"Дина хареса пиесата на Шекспир "Отело". Ние се бяхме срещали с този текст и в НАТФИЗ докато бях студенти в един неин опит по режисура. В последствие към този основен сюжет, който Шекспир предлага и основната интрига, решихме да създадем колаж от други текстове, които да формират драматургичния материал на нашето представление. Започнахме да рисуваме и да обогатяваме този свят и контекст, в който искахме да разкажем нашия Отело, нашата история", каза в предаването "Нощен хоризонт" Боян Арсов.
Дина Маркова коментира, че са се опитали да изследват темата за войната, но не войната между нациите, а войната, която е между група от съмишленици и която прераства във война вътре в човека, в неговата душа, когато той започне да воюва със себе си:
"Затова ние подбрахме и други текстове, на други автори, които според нас са фокусирани върху темата за войната или предлагат една по-различна гледна точка за воюващи човек, борещия се човек, човекът, който трудно приема поражението и се бори да бъде номер 1, да победи, което е човекът на днешното време".
"Ако ние живеем само в бита, тревожим се за това какво ще ядем, тогава се случва разпад на душата. Има много подводни камъни в една такава криза. Кризата е възможност, но кризата е регрес към по-базови потребности, които, когато са заплашени за човешкото същество е много трудно да функционира на по-високо ниво. Ние трябва да се погрижим за това хората да чувстват сигурност", допълни Дина Маркова.
Боян Арсов подчерта, че театърът е възможност да каже много неща, които не може да каже с думи:
"С друга енергия, с други средства, по-витална страна на нещата, която те кара да си свободен, тази безкрайна линия на въображението, което има в театъра, никога няма крайна точка, краен предел, толкова напред и отвъд е отправен и духа, и посланието, че това те прави по-живот"
Дина Маркова завършва режисура за драматичен театър през 2016г. в класа на проф. Снежина Танковска в НАТФИЗ. Преди НАТФИЗ е била в групата на Мария Сапунджиева и Вяра Коларова, където участва в няколко представления по Гогол, Пушкин и Иван Вазов, поставени от режисьора Гергана Тодева. В началото на 2017г. заедно с Боян Арсов учредяват Сдружение „ЗОНГ“, на което оттогава е председател. Ноември 2018 година излиза първата премиера на Сдружението - „Животът е сън“ в Център за култура и дебат „Червената къща“. Освен от театър, интересува се още от психоанализа и едновременно с НАТФИЗ завършва клинична и консултативна психология в СУ „Климент Охридски“. Има опит с психодрама, когнитивно-поведенческа и фамилна терапия. От две години работи като психолог-консултант на деца.
Боян Арсов е роден в София. Завършил е НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", специалност „Актоьорство за драматичен театър“ в класа на проф. Снежина Танковска. Удостоен е с наградата НАТФИЗ НАЙ-НАЙ-НАЙ в категория Актьор за драматичен театър. Преди това е учил в 91 Немска езикова гимназия "Проф. Константин Гълъбов". Бил е част от театралната школа към "Сълза и смях". В последната постановка „Отело - Гибелта на идеалиста“ пиесата на Шекспир е трансформирана от младия екип в оригинална драматизация, извеждаща основната сюжетна линия в контекста на фрагменти - хипотези за войната от други световни автори. Според тях съвременният „Отело“, отвъд мита, е възможен като история за човека парадокс - противоречащ си, двойствен, непознаваем, в капана на радикализиран, черно-бял свят. Той разполага с познанието, но не успява да го приложи така, че да се спаси. Такъв е Отело, такъв е и Яго - двамата основни „противници“ в хода на действието, в чиито роли Боян Арсов се превъплащава.
Повече можете да чуете в звуковия файл.Книгата "Музеят на моето време" на Слава Янакиева представя колекция от фрагменти, в които личното свидетелство се превръща в общо послание за памет, род, загуби и надежда. Янакиева е културолог, преводач и университетски преподавател. Започва своето търсене в тишината на Covid пандемията. "Цялото бреме на времето, което мъкнем, трябва..
Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация..
Книгата "Етюд-и-те на София. 10 години в кадри" на фотографа Иван Шишиев запечатва едни от най-интересните и впечатляващи хора, места и събития в столицата ни през последното десетилетие. "Вече има публикувани над 18 000 кадъра, които разказват какво се случва в София и България. Публикувал съм и снимки от Ирак, Албания, Киргистан,..
Започна юбилейният 25-и международен майсторски клас на оперната дива Райна Кабаиванска, организиран от Нов Български Университет. Той отбеляза рекорден интерес – за участие се записаха 140 млади оперни певци от 30 държави. Ето кои са избраниците на Маестрата, след прослушването на 4-и септември на сцената на Софийската национална опера и балет:..
В 14-ото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20-21 ч.: - Най-грандиозното музикално събитие на столична сцена през месец август беше фестивалът в две вечери – на 28-и и 29-и август, “Гала в София“, организиран от българската оперна дива Соня Йончева и нейната..
Нов графит от неуловимия уличен художник Банкси се появи отстрани на сградата на Кралския съд в центъра на Лондон, но ще бъде премахнат. Стенописът изобразява съдия с традиционна перука и черна тога, който удря протестиращ, легнал на земята и държащ опръскан с кръв плакат. Въпреки че стенописът не е препратка към конкретна кауза или..
"Надпяване" е класация за народна музика, чиято цел е всеки месец да представя произведения в различни стилове, подредения в няколко категории, състезаващи се в рамките на една календарна година. Форматът обхваща авторски произведения, нова, етно, традиционна музика, която се доближава до вкусовете на аудитория от различни възрасти, с различни..
Свидетели сме на една груба злоупотреба с правосъдие , престъпление срещу правосъдието, тъй като на четирима младежи им се вменява действие, което те..
Това е отделен кадър, никой не знае кога е започнал конфликтът . Аз видях един откъс, в който между неясни фигури има някакъв диалог, който може да е..
Съпругата на старши комисар Николай Кожухаров сподели пред БНР актуални данни за състоянието му: " Възстановява се, в Интензивно отделение е"...