Иванов има подчертан интерес към изкуството в градска среда, но в момента не рисува графити, а е насочил творчеството си към стенопис и стрийт арт. Смята себе си за един от първите в страната, които се развиват в тази сфера.
„Стрийт арт е комуникация с градската среда и използване на нейните дадености, докато графитите са по-скоро налагане на псевдонима на артиста, който ги прави“, каза Алекси Иванов за предаването „Преди всички“ по БНР.
Няма достатъчно места за свободно рисуване и артистите като Алекси посещават неприятни такива, за да практикуват своята страст.
„Като те пак нямат легален статут на място, на което може всеки да отиде да рисува. Ако виждате спринцовки до нещо, което е нарисувано, тези спринцовки не са на този, който рисува.“
Алекси Иванов е от Варна. Признава, че за човек като него трамваят и метрото са нещо екзотично, а трамваят е и символ на столицата. Затова е благодарен, че е имал възможността да се включи в проект за изрисуването на мотриса от линия 11 в София.
Дигиталните принтове на Алекси Иванов в настоящата му изложба представят взаимодействието на хората с релсовия транспорт.
Творецът вярва, че смисълът на изкуството не е да разкрасява и декорира, а „да покаже различна естетика, независимо дали това се харесва на хората или не се харесва“.
Каква е връзката между релсите и изкуството – чуйте в звуковия файл.
Достоен спектакъл предложи Варненската опера в първата в 87-годишната си история постановка на операта “Русалка“ от Антонин Дворжак . Този забележителен, отвъд рамките на обичайното, резултат беше комбинация от доказано успешната формула от последните издания на фестивала “Опера в Летния театър“ – в партньорство с Международния фестивал..
Болшой театър в Москва откри юбилейния си 250-и сезон с премиерата на операта “Йоланта“ от Пьотр Илич Чайковски. Постановката е на Елчин Азизов, който е и художник по костюмите. Сценограф на спектакъла, който се играе на Новата сцена на театъра, е Альона Пикалова, художник на осветлението – Андрей Абрамов. Диригент–постановчик е Антон Гришанин,..
В 16-ото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20-21 ч .: Специален гост: Ангелина Гаврилова – дългогодишен блестящ солист на балет “Арабеск“, хореограф със също така ярък почерк и директор на трупата от сезон 2025/2026 г. 21-22 ч.: Един час, посветен..
"Картина извън картината" – така е наречена първата голяма ретроспективна изложба, посветена на единствения български художник, приет в колекцията за модерно и съвременно изкуство на ватиканските музеи. Това е Иван Вукадинов , който почина преди година. Изложбата е в Софийската градска художествена галерия. Тя е ретроспективна и цели да..
На 27 септември, събота, в 18.00 часа, в постоянната експозиция на Градската художествена галерия в Пловдив ще бъде показана неизследвана доскоро рисунка на Иван Милев от негово пътуване във влака на емблематичната дата 16 април 2025 г., когато се случва атентатът в църквата "Св. Неделя" в София. Публиката ще се върне 100 години назад..
В Габрово тази вечер започват Дните на камерната музика. 49-ото фестивално издание ще предложи на ценителите 8 концертни вечери. Камерният ансамбъл "Софийски солисти" ще открие традиционните Дни на камерната музика. Програмата включва оркестрови концерти, хорови изпълнения, рецитали и изява на талантливи габровски деца. И в това - 49-о..
"Ако човек се зарови, има неизвестни произведения на Вазов, които казват страшно много истини, по забавен начин . Ако се погледне под по-различен ъгъл, се виждат много истини, казани преди повече от 100 години и все още са важни. А начинът, по който описва България и народа, водят към усмивка, към нещо зареждащо." Това каза в интервю за БНР..
" Казусът с "Топлофикация София" се превръща в поредните глупости, които господин Пеевски е казал и е много хубаво, когато човек говори нещо, все пак..
" В съвременния свят всички сме зависими един от друг и всяка независимост е относителна , всяка свобода е относителна дотам, докъдето всъщност започва..
За 7 месеца има средно 25% ръст на разходите за възнагражденията в бюджетната сфера, никъде не е с по-малко от 5%. Това се случва при анемичен ръст..