Хвърляме ги в „бясното“ и дълбокото
Ивана Керанова: „Надявам се всеки път, когато публиката гледа това представление, да почувства същото, което и ние на сцената, занимавайки се не само с Достоевски и Камю, но и с нашите човешки и актьорски природи.“
Колко живи са днес „бесовете“? Отговаря Теодор Каракачанов: „Бесовете стават все по-бесни и това не е никак случайно. Не спираме да усещаме този особен дух на сцената докато играем това представление, защото е изключително актуално. Всеки живее със своята истина и поне веднъж в живота си е искал да каже, че тя е една. Само че светът не работи така. Във връзка с това с живи ли са бесовете - виждате наскоро какво се случваше по площадите. Не само тук, но и по света. В момента живеем в един огромен бяс.“
София Джустрова вижда движещата сила на бесовете: „Личният бяс у човека го движи в живота. Ако нямаме бесове, значи нямаме цел, нещо, с което да се борим.“
Затворено/Отворено
Ситуацията с коронавируса и антиковид мерките засегнаха сериозно хората, занимаващи се с театър. Салоните първо бяха затворени, после отваряха и отново затваряха. Сега работят с определени ограничения. Според Теодор „бесът“ в младия човек е провокиран от тази несигурна ситуация, но е градивен - „желанието му да кипи, да работи, да има непрекъснато движение с проекция напред.“
Положителната страна на тази въртележка е, че в един момент твоят личен „бяс“ започва да става кауза и някак чрез общуването, чрез намирането на хора, които го споделят, започва да става малко по-лесно и на теб. „Защото „бесът“ е нещо, което всеки един от нас - аз, ти, тя, ние задържаме в себе си като хора“, продължава Теодор.
„Бесен“ театър „Мотус“
Младите актьори гледат към театралното си бъдеще с романтичен оптимизъм и с идеи за създаване на нещо свое.
София Джустрова: „Всеки един от нас непрекъснато си блъска главата в търсене на нови решения и този текст („Бесове“) наистина дойде като начин да изкажем това огромно желание да намерим мястото си в света. Нашият клас направи свое сдружение - театър „Мотус“.
Теодор Каракачанов: „Една от основите цели е да продължим да работим с идеята, която проф. Танковска ни даде за театъра и усещането за него като събитие, като живот, като мислене“.
Съхраняване на единството, след като въртележката на живота „завърти“ младите актьори и всеки поеме по своя път. Теодор продължава: „Искаме да имаме едно място, на което всички да работим и горим по начина, по който го правеше проф. Танковска.“
Кандидатстване по проекти, свободата да избираш екип и луксът за по-дълъг репетиционен период. Но най-вече: „да не чакаме някой от някъде да ни извика“.
Треска за театър
Извикването за проекти на театър „Мотус“ е въпрос на време. Но нека видим каква е за младите актьори онази особена тръпка преди излизането пред публика - сценичната треска. Ивана и Теодор споделят за своите любопитни ритуали.
Ивана Керанова: „Денят ми започва винаги с един и същ плейлист с песни, нещо леко. Имам определен брой напитки, които трябва да изпия преди и по време на представлението.“
Теодор Каракачанов: „Аз пръскам парфюм. Иначе не мога да изляза на сцената - това е моят странен ритуал“. София Джустрова споделя, че няма особени ритуали. Просто се старае да излезе по-бързо на сцената.
Вие не е нужно да излизате никъде. Може просто да си пуснете цялото интервю с младите актьори в звуковия файл.
СНИМКИ: Теодора Тодорова
С бурни аплодисменти лондончани показаха високата си оценка за дебюта на българската диригентка Деляна Лазарова на най-големия и престижен европейски музикален фестивал - Би Би Си Промс. Концертът в Роял Албърт Хол на 10 септември беше част от ежегодните участия на Шотландския симфоничен оркестър на Би Би Си. С него, по особено тържествен и специален..
Народният театър "Иван Вазов" представи новия си сезон. Той започва със заявката за "театър на три континента". Официално започва в събота, 13 септември, с 62-рото представление на "Великденско вино" с участието на Владо Пенев. Дни по-късно предстоят три премиери. Едната ще е следващият вторник и за първите пет поредни представления..
С премиера на книга за актрисата Емилия Радева започва днес есенният литературен сезон на Столичната библиотека. "Животът ми - едно добро представление" е заглавието на изданието, което ще бъде представено от съставителя на книгата и дъщеря на известните актьори Емилия Радева и Любомир Димитров Катерина Димитрова. Посетителите ще видят..
Книгата "Музеят на моето време" на Слава Янакиева представя колекция от фрагменти, в които личното свидетелство се превръща в общо послание за памет, род, загуби и надежда. Янакиева е културолог, преводач и университетски преподавател. Започва своето търсене в тишината на Covid пандемията. "Цялото бреме на времето, което мъкнем, трябва..
Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация..
Книгата "Етюд-и-те на София. 10 години в кадри" на фотографа Иван Шишиев запечатва едни от най-интересните и впечатляващи хора, места и събития в столицата ни през последното десетилетие. "Вече има публикувани над 18 000 кадъра, които разказват какво се случва в София и България. Публикувал съм и снимки от Ирак, Албания, Киргистан,..
Започна юбилейният 25-и международен майсторски клас на оперната дива Райна Кабаиванска, организиран от Нов Български Университет. Той отбеляза рекорден интерес – за участие се записаха 140 млади оперни певци от 30 държави. Ето кои са избраниците на Маестрата, след прослушването на 4-и септември на сцената на Софийската национална опера и балет:..
"Ще накараме институциите да работят. Всеки заслужава да има процес, който да му осигури истината". Това заяви пред БНР адвокат Методи Лалов,..
От инцидента в Русе няма да има голямо сътресение на правителството . Това каза пред БНР Тихомир Безлов, старши анализатор в Центъра за изследване на..
"133 млн. лева загуба на Топлофикация "София" за първото тримесечие на годината , баш в разгара на отоплителния сезон, когато би трябвало да е печатница..