Какви са изводите
Между онлайн и аналоговото присъствие останаха галериите по време на Covid-19. Онлайн присъствието е увeличило продажбите, но досегът с изкуството е интимен момент, който може да бъде усетен само в аналогова среда.
"Пандемията доста намали дейността, защото имахме изложби, които бяха от чужбина, те отпаднаха. Също много автори, които имаха записани изложби, се потиснаха и се отказаха, имаше и депресивен момент", каза Росица Гецова от галерия "Аросита".
Ели Сотирова споделя, че заради пандемията галерията ѝ КООП търпи финансови загуби. През месеците на локдаун Ели Сотирова е насочила дейността си към дигиталните инициативи:
"Едва чакам да се върне хубавото старо време. Продължавам да вярвам, че общуването с изкуството трябва да бъде на живо, много се отнема от този твърде интимен акт, когато е онлайн. Искам да се върнат старите времена".
Двойно и тройно се е увеличила работата за екипа на Мария Василева от галерия "Структура". По време на пандемията екипът продължил да изпълнява проектите, за които спечелили финансиране. В най-тежките локдауни избрали да поддържат изложбите във физическото пространство главно заради художниците.
"Много е трудно да мотивираш един художник да прави изложба, която не е ясно дали ще бъде видяна от публиката. От друга страна, поддържахме присъствието си в интернет пространството много по-активно, отколкото го правихме преди. Това е една посока, която ще продължим да развиваме, защото ни дава невероятни възможности не само да показваме изкуство, но и да се свързваме с публиката по един по-различен начин".
Още преди пандемията станахме член на 4 или 5 големи международни артплатформи, където показвахме нашето портфолио, каза Росен Узунов от създадената в края на 2009 година LItle Bird Place.
"След пандемията реших да дам възможност на хора, които са харесали изкуство, примерно 2 или 3 картини и не могат да вземат решение на място дали това е тяхното изкуство - ние предлагахме възможност да предоставим на клиентите изкуството в техния дом или офис, те да имат три дни и да решат за тези три дни дали това е тяхното изкуство. Но тогава имаше бум на купуване".
Владимир Илиев, собственик на галерия "+3, 5, 9" и съпредседател на Асоциацията на търговците на произведения на изкуството казва, че затварянето на галериите е довело до невъзможност някои от съвременните творби да стигнат до своите ценители:
"Това е нещото, което на мен ми липсва, за връзката между нашата галерия и публиката, че не можем да си покажем проектите по начина, по който бихме искали. Ако влезете на сайта, можете да ги видите, ние правим виртуални турове, където можеш да обиколиш и да видиш всичко, но не е това начинът".
Всички галеристи споделят, че пандемията им е дала време да си преструктурират начините на комуникация.
Десислава Зафирова отчита, че галeрията за съвременно изкуство "Оne Gallery" не прилага достатъчно съвременните методи за маркетингова стратегия и комуникация.
"Пандемията ми даде основание да се замисля, какво трябва да подобря в своята дейност. На първо място комуникацията, защото аз не комуникирам достатъчно със звената около себе си. Това ме накара да се замисля, че е част от липсващата маркетинг стратегия на моята галерия. Аз виждам необходимост от по-задълбочено познаване на потребностите на моята аудитория".
Повече можете да чуете от звуковия файл.
В Плевен на 15 септември в залите на ХГ „Илия Бешков” се открива втората обща изложба на Сдружение "Фото Художници". Със свои работи в нея участват 14 фотографи - редовни и асоциирани членове от страната и чужбина. „В кадър“ са нарекли изложбата си авторите. Фотографът изрязва от обкръжаващия го свят нещо, което е интересно по..
Празниците на изкуствата "Аполония" са в разгара си и както винаги в Созопол се усеща концентрация на артистизъм, талант и почитателски интерес. Класическите концерти не правят изключение и всяка вечер Археологическият музей се изпълва с хора, жадни за срещи с музиката и елитните изпълнители - преобладаващо български имена. Класическата..
С бурни аплодисменти лондончани показаха високата си оценка за дебюта на българската диригентка Деляна Лазарова на най-големия и престижен европейски музикален фестивал - Би Би Си Промс. Концертът в Роял Албърт Хол на 10 септември беше част от ежегодните участия на Шотландския симфоничен оркестър на Би Би Си. С него, по особено тържествен и специален..
Народният театър "Иван Вазов" представи новия си сезон. Той започва със заявката за "театър на три континента". Официално започва в събота, 13 септември, с 62-рото представление на "Великденско вино" с участието на Владо Пенев. Дни по-късно предстоят три премиери. Едната ще е следващият вторник и за първите пет поредни представления..
С премиера на книга за актрисата Емилия Радева започва днес есенният литературен сезон на Столичната библиотека. "Животът ми - едно добро представление" е заглавието на изданието, което ще бъде представено от съставителя на книгата и дъщеря на известните актьори Емилия Радева и Любомир Димитров Катерина Димитрова. Посетителите ще видят..
Книгата "Музеят на моето време" на Слава Янакиева представя колекция от фрагменти, в които личното свидетелство се превръща в общо послание за памет, род, загуби и надежда. Янакиева е културолог, преводач и университетски преподавател. Започва своето търсене в тишината на Covid пандемията. "Цялото бреме на времето, което мъкнем, трябва..
Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация..
" Този свят е потенциално мирен. Няма безнадеждна идейна агресия и ние свикваме на това ново общество, то си има своите конфликти. То е много..
Какво още трябва да се случи, за да спре всичко това, попита Бушра Халиди относно събитията в Газа. Тази седмица Израел нанесе безпрецедентен..