Преди дни в предаването "Хоризонт за вас" слушателят Петър Петров на 73 години подаде сигнал, че мобилен оператор е включил услуга, която не е поискана от него. Според него това е практика, която се прилага към възрастни хора, които нямат навика да четат и отговарят на есемеси. Петров твърди, че подобни съобщения за услуги е получавала и съпругата му, но синовете му, които са от друго поколение, не са безпокоени от оператора с подобни предложения. В предаването се обадиха и други слушатели с подобни оплаквания.
Системно от няколко години този оператор използва един трик - без да е договорено, включва някаква допълнителна платена услуга към вече подписания договор и със съобщение уведомява клиента, който в кратък срок трябва да пусне съобщение STOP, ако не е съгласен. В противен случай автоматично бива добавена платената услуга, посочва Петър Петров.
Описаният случай има характеристиките на непоискана услуга по смисъла на чл. 62 от Закона за защита на потребителите. В Комисията за регулиране на съобщенията са постъпвали сигнали на потребители, съдържащи оплаквания от различни непоискани електронни съобщителни услуги или услуги на информационното общество, които са препращани на Комисията за защита на потребителите по компетентност, отговарят юристите на този регулатор.
Игнат Арсенов, главен директор "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите, отговори:
"Има жалби срещу мобилни оператори за активиране на непоискани услуги. Изискваме документи, за да проверим дали са непоискани. При повечето проверки се установява, че са включени в договора и той може да ги спре в последващ момент. Ако услугата не е поискана, клиентът няма причина да я заплаща".
Санкцията за мобилния оператор е от 1000 до 30 000 лева, а при повторно нарушение тя е 50 000 лева. По какъв начин законът защитава потребителите:
"И потребителят има път за защита. Законът казва, че потребителят не е обвързан от договора, без искане от негова страна сключен за предоставяне на тези услуги. Потребителят не е задължен да плаща за тази услуга".
Потребителят е необходимо да пази договора си с оператора и документите за платената сметка.
"Потребителят може да се свърже с оператора за корекция. Ако остане недоволен от отговора на оператора, потребителят може да се свърже с Комисията за защита на потребителите и да се направи проверка".
Дали това са услуги, предоставяни на възрастни хора и кой подава жалби?
"Жалбите се подават от потребители от различни възрасти и от различни населени места. Жалби се подават срещу различни мобилни оператори".
И още един важен съвет към потребителите от Игнат Арсенов:
"Потребителите да четат внимателно договорите".
Повече по темата можете да чуете в звуковия файл.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп заяви в понеделник, че намалява 50-дневния срок, който даде на Русия за слагане край на войната ѝ в Украйна, заявявайки, че е разочарован от руския президент Владимир Путин, предаде Ройтерс. "Разочарован съм от президента Путин“, каза той, говорейки заедно с британския премиер Киър Стармър преди срещата им в..
С 60 000 повече са повикванията на спешния телефон 112 от началото на месец юли в сравнение с изминалия месец юни заради усложнената пожарна обстановка в страната. От националната телефонна линия за спешни повиквания допълват, че е необходимо гражданите да останат на линия до получаване на отговор от оператор от 112. Засиленият трафик..
Споразумението за митата между ЕС и САЩ предизвика разнопосочни реакции, включващи както облекчение, така и предупреждения за твърде висока цена. В замяна на това, че Вашингтон ще облага европейския внос не с 30, а с 15 процента мито, Евръсъюзът ще трябва да купува повече енергоресурси и оръжия от САЩ, като инвестира в американската икономика..
Работата на системата BG-alertе е отлична, а ако говорим за функциониране на системата, как се използва – там сме в процес на обучение, направи оценка на системата за ранно известяване на населението главен комисар Николай Николов, бивш директор на ГДПБЗН, сега съветник на министъра на вътрешните работи, в интервю пред БНР. "Системата е..
"Става все по-топло. Сега юли е с 2.7 градуса над нормата". Това обясни пред БНР проф. Георги Рачев, климатолог и преподавател в СУ "Св. Климент Охридски". "Финландската метеорологична асоциация отчете 14 дни с максимални температури, които не са отчитани, откакто се водят метеорологични наблюдения. Северна Европа, Сибир, Северният..
Продължават гасенето на пожара в местността Бакаджика край Ямбол. От сутринта се прокарват просеки с булдозер, на терен са екипи на огнеборците, три пожарни автомобила, две специализирани коли на Горското и 20 военнослужещи. Огънят вече е унищожил около 6000 декара - лозов масив, иглолистна гора, стърнища, сухи треви и храсти. Именно от..
Продължават усилията за овладяване на пожара в Пирин, където огънят засегна около 12 000 декара горска територия. От двете активни огнища остана само това над планинските села в община Струмяни и Кресна. По информация от оперативния щаб към момента няма застрашени населени места, но пожарът в Пирин остава най-тежкият в страната, каза директорът на..
„Комисията за противодействие на корупцията е обвързана с получаването на средствата по Плана за възстановяване от Европейската комисия. Този план, както и..