През 2011-та година Любомир Терзиев сключва договор с една от банките, регистрирани в България.
"Това беше договор с промоция за пет години - тоест от 2011 до 2016 година - кредитна карта без годишна такса. Когато измина този пет годишен период попитах банката има ли промяна в условията - казаха ми че, няма промяна. За последващите пет години - до 2021 година в нито едно от извлеченията от банката не се посчваше желание за плащане на годишна такса. Когато дойде 2021 попитах и стана ясно, че не ми се запазват условията, а след запитване и до ръководството на банката, от там ми отговориха, че банката ще изиска годишна такса от тук занапред, ще бъде фактурирана на 31 май 2021 година", твърди Любомир Терзиев
В отговор от банката, подписан от двама изпълнителни директори, е записано: „Считано от май 2021 година, банката удържа месечна такса за всички активни кредитни карти, по които няма действащи споразумения за преференции, което таксуване включва и Вашата карта, която ще бъде таксувана на 31 май“ и още един цитат: „Обръщаме внимание, че годишна такса по кредитната Ви карта се дължи от април 2016 година. Обстоятелство, че до момента тя реално не е била събирана, не е основание да се счита, че не е дължима“.
Отговор намираме и в изпратеното от изпълнителните директори на банката писмо до Терзиев, и в отговора от пресцентъра на институцията, получен от програма „Хоризонт“. „След изтичане на периода на промоцията, която е ползвал г-н Терзиев, през 2016 г. договорът действително е бил подновен при първоначалните стандартни условия“, пише в отговора до „Хоризонт“, като ясно се подчертава, че промоцията има временен характер – т.е. първите пет години от договора, но не и през следващия – т.е. от 2016-та година.
"Струва ми се некоректно да бъдат поискани едни пари, които не са били заявени навреме", каза още в "Преди всички" Терзиев.
В отговора до „Хоризонт“ от банката подчертават, че за периода от април 2016-та до изтичането на новия петгодишен период април тази година: „Поради технически проблем, независимо, че вече е била дължима, таксата за годишна поддръжка на картата не е била реално начислявана и събирана. След установяване на този проблем, Банката е възстановила за в бъдеще начисляването на таксата, като не е претендирала за заплащането й за изминал период, доколкото причината за несъбирането й не е била по вина на клиента“.
През цялата кореспонденция с банковата институция, Любомир Терзиев получава и още един възможен отговор за колизията.
В отговора, подписан от изпълнителните директори до Любомир Терзиев, е посочено: „При миграцията банката е взела предвид условията на сключените договори и е издала нови карти, съответстващи на условията по сключените с картодържателите договори, при действащите техни договорни условия“.
А в отговора до „Хоризонт“: „От изложеното е видно и ние категорично го подчертаваме, че твърдението на г-н Терзиев за събрани такси за предходен период не отговарят на действителността. На г-н Терзиев не са начислени, нито събрани никакви такси за минал период“, коментират от банката и се противопоставят на тезата, че отговорът е нарочно забавен, за да не може да се развали договорът.
Засега картодържателят не се е обърнал към Помирителната комисия за платежни спорове, която е звено към Комисията за защита на потребителите.
"Трудно е да се каже кой е прав - това е чисто юридически спор, който в развитите държави намира решение най-напред между банката и клиента и ако не се стигне до споразумение, това става в извънсъдебна форма", това коментира по казуса Богомил Николов председател на "Активни потребители".
"Това в България е "Националната асоциация за извънсъдебни спогодби". Но тъй като участието в такива органи е доброволно, аз не знам нито една банка, която да е склонила досега да вземе учасите в такива процедури, с изключение на Комисията на платежни спорове, която има много тясно поле на действие. Така че за мен на първо място е волята на търговците да се държат като търговци, а не като юристи, защото за хората е трудно да разберат всички клаузи по договорите с банките", посочи още Николов.
Още по темата в звуковия файл.
"Силно се надявам да нямаме проблем с горивата" . Това коментира пред БНР Димитър Хаджидимитров , заместник-председател на Асоциацията на българските търговци, производители и вносители на горива: "При проблема с горивата топката в момента е изцяло в правителството и не само на нашето, но и на европейско ниво, мисля, че трябва да се водят..
Куклите са не просто играчки, а част от културата и историята на човечеството . Това се случва в Музея на куклите в столицата . Те разказват за начина, по който различните народи възприемат детството, красотата, традицията и театъра. С времето куклите променят формата и предназначението си - от ритуални и обредни предмети до детски спътници и герои..
"Задкулисието срещу Съединението” е новата книга на историка Стефан Дечев, който з авършва "История" в Софийския университет, специализира в Амстердамския университет и в Централноевропейксия университет, преподава в Нов български университет. Излиза книгата "Съединението срещу Задкулисието" "Както първите читатели на книгата, която..
"Нашата организация тази година навърши 15 години и каузата за ученическото самоуправление развиваме от самото начало" . Това заяви пред БНР Таня Желязкова-Теа , председател на Настоятелството на Фондация "Институт за информални иновации": "Ние имаме участие в създаването на новия Закон за предучилищно и училищно образование, където..
"Държавата трябва да съумее да подсигури работа на "Лукойл" , като спазва обаче гаранциите, защото стигането до спиране на работа на рафинерията, хич не е добра опция за България". Това каза пред БНР Боян Рашев , енергиен експерт: "Твърде неприятно ще стане тогава, така че решение трябва да се намери . Аз мисля, че това, което Германия прави..
Преди 2 седмици по време на годишната среща на местните власти, организирана от Националното сдружение на общините в България, министърът на околната среда и водите Манол Генов е обявил, че въвеждането на Национална депозитна система за опаковки в България ще се осъществи през 2027 годината. Идеята на правителството е системата да се управлява от..
"1 милиард лева повече за пенсии и 2 милиарда лева повече за заплати, без увеличение на данъците е един морален риск и купуване на политическо време ". Това заяви пред БНР финансистът Преслав Райков : " Бюджетът отдавна е недисциплиниран. Последните четири години водим тотално недисциплинарана политика на едни разходи, които обаче не са..
"Знаехме, че д-р Хасърджиев има лични проблеми. От много време се опитвахме да му помогнем. Но той не желаеше да потърси психологическа или каквато и..
Прокуратурата повдигна нови обвинения и прецизира част от сегашните на кмета на Варна Благомир Коцев. Очаква се в петък на Коцев и защитата му да им..
Не приемам твърдение, че БСП няма да мине 4-процентната граница при парламентарни избори. Това са внушения на някои от опозиционните сили,..