Британското правителство продължава да смята, че настъпилата криза не се дължи на намаляването на броя на имигрантите заради Брекзит. Самият премиер Борис Джонсън в речта си на конгреса на торите обеща Великобритания да се превърне в страна с високо заплащане, висококвалифицирани кадри и високо продуктивна икономика и омаловажи въпроса с недостига на работна ръка. Медиите често са упреквани от правителството, че преувеличават нещата, но едва ли някой може да си затвори очите пред фактите.
Недостиг на шофьори на цистерни да снабдяват бензиностанциите с гориво. Липса на селскостопански работници да събират реколтата. Криза в птицефермите и свинефермите. А цялостният недостиг на работна ръка породи проблеми в снабдителните вериги в много сектори.
Дебатът в студиото на Скай нюз бе организиран по следния начин. Водещият бе поканил представител на правителството по въпросите на имиграцията, съветник на правителството по тези въпроси, представител на бизнеса и политически коментатор, а чрез видео връзка участваха около 50-60 човека от цялата страна. Изказани бяха много и интересни мнения, но особено се открои въпроса за това защо всъщност британците не запълват многото вакантни места. Представителите на правителството имаха сериозни затруднения да обяснят защо не работи адекватно схемата за обучаване на британски кадри. Изразено бе мнение, че бизнесът трябва да поеме своята отговорност за това, а не да чака правителството да свърши цялата работа. Но изказали се участници във видео-връзката посочиха, че проблемът далеч не е само в неадекватната политика на обучение.
Ще цитирам няколко мнения. Бизнес-дама от Съндърланд, чиста англичанка, каза, че британците просто са мързеливи и че изобщо не могат да се сравняват с работниците от чужбина, като изрично открои източноевропейците. Англичанин-работник от Нортхемптън каза, че трудовата етика между британците и чужденците е напълно различна - докато при чужденците е нормално да се приема, че ще си увредят кръста от работа, за да си осигурят препитание, при британците това не може да се случи. Известният ресторантьор Йотам Отоленги изтъкна, че въпреки че се правят опити да се запълнят овакантените от чужденците места в бранша твърде малко британци постъпват на работа. За тях не е привлекателно дългото работно време и неудобните часове. Той допълни, че не става дума само за нискоквалифициран труд, и по-високо платени и по-квалифицирани позиции също остават незаети. Политическият коментатор в студиото Шола-Мос Шогбамиму, изслушвайки всички тези мнения, заяви: „Срам за британците, които се оплакваха, че чужденците им отнемат работата, а сега след като я получават, не искат да работят“.
В края на дебата бе проведено своеобразно гласуване по въпроса „Има ли нужда британската икономика от имиграция за да се развива напред?“ и почти 100% се съгласиха, че има нужда от повече имигранти. В рамките на дебата беше изнесена интересна статистика. По данни на Конфедерацията за наемане на работна ръка в края на август във Великобритания е имало 1,66 милиона вакантни работни места и се очаква тази бройка да се покачва през следващите месеци. Редица бизнеси, включително супермаркетите, веригите за бързо хранене и пъбовете, са обединени в искането си министрите да разширят списъка с дефицитни професии, така че да се позволи на повече работници от чужбина, включително от ЕС, да запълнят вакантните позиции във важните отрасли.
Посочени са десетте най-дефицитни професии на базата на бройката от недостиг на кадри в тях. Начело са шофьорите на камиони - над 100 000, следват медицински сестри - над 79 000, програмисти и софтуеърни специалисти - близо 69 000, работници в сферата на социалните грижи и старческите домове - около 50 000. По-нататък, без да посочвам бройките, следват: учители в основното образование и детските градини, готвачи, продавачи в магазини, чистачки и прислужници, монтажисти и дърводелци. Към дефицитните професии спадат също ветеринари, шофьори на линейки, пощенски служители, касапи, заварчици, зидаро-мазачи. По най-болната тема за шофьорите от Асоциацията на тежкотоварните превозвачи казват, че цената за обучение на шофьор на ТИР е най-малко 4 000 паунда и че условията на крайпътните услуги във Великобритания са много по-лоши от тези в континентална Европа.
В сектора на социалните грижи работниците получават средно заплащане от 8,50 паунда на час (около 20 лева). Много от компаниите в сектора казват, че не могат да вдигнат заплащането, защото финансирането от правителството е недостатъчно. Чистачките и продавачите в магазини също са ниско платени и с несигурни трудови договори. От Кралския колеж за медицински работници казват, че кандидатстващите за обучение намаляват постоянно от години насам заради премахването на правителствената подкрепа за таксите за обучение и разходите за живот. И въпреки че повече от 60 000 души са кандидатствали за курсове за медицински сестри тази есен, което три пъти повече от миналата година, дори и това не е достатъчно да се запълнят вакантните места.
Руският президент Владимир Путин призна за първи път, че страната му е изиграла роля в катастрофата на азербайджанския пътнически самолет през декември миналата година, който след като е бил отклонен от полета си до Грозни в Чечения извърши аварийно кацане в Казахстан и загинаха 38 от 67-те души на борда. На среща с азербайджанския президент Илхам..
В парижкото гробище Баньо е бил осквернен гробът на Робер Бандентер, беше символично въведен днес в Пантеона за приноса си към премахването на смъртното наказание във Франция. Това предаде Франс прес, като се позовава на съобщение от кметството. Президентът Еманюел Макрон веднага осъди "онези, които са искали да осквернят" паметта на Бадентер...
Кабинетът за сигурност към израелското правителство е приключил заседанието си за постигнатото през миналата нощ споразумение с Хамас по първата фаза от плана на Доналд Тръмп за прекратяване на войната в ивицата Газа. Вече е ход заседание на цялото правителство на Бенямин Нетаняху, което трябва да одобри споразумението преди то да влезе в сила...
Министърът на околната среда и водите Манол Генов е възложил на четирите Басейнови дирекции да изготвят комбинирани карти на районите с риск от наводнения. Те ще обединяват кадастрални и сателитни данни за по-точен анализ на уязвимите територии. Пилотното изпълнение започва във Варна. Мярката е част от усилията на МОСВ за по-добра превенция на..
Над 80 хиляди са били към края на миналата година хората с пенсии и добавки, отпуснати по европейски регламенти и международни договори, отчете Националният осигурителен институт. Това са българи, работили в държави от Евросъюза и страни, с които България има договорни отношения. 80% от тях живеят в страната ни. Най-много 12 500 са хората с..
8,4% ще бъде приносът на туризма в брутния вътрешен продукт на страната през тази година по прогноза на Световния съвет за пътуване и туризъм. Това съобщи заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева по време на блиц контрол в ресорната парламентарна комисия. Тя представи отчета за изпълнението на програмния бюджет на Министерството на туризма..
За водна криза в страната към днешна дата не може да се говори, заяви вицепремиерът Атанас Зафиров след днешното второ заседание на Националния борд по водите. За 10 дни броят на хората без достъп до питейна вода е намалял наполовина. Вицепремиерът Зафиров обобщи, че към момента хората, засегнати от безводие в страната, от 360 000 са..
За схема с изсечени над 30 декара гора в Странджа, разположена близо до т.нар. подпорна стена-хотел на плаж Алепу, за да се строи на този терен , съобщи..
"Мафията изнудва София! Не трябва да се даваме". Това заяви пред БНР Елисавета Белобрадова, депутат от ПП-ДБ, за кризата с боклука в "Люлин" и..
Съществуващите реки и дерета в София масово се застрояват, а същевременно в последните 15 години не се е изграждала канализация . Огромни територии..