Възстановяват ли се железопътните превози след кризата породена от коронавируса и как се развива тази услуга в годината, която Европейския съюз обяви като Европейска година за железопътния транспорт? Инициативата има за цел чрез проекти, дискусии, изложби и други събития в цяла Европа да популяризира железниците сред гражданите, предприятията и публичните органи като привлекателен и устойчив начин за придвижване, като се постави акцент върху неговия иновативен характер.
През 2020 г. пътническият транспорт бележи спад от 21% спрямо 2019 година, отбелязва той.
Ситуацията с коронавируса не е благоприятна за финансовото състояние на БДЖ на фона на постоянните затруднения на компанията.
Що се отнася до пътническите превози, настоящата година все пак бележи постепенно възстановяване.
„Ще бъдем далеч от предкризисните нива. 2019-а са били около 21 милион пътника превозени, 2020-а са 16 милиона пътници. Тази година ще са между тези две стойности.“
С намаляването на пътникопотока намаляват и приходите за държавния оператор, посочва Людмил Иванов.
За да стане по-привлекателен железопътния транспорт за хората, е необходимо да бъде продължена модернизацията и цифровизацията с по-висока скорост, твърди Людмил Иванов.
За следващите няколко години се планира закупуването на 20 мотриси за средни и кратки разстояния на стойност над 200 милиона по национални План за възстановяване и устойчивост. Имало е предложение за закупуване и на два водородни влака – единият за линията Септември – Добринище, но те на този етап не са включени, разказва Иванов.
Какво предстои през следващите години от гледна точка на подвижния състав? Очаква се да приключи възстановяването на мотриси, закупени 2006-2007 г., които са както електрически, така и дизелови. Предстои модернизация на вагони, като до края на годината се очаква да бъде пусната поне една модернизирана композиция вагони за дълги разстояния.
В момента се извършва реконструкция и строителство по редица участъци от железопътната инфраструктура. Планирано е все повече гари и спирки да бъдат оборудвани с автомати за билети.
Заради закъснения и забавяния от предишния програмен период проекти, които е трябвало да бъдат завършени 2020-2021 година тепърва ще се изпълняват, изтъква Людмил Иванов.
„Забавянията са с един програмен период приблизително.“
Модернизират се проблемни отсечки, например София – Елин Пелин, но проектът няма сериозен напредък, отчита Иванов.
„Предстоят в следващите години да стартират още много проекти за няколко милиарда лева.“
Какво предстои като работа по отношение на европейската свързаност на железопътната инфраструктура на България?
На първо място Людмил Иванов поставя междуграничните връзки.
И в бъдеще най-натовареното товарно трасе ще остане Белград – София – Истанбул, допълва той.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
Фридрих Мерц остава кандидатът за канцлер, заяви председателят на парламентарната група на Християндемократическия съюз Йенс Шпан. Втори опит за гласуване в Бундестага може да има още днес. Консервативният блок ХДС/ХСС и социалдемократическата партия, които вчера официално подписаха коалиционен договор, отново ще предложат Фридрих Мерц за..
Католическата църква преживява исторически момент. На 7-ми май ще бъде конклавът, на който ще бъде избран новият папа. Сикстинската капела се подготвя да приеме 133-ма кардинали от общо 135-ма на възраст до 80 години. Букмейкърите изчисляват, че бял дим от комина ще има между 5-ия и 8-ия път Монтираха комина на Сикстинската капела в очакване..
Славчо Свиленов e учител по история и инициатор за изграждане на военен паметник в град Радомир, който ще бъде в памет на близо 2000 загинали след Освобождението българи . Когато започнали инициативата, нямали очаквания да открият толкова много жертви, казва учителят. Паметникът ще бъде лъв на постамент и ще бъде поставен на символно за..
Съюзът на военноинвалидите и военнопострадалите е патриотична, обществена и социална организация, създадена през 1913 г. от пострадали от Балканската и Междусъюзническата войни. В нея членуват военноинвалиди и пострадали от войните и в мирно време. Основна цел на съществуването на организацията е да защитава правата и интересите, както и да оказва..
Проблемът с локалите трябва да бъде решен по някакъв начин, но той няма да бъде решен, яко няма сериозен обществен натиск. Това заяви пред БНР Милен Димов, родител, който заедно със съпругата си повдигнаха темата за бандите, локалите, които нападат и тормозят други деца. "Явно това е една огромна спяща клетка, заровен проблем, който по..
Около 170 хиляди българи са носители на генна мутация за таласемия – рядко наследствено заболяване на кръвта. Смята се, че честотата на носителство у нас е висока, а в същото време държавата няма програма за откриването на тези хора и намаляването на риска да се роди дете с тежката форма на болестта. Проблемът и възможните решения бяха обсъдени от..
Увеличаването на осигурителната вноска и пенсионната възраст няма да решат проблемите на пенсионната система , смятат експерти и работодатели. Решенията, които предлага държавата, могат само временно да попълнят известен дефицит в бюджета на Националния осигурителен институт за сметка на повишаване на риска от разрастване на сивия сектор и..
Какво те вдъхнови да започнеш да пишеш? "Още от много малка в главата ми винаги са се въртели шантави идеи. Въображението ми е страшно..
Не бих си позволил да коментирам това, което знам или не знам за изтребителя Ф-16. Всичко трябва да се случва по съответния ред. Нека на заседанието..
Периодът, в който ще има значителни локални валежи, достига почти до 25 май . Сравнително по-спокойно ще е времето след това , когато ще има високи..