Хореографът Кевин Джийн гостува в София по покана на фестивала "Антистатик". Неговият спектакъл "По същество" беше представен на 29 май в НДК.
"Спектакълът „По същество“ обръща внимание на идентичността, на изграждането на идентичността на хората и по-специално на мъжката, за смисъла, за това как се изграждат от раждането им, какви са връзките и поведението им. И аз именно тръгвам от моята опитност в живота и моето тяло. Въпросите, които са ме вълнували и продължават да ме вълнуват и които споделям с публиката. Смятам, че е необходимо да се разглежда изграждането на мъжа и поведението му, за да има по-справедливо отношение, повече разбиране, повече равенство и да престанем да сме в рамките на властта и дискриминацията, които стават все по-силни в обществото", каза за БНР Кевин Джийн.
По думите му феминистките движения съществуват от десетилетия, дори от векове.
"Днес те съществуват, силни са, смятам, че ситуацията не се променя и се наблюдава все така постоянна дискриминация в нашето общество и става все по-голяма, защото мъжете не искат да се размърдат, тъй като разбраха, че е изгодно да си стоят в тази позиция. И се наблюдава по-скоро активна или пасивна съпротива, за да може по един или по друг начин да запазят привилегиите и властта си. От себе си съдя, че това да си съюзник на феминистичната кауза, е необходимо, но не е достатъчно. Смятам, че един мъж или полумъж от самото си раждане трябва да приеме или да се откаже от привилегиите си, за да има повече справедливост и равенство. А мен това ме вълнува много, тъй като аз не понасям несправедливостта, неравенството, смятам, че трябва да се работи активно в посока на едно по-равноправно общество, а не с толкова насилие, да е по-малко сексистко и по-малко болезнено", допълни Джийн в специално интервю за предаването "Нощен хоризонт".
Той коментира, че спектакълът "По същество" обръща внимание на идентичността, на изграждането на хората:
"И аз именно тръгвам от моята опитност в живота и моето тяло. Въпросите, които са ме вълнували и продължават да ме вълнуват и които споделям с публиката. Смятам, че е необходимо да се разглежда изграждането на мъжа и поведението му, за да има по-справедливо отношение, повече разбиране, повече равенство и да престанем да сме в рамките на властта и дискриминацията, което става все по-силно в обществото".
Той коментира, че има силна дискриминация във Франция. Има сексизъм, расизъм.
"Франция притежава все още колонии и трудно се справя с колониалното минало. Повечето ръководни позиции се заемат от мъже, винаги има дискриминация при заплащането - жените винаги получават по-малко. При еднаква диплома жената пак получава по-малко. Това е един илюзорен образ, който е създала Франция и има още много да се работи в тази насока. Всъщност привилегированите хора трябва да се запитат дали искат да са свидетели на тези привилегии и искат ли да продължава това неравенство, вместо да осъзнаят и да преосмислят привилегиите и да ги разпределят и да слязат от пиедестала на привилегированите. Да отстъпят място на другите, а не да са в позицията на привилегировани".
Кевин Джийн подчерта, че е участвал в акции за подобряване на трудовите условия, опълчвал се е срещу лошите условия на труд, борил се е за по-добри условия на труд, по-добро заплащане, за правата на безработните, за жените.
"В моето семейство синдикалната традиция е силна и винаги сме участвали в протести. Напоследък не искам да се гневя или да избухвам, защото това са много силни емоции - те са важни и трансформиращи енергии и са основателни! В тази пиеса искам да предизвикам радостта, удоволствието и еротизма като източник на промяна и развитие. И ето тук аз търсех да предизвикам удоволствието, радостта и насладата, усмивката и това ми харесва и се надявам, че вие също ги доловихте. Дано да съм успял да обхвана въпросите за идентичността, изграждането и то по-задълбочено социалните взаимоотношения, властта, силата, които са от другата страна на дискриминацията, но запазвайки радостта и удоволствието във всичко това и със силата на еротиката".
Той заяви, че за първи път поставя спекатакъла на сцена.
"Най-голямото предизвикателство за нас беше да представя моите вълнения, въпроси с него и с нея и да разбера как всеки от тях възприема реагира по специфичен начин, развивали сме се по различен начин, така че със сигурност има различия, има и общи неща и разлики, но най-важното за нас беше създаването на доверие. Не може да си наложим да имаме доверие един спрямо друг, то се постига с усърдна работа стъпка по стъпка. Много обсъждахме, променяхме, обменяхме идеи и чрез доверието успяхме да достигнем до близост, до интимност, и всичко това с цел да постигнем и да споделим знания, като си взаимодействаме чрез танца, понякога заставайки в уязвима позиция, на власт, вглеждайки се втренчено или излагащи телата на показ".
Скулпторът, художник и преподавател в УАСГ Йордан Леков представя в галерия-книжарница "София прес" своята изложба "Маврографии" . Заглавието съдържа думите мавро – от гръцки черно, графо – отново от гръцки: форма на писане, изписване , обясни художникът в интервю за БНР. В творбите си той е използвал хартия, туш и вода. "Самите рисунки..
В шестото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Музикално събитие на седмицата: “Реквием“ от Верди на сцената на Софийската национална опера и балет под диригентството на Даниел Орен - Отзвук от оперната гала на Анджела Георгиу със Софийската..
Мартина Табакова (пиано), Стоимен Пеев (цигулка) и Атанас Кръстев (виолончело) - това е ансамбълът, който представя своята концертна програма „Романтични съкровища“ с успех на различни сцени в България. Турнето, което стартира от София с концерт на 23 октомври в рамките на поредицата „Музикални вторници“, сега се отправя към черноморските..
На 21 ноември от 19 ч. в галерия "Vivacom Art Hall Оборище 5" музикантите от трио „Дивертименто“ ви канят на концерт-спектакъла „В годината на чешката музика“. Той е пореден в творческата биография на състава, който получи наградата в категория "Музикален проект на годината" на националната анкета след слушателите на БНР "Музикант на годината 2022"...
Предстои поредната среща на публиката със Симфоничния оркестър на БНР - в петък от 19:00 ч. в столичната зала "България". На диригентския пулт ще бъде Константин Илиевски, а солист – първият виолончелист на Радиооркестъра Христо Танев. Главният диригент на Радиооркестъра Константин Илиевски поставя като български акцент в програмата музиката..
"В моите спомени те са неразривно обединени . Като изпълнител на безкрайно много съвременни произведения съм щастлива, че можах да живея край тях, да дишам техния въздух, да усещам тяхното отношение към музиката и да взема максимално много от това, което те знаеха и можеха", казва пианистката Стела Димитрова – Майсторова пред БНР. По..
На 20 ноември, сряда, в Първо студио на БНР в 19 ч. ще започне един специален концерт, посветен на трима големи композитори - представители на българския авангард, които през 2024-та закръглят годишнини: акад. Васил Казанджиев, който през септември отпразнува своя 90-и рожден ден и продължава да създава музика, както и двама автори, от чието рождение..
БСП не е вече БСП! Не ние си тръгваме от БСП, а БСП си тръгва от нас! Това каза пред БНР Петко Тюфекчиев, който заедно с други членове на три..
Обществото е заблудено за БДЖ, защото всеки чака частен превозвач да дойде с неговите хубави влакове и да предлага по-добра услуга. На..
"Обсъжда се желанието на евроатлантическото мнозинство в НС да влезем по най-бързия начин в еврозоната. Скритата инфлация е много по-голяма от..