Хуан Диего Флорес е блестящият глас, когото самият Лучано Павароти приживе определя като достоен негов наследник. Покорил съвсем буквално всички престижни сцени, сътворил история с повторение на ария на бис в Миланската Скала, където подобни изпълнения са били забранени в продължение на 70 години, достигнал до върха на световната слава, перуанецът никога не забравя откъде е тръгнал и кои са хората, които са му помогнали.
В интервю за предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" звездният тенор сподели по повод пандемията и трудностите в момента:
"Да, за съжаление музикантите се намират в критична ситуация. Това, което можем да направим в дните, в които нямаме концерти или имаме малко участия, е да учим много, най-вече музикална техника, нови роли и нова музика. Това е важно. Защо да го правим? Защото когато животът започне отново и малко по малко се върнем към нормалността, трябва да сме подготвени и да сме в добра кондиция. Защото заради пандемията музикантите не пеят и не практикуват достатъчно. Смятам също, че трябва да сме щастливи, че сме имали изобщо някаква работа по време на пандемията, както беше при мен. Това е много важно. Трябва да благодарим, че има поне малко концерти - малко, но ги има. Трябва да сме подготвени винаги, да можем да пеем и да дадем най-доброто на публиката. Научихме също, че културата е много важна и че трябва да се възстанови много бързо, защото хората имат нужда от музика и от всичко, което им дава културата, за да продължат напред и да се чувстват по-добре."
Има много силна връзка между Вас и Перу. Кое е с превес - славата или отговорността?
"Благодарение на славата си съм могъл да бъда отговорен по най-добрия начин. Защото фондацията “Симфония за Перу”, която основах, е успешна организация, но тя е такава, защото аз съм известен в Перу. Ако не беше така, нямаше да работи толкова добре, така че двете неща са свързани. Мисля, че като лице на „Симфония за Перу” съм спомогнал много за разрастването на фондацията и следващата година ще отбележим десетата си годишнина. През тези 10 години сме работили с 10 хилиляди деца и младежи, които свирят в оркестри и хорове и така правят живота си по-добър. Работили сме с хиляда деца на година, което е доста.
Защо имате такъв интерес и влечение към фолклора на родината си и след години с класическия теноров репертоар по световните сцени се завръщате към автентичната музика на Перу и я изпълнявате? Една такава песен дори наричат „втори химн на Перу“, разкажете ни за нея.
"Аз израснах с автентичната музика на Перу, както и с други жанрове - като рок, например. Но перуанската музика винаги ме съпътстваше, защото баща ми също я пееше. Когато постъпих в Консерваторията, открих възможностите на гласа си и операта, но това стана на 16-17 години - преди това аз не познавах класическата музика. За мен е много естествено да обичам фолклорната и автентична перуанска музика, защото с нея съм отраснал.
Колкото до валса "La flor de la canela", в него композиторката Чабука Гранда описва една жена с тъмни коси и кожа, описва красотата на тази жена, докато тя прекосява един мост и върви към един булевард. Описва как се движи и как изглежда, но в същото време казва на хората от Лима да ценят и пазят своя град, да се грижат за Лима. Има два плана в песента – единият призовава хората да са съвестни и да пазят Лима, а другият описва красотата на тази жена."
Композиторът Нуниес Аяука пише за Вас и Вашия ментор, тенора Ернесто Паласио, произведение със симфоничен оркестър - Flor de Nieve. Сигурно сте получавали и други посвещения. Чувствате ли се като вдъхновение за Вашите сънародници?
"Да, мисля, че да. Аз им служа за пример, би могло да се каже и за вдъхновение. Това е важно за мен - да бъда пример и вдъхновение не само за младите от моята страна, но и от целия свят, за онези, които започват своя път в операта. Аз винаги съм бил готов да помогна на младите, да им дам уроци по пеене и да проследя развитието им. Освен това много се забавлявам с тях и съм доволен, че ги познавам."
Сватбата Ви е била светско събитие в родината Ви, после споделяхте в социалните мрежии интересни детайли около раждането на децата си. Явно приемате феновете си като приятели - доколко са важни те за Вас?
"Много са важни за мен. Винаги им отделям време след концертите си, за да им давам автографи, да общувам с тях и да отговарям на въпросите им. Мисля, че е важно да се срещам с тях, да бъда с тях и да се радвам на почитателите си по целия свят, и съм благодарен за това. Те са онези, които подкрепят кариерата на музиканта и присъстват с ентусиазъм на концертите, аплодират и показват любовта си. В социалните мрежи качвам много неща именно за феновете - има такива, които са много ентусиазирани, а други по-малко. В социалните мрежи човек общува с всякакви групи фенове, които са хиляди."
Има ли съвети, които сте получили от баща си и от първите си учители в Перу, които спазвате и до днес; имате ли свои тайни как да опазвате гласа си?
"За тази цел музикантът трябва да спи добре и да се храни правилно - по отношение на храната нямам никакви тайни. Нямам никакви суеверия, в които да вярвам. Колкото до съветите, получавал съм много съвети от всички. Например, винаги да бъда любезен с хората, с колегите; никога да не забравям откъде съм тръгнал и какъв съм бил; да не смятам, че щом в момента съм по-известен, съм станал друг, различен човек; да не забравям семейството и приятелите и да бъда чувствителен. Това са съветите."
Цялото интервю можете да чуете в звукови файл.
*Въпросите на „Алегро виваче“ зададе Георги Митов-Геми, а преводът е на Христина Тасева. И на двамата благодарим от сърце за тази среща!
19-ото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“ e посветено на празника на любовта и виното 14-и февруари. В първия му час в букети от оперни наздравици са вплетени музикални новини и репортажи. Вторият час е посветен на любовта, но не на романтичната, а на добротворческата...
Музейната експозиция "Изповедта на Апостола", разположена в Квадрат 500 на Националната галерия, предстои да бъде премахната, предупреди Васил Василев - председател на Управителния съвет на Общобългарския комитет "Васил Левски". Двугодишният договор изтича на 19 февруари и няма да бъда продължен, каза Василев: "Това е подигравка с..
Продукцията "Конклав", дефинирана като политически трилър и фокусираща се върху процеса за избор на папа и всичко задкулисно, с което той е свързан, спечели наградата за най-добър филм на церемонията по връчване на отличията БАФТА на Британската академия за кино и телевизия, предаде Ройтерс. Режисьор на филма е Едвард Бергер. Филмът е..
Близо 200 деца ще вземат участие в 24-тия галаконцерт на лауреатите в конкурса "Млади фолклорни таланти" на предаването "Рано в неделя". Концертът започва в 14.00 часа и ще се проведе в първо студиото на Българското национално радио. Ще бъде предаван пряко в ефира на програма "Хоризонт". Водещи ще са Марина Маринова и Стиляна Алексиева...
На 75-ия фестивал на италианската песен "Санремо" победител стана Oли - настоящ идол на младежката публика с песента "Balorda nostalgia" ("Глупава носталгия"). Събитието премина при голям зрителски интерес. Телевизионният зрителски вот, този на радиото и на пресцентъра на фестивала класираха на първо място Оли с песента "Balorda..
Националното училище по изкуствата "Проф. Веселин Стоянов" в Русе ще чества през април своята 65-годишнина, но събитията по отбелязване й вече започнаха. Кореспондентката ни в Русе Ася Пенчева разказва за един концерт, в който ролите бяха сменени - на сцената бяха учителите, а в публиката – учениците. Репортаж може да чуете в звуковия..
Да кажеш в прав текст по радиото какво мислиш за Израелско-палестинския отношения, да критикуваш в присъствието на израелските войници в окупираните територии, може да се случи само по най-разкрепостеното израелско радио. Галей цаал (вълните на армията) и изказано от намиращата се на върха на славата си (през 2007 г.) Яфа Яркони. Въпреки..
В Къщата на художниците в Плевен е подредена изложба, която е своеобразно емоционално завръщане. Убавка и Костика са едни от най-разпознаваемите и..