От неправителствената гражданска организация „Спаси София“ внесоха мотивирано предложение до МВР, МОСВ и Министерството на транспорта за сериозно ускоряване на процедурата по премахване на изоставени автомобили.
Нарастващият брой на регистрираните автомобили през последните години затруднява както пътния трафик в големите градове, така и паркирането в кварталите. Проблемът е особено остър в столицата, където автопаркът нараства интензивно. Изоставените автомобили често са с изпочупени стъкла, разграбени и пълни с боклуци.
„Седи на капли и никой не го вдига. Организацията е под всякаква критика“ – това мнение от анкета на „Хоризонт“ обобщава позицията на мнозина от жителите на София, за които гледката на стари, разбити изоставени автомобили е ежедневие.
„Трябва да се вдигат. Не е коректно спрямо останалите хора, които няма къде да паркират. Тези коли явно не се ползват.“
„В този огромен град, в тези презастроени квартали друг начин няма“, смятат други от анкетираните.
Съгласно действащите правила сега, за да бъде премахнато изоставено МПС от градската улична мрежа, трябва да са изминали две години от последния годишен технически преглед на автомобила. От „Спаси София“ предлагат срокът да се скъси 3 месеца, а срокът за репатриране на автомобила след стикиране от сегашните три месеца да се намали на 1 месец. Вече е налице първото положително становище от МВР, което подкрепя намаляването на сроковете.
Според Бонев предложенията за скъсяване на сроковете биха довели до това само 4 месеца след изтичането на срока на техническия преглед на видимо изоставен автомобил, той да бъде отстранен от публичното пространство.
Наредбата трябва да се промени първо на национално ниво, текстовете на общинската наредба могат да се променят едва след това, уточни Борис Бонев.
Има сериозен проблем с контрола в момента, потвърди той. Ако следват правилата, районните кметове трябва да сформират комисия с участието на Столичния инспекторат, главния еколог на района и други лица. Практиката показва, че има проблем със събирането на тези хора, затова често само един човек обикаля и маркира изоставени автомобили.
Планира се да се улесни процедурата по стикирането на изоставени автомобили, след което те да се репатрират до специален паркинг и ако в определен срок не бъдат потърсени от собствениците си, да бъдат разформировани, поясни общинският съветник.
Сред основните причини за изоставянето на автомобилите е фактът, че не е безплатно да се даде колата за скрап и да се дерегистрира, посочи още Борис Бонев. „Това е една дълга, тромава и досадна процедура, която би следвало да се облекчи.“
Сигнали за изоставени автомобили могат да се подават към контактния център на Столичната община - call.sofia.bg, както и към районните кметства и Столичния инспекторат, допълни още Бонев.
Той апелира след скъсяването на сроковете по наредбата жителите на отделните квартали да сигнализират за изоставени автомобили, които да бъдат репатрирани, за да се оптимизира и без това затрудненото паркиране.
Чуйте още детайли по темата от звуковия файл."Няма митове. Има просто неистини и полуистини , има политически употреби ." Това каза пред БНР историкът доц. Мартин Иванов за Народния съд преди граждански форум за историко-юридическите му аспекти, който ще се проведе днес. Според него " обичаме декларативно да отбелязваме годишнини, но задълбочено разглеждане не ни се удава ",..
В неделя в Германия предстоят предсрочни парламентарни избори, след като тройната коалиция на социалдемократа Олаф Шолц със Зелените и либералите се разпадна ден след изборната победа на Доналд Тръмп. Причината за провала година преди регулярните избори е трайното неразбирателство между трите партии в икономическата политика , след като стана..
За днес е обявен втори бойкот на големите търговски вериги у нас. Фокусът е подкрепа на малките и семейни магазини . Хората обаче се оплакват, че там цените са още по-високи . Втори бойкот на големите търговски вериги у нас Организатори на бойкота: Подкрепете квартални магазини и семеен бизнес! "Не може да говорим само за веригите...
За днес е обявен втори бойкот на големите търговски вериги. Организаторите апелират потребителите да подкрепят малките магазини и българските производители, които, по думите им, "ежедневно биват мачкани от веригите". 7,9 милиона лева спад в оборота на търговските вериги – това е равносметката след бойкота от 13 февруари. Правителството..
Държавата обеща да стовари цялата си репресивна сила върху диларите на дрога . Това е една от новините след вчерашния Консултативен съвет за национална сигурност при президента. След КСНС за наркотиците: Ще бъдат предложени промени в нормативната база Рекламата на вейп устройствата да бъде забранена, поискаха пък родителски организации и..
6,4 милиарда лева е планираният дефицит за настоящата година, което прави три на сто от брутния вътрешен продукт на касова основа. Това става ясно от публикувания от Министерството на финансите проектобюджет за годината и структурния план до 2028-ма. Малко преди 23 часа снощи, на сайта на министерството бяха публикувани документите. За целия..
" Учебните програми имат нужда от много сериозна актуализация . Промените, които се правят, са абсолютно козметични, на парче – отпадане на някой термин, местене на материал от един клас в друг, което не е реална промяна. Има нужда от концептуална, философска промяна на учебните програми, така че да бъдат фокусирани върху уменията,..
Очакваме бойкотът утре отново да бъде подкрепен масово от хората и да не пазаруват от търговските вериги. С този бойкот ще подкрепим кварталните..
Трябва да изпратим контингент от мироопазващи сили в Украйна. Това заяви пред БНР Елена Поптодорова, основател на Атлантическия клуб в България, бивш..
Цените в хипермаркетите могат да се регулират с контрол, първо на действащите регулатори. Истината е, че в тези търговски вериги е удобно да..