В дигиталната програма на Метрополитън опера февруари е месец на знаменитите афроамерикански певци в историята на престижния театър.
С интерес и с голямо удоволствие изгледах постановката на операта „Порги и Бес“ на Гершуин – в запис от пряката прожекция на 1 февруари 2020 г. в киносезона на Метрополитън, който тогава вече не се излъчваше в Синема Сити в България. Така че, отново ще повторя, една от ценностите на адаптацията на човечеството по време на пандемията Covid-19 е процъфтяването на дигиталните програми на прочутите театри и музеи, достъпът до огромни масиви информация, който получихме безплатно или срещу символично заплащане. Нека да им се насладим и да се надяваме, че тази форма ще се запази в някакъв вариант и след връщането към нормалността на живите спектакли и преките прожекции! Може би записът на „Порги и Бес“ – копродукция на Метрополитън, Холандската национална опера в Амстердам и Английската национална опера, ще бъде излъчен отново в следващите месеци. Не го пропускайте, защото тази творба и в такъв състав иначе не се среща често в афишите!
Постановката е жива и стилна, реалистична и динамична. Създава усещането за въздействие на един много силен театрален спектакъл на Бродуей – едновременно достатъчна мащабност на картината, но и много по-силна релефност на сцените, изграждане на ярки характерни персонажи, което невинаги е водещото в един оперен спектакъл. Всички компоненти въздействат в синхрон - режисурата на Джеймс Робинсън, сценографията на Майкъл Иърган, костюмите на Катерине Цубер, хореографията на Камил Ей Браун. Всичко сякаш наистина те пренася в рибарския квартал Кетфиш Роу със завладяващите емоции и драматични преживявания, спиричуъли и танци на неговите обитатели. Освен Summer Time – Приспивната песен на Клара, с която започва операта и след това е вплетена като нишка в цялата творба, ще си затананикате и ще се потопите с удоволствие в още много затрогващи мелодии. Краката ви може да започнат несъзнателно да потропват, тактувайки в ритъма на танците. Изпълнителският състав е великолепен. В ролята на Порги е Ерик Оуенс. Гласът му е толкова топъл и фразирането така меко, че сякаш се излива балсам, когато пее. Ейнджъл Блу, която познаваме от концерта на Пласидо Доминго в Арена Армеец преди 7 години – на 14 февруари 2014 г., е великолепна в ролята на Бес. Присъствието й – и вокално, и артистично, е толкова силно, че изпълва сцената и завладява вниманието на публиката, която я възнагради с дълги аплодисменти след спектакъла.
Целият състав е много добър, ще видите и чуете, но нека специално да отбележа и изявата на Латония Муур в ролята на вдовицата Сирина и дамското удоволствие да гледаш на сцената толкова красив мъж и едновременно добър певец като Донован Сингълтъри в ролята на младия атлетичен рибар Джейк. Казвам дамско удоволствие, защото предполагам, че удоволствието за господата се разваля от щипка завист. Отново ви препоръчвам да следите в групата „Каста дива“ във facebook кога ще има отново прожекция на „Порги и Бес“ от Метрополитън. Особено сега, в пандемичната ситуация, пъстротата на този спектакъл е много зареждаща. Ще ви бъдат интересни и интервютата с постановъчния екип и изпълнителите, които при преките прожекции се излъчваха обикновено в антрактите, а сега при излъчванията на записите са монтирани след финалните аплодисменти.
Ще надникнете и на изложбата “Black Voices at the Met”, посветена на знаменити афроамерикански певци като Леонтин Прайс, но и на по-малко известни имена от 1897 г. насам.
"Това ми е първата номинация. Бях изненадана от наградата "Икар", обясни пред БНР актрисата Биляна Георгиева. Тя получи Награда за поддържаща женска роля в спектакъла "XXL". Георгиева разказа в предаването "Хоризонт за вас", че утвърждаването в театралните среди при нея не се е получило лесно. "Нещата започнаха да потеглят трудно и..
Преди 20 години, на големия християнски празник Благовещение отваря врати музеят на ул. "Якубица" – последният дом на композитора Панчо Владигеров. В своето завещание от 29 октомври 1976 година, той изразява желанието си мястото да бъде превърнато в музей, където да се съхраняват неговите творби, лични вещи и целият му архив. Изпълнението на волята на..
На 24 март, при възторжен прием от страна на публиката и музикалната критика, се състоя най-новата премиера във Виенската Щатсопер – "Йоланта" от Пьотр Илич Чайковски. Автор на либретото на тази последна творба на композитора е неговият брат Модест Чайковски, а съдържанието е по пиесата "Дъщерята на крал Рене" от датския поет Хайнрих Херц...
Всяка пролет, вече 14 години, в София се събират любители на пианото, които искат да се изявят на сцена, въпреки че не са избрали музиката за своя професия. Конкурсът Vivapiano, организиран по инициатива на пианистката и клавирен педагог проф. Даниела Дикова, им дава шанс, а състезанието постепенно се превръща в среща на съмишленици. 14-ото издание..
Още преди пет години младата цигуларка Зорница Иларионова спечели наградата за активна творческа дейност в националната анкета "Музикант на годината 2019" на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт". Заедно с това беше наградена и в дуо с пианистката Мартина Табакова като "Ансамбъл на годината 2019". Активната творческа дейност на Зорница Иларионова..
На литературния пазар вече може да намерите книгата "Изгревът в деня на жътвата" – предистория на поредицата за "Игрите на глада" с автор Сюзан Колинс. Антиутопията, която се развива в едно евентуално бъдеще, разделено от политически манипулации и насилие, е сред най-успешните литературни и филмови поредици. В предаването "Понеделник..
Тази вечер е последното събитие от поредицата "Българска музика" на Симфоничния оркестър на БНР с главен диригент Константин Илиевски. В Първо студио на Националното радио ще прозвучат три концерта на композиторката проф. Борислава Танева. Те са в жанра "Кончерто пиколо". Идеята на авторката е да създаде инструментална форма,..
Недостигът на медицински сестри у нас засяга цялата здравна система. Липсват около 30 000 медицински сестри . Това заяви пред БНР доц. Камелия..
"Очаква се новозеландско, дълбоко замразено агнешко, което вече е влязло в България. Вече е в пещерата на Али Баба, започват да го разфасоват ...
Съдебната система се променя през политиката. Политиката обаче не може да оправи съдебната система, тъй като съдебната система не може да дисциплинира..