщиха по-рано, че ще обжалват промените пред съда на ЕС, ако бъдат приети.

Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев коментира пред БНР, че от Брюксел „не се очакват кой знае какви изненади“, но превозвачите са решени да се борят докрай „с този непропорционален и дискриминационен пакет“:

„Дай, Боже, да има разумни евродепутати, които да оценят всички аргументи, които се изказаха за пакета и приемат нашата позиция“.

Пакетът претърпява значителни промени от внасянето си преди 3 години, коментира Арабаджиев и допълни, че „всичките тези промени са свързани с все по-тежки рестрикции и все по-непропорционални мерки“, а целта на пакета е „да намали конкурентоспособността на страните от периферията“:

„Поради тази причина раздели Европейския съюз не по партиен признак, а по географски признак. Аз лично бих се радвал да видя как ще гласуват довечера Зелените. През последните 6 месеца, ако оставим настрана кризата с Сovid-19, се говори най-много за „Зелена сделка“ и как искаме икономиката на ЕС съюз да бъде по-зелена, по-ефикасна, по-здравословна. На мен би ми било интересно как зелените ще гласуват във връзка с предложението за връщане на камионите в страната по установяване…

Следващите си ходове ще бъдат свързани в 2 посоки. Първо, очаква се оценка на въздействието от ЕК във връзка с връщането на камиона. Там може би ще има изненади, защото това изменение въобще не беше предвидено и не беше в инициативното предложение. То се появи в значително по-късен етап и за него не е правена оценка. Там очакваме по-благоприятно развитие. Освен това очакваме в съда да има възможност да се чуят юридическите и аргументи на двете страни, а не само политическите“

Арабаджиев припомни и актуалното предложение шофьорите да се връщат не само до страната, където е установено предприятието, но и до базата, където е установено:

„Ако български шофьор е в българска фирма, задължително трябва да се върне в България, но ако е в немска - тогава трябва да се върне в България или в Германия. С какво се подобрява животът на този , шофьор когато не му се дава възможност да се прибере до дома или да отиде където желае?! През цялото това време сме настоявали да има възможност за избор на водача, а не да му бъде наложено административно той да почива на точно определено място в точно определен момент“

Кризата с коронавируса се отразява много тежко на бранша и много фирми значително са намалили обемите на работа „но на фона на днешното гласуване ми се струва, че кризата с Covid може би ще ни се стори съвсем лека“, допълни изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Делян Пеевски

Делян Пеевски: Пенсиите бяха върнати под моя персонален натиск

Лидерът на "ДПС - Ново начало" Делян Пеевски беше категоричен, че неговият персонален натиск е причина за връщане на швейцарското правило за увеличение на пенсиите: "Вчера кой върна пенсиите на пенсионерите, ние. Ще управляваме. Видяхте, че пенсиите се върнаха под моя персонален натиск", заяви Пеевски. По думите му "ДПС-Ново начало" ще..

публикувано на 20.02.25 в 12:43
Борислав Гуцанов

Гуцанов: Проблемът в бюджета с актуализирането на пенсиите е решен с диалог и компромиси

Социалният министър Борислав Гуцанов обясни, че проблемът в Бюджета с актуализирането на пенсиите по швейцарското правило, е бил решен чрез диалог и компромиси.  Според Кирил Петков заслугата за повишението на пенсиите с 9% е на ПП-ДБ В кулоарите на парламента министър Гуцанов коментира откъде могат да дойдат необходимите средства. "Да,..

публикувано на 20.02.25 в 12:34

Според Кирил Петков заслугата за повишението на пенсиите с 9% е на ПП-ДБ

Съпредседателят на "Продължаваме промяната- Демократична България" заяви, че заслугата за промяната в позицията на правителството за увеличението на пенсиите по Швейцарското правило е на тяхната коалиция: "Реално нашата бърза реакция вчера - на Асен Василев и на цялата ни коалиция, накара така, че една огромна грешка да бъде поправена. Два милиона..

публикувано на 20.02.25 в 12:31

Арх. Димитър Данчев: СО не отговаря за дърветата в парк "Врана"

След инцидента с паднало дърво върху кола на булевард "Цариградско шосе" в района на парк "Врана" се надявам държавата да погледне по-сериозно на нещата и да потърси контакт със Столична община . Необходимо е държавата да предприеме действия - да се подпише съответният акт, с който СО отново да започне поддръжката и да обезопасим територията на..

публикувано на 20.02.25 в 12:03

По-малко са клиентите в хипермаркетите в Ямбол

Вторият ден, обявен за бойкот на пазаруването в хипермаркетите, както и минусовите температури не опразниха магазините в Ямбол. Клиентите са по-малко в сравнение с другите делнични дни, повечето от тях знаят за протеста, но не вярват, че цените в магазините ще паднат. "Показваме, че сме съпричастни, обаче мисля, че големите вериги няма да..

публикувано на 20.02.25 в 11:46
Кризисен център за бездомни в

Раздават храна на бездомни хора

В Центъра за временно настаняване "Света София" в столичния квартал "Захарна фабрика" ще се проведе кампания за раздаване на храна за бездомни хора . Инициативата е организирана от Столична община и Българската хранителна банка.  110 хранителни пакета ще бъдат раздадени на най-уязвимите , а именно тези, които са в центъра. Към момента там са..

публикувано на 20.02.25 в 11:40

С нелоялни практики - промоции, веригите поставят производителите в неравностойно положение

Цените в хипермаркетите могат да се регулират с контрол, първо на действащите регулатори. Истината е, че в тези търговски вериги е удобно да пазаруваме – чисто, модерно, но те наистина трябва да не спекулират с бранда "България". Влизате и виждате шевици и т. нат. и отзад, зад това прикрито национално производство, много често има стоки с друг..

публикувано на 20.02.25 в 11:25