Британското правителство продължава да смята, че настъпилата криза не се дължи на намаляването на броя на имигрантите заради Брекзит. Самият премиер Борис Джонсън в речта си на конгреса на торите обеща Великобритания да се превърне в страна с високо заплащане, висококвалифицирани кадри и високо продуктивна икономика и омаловажи въпроса с недостига на работна ръка. Медиите често са упреквани от правителството, че преувеличават нещата, но едва ли някой може да си затвори очите пред фактите.
Недостиг на шофьори на цистерни да снабдяват бензиностанциите с гориво. Липса на селскостопански работници да събират реколтата. Криза в птицефермите и свинефермите. А цялостният недостиг на работна ръка породи проблеми в снабдителните вериги в много сектори.
Дебатът в студиото на Скай нюз бе организиран по следния начин. Водещият бе поканил представител на правителството по въпросите на имиграцията, съветник на правителството по тези въпроси, представител на бизнеса и политически коментатор, а чрез видео връзка участваха около 50-60 човека от цялата страна. Изказани бяха много и интересни мнения, но особено се открои въпроса за това защо всъщност британците не запълват многото вакантни места. Представителите на правителството имаха сериозни затруднения да обяснят защо не работи адекватно схемата за обучаване на британски кадри. Изразено бе мнение, че бизнесът трябва да поеме своята отговорност за това, а не да чака правителството да свърши цялата работа. Но изказали се участници във видео-връзката посочиха, че проблемът далеч не е само в неадекватната политика на обучение.
Ще цитирам няколко мнения. Бизнес-дама от Съндърланд, чиста англичанка, каза, че британците просто са мързеливи и че изобщо не могат да се сравняват с работниците от чужбина, като изрично открои източноевропейците. Англичанин-работник от Нортхемптън каза, че трудовата етика между британците и чужденците е напълно различна - докато при чужденците е нормално да се приема, че ще си увредят кръста от работа, за да си осигурят препитание, при британците това не може да се случи. Известният ресторантьор Йотам Отоленги изтъкна, че въпреки че се правят опити да се запълнят овакантените от чужденците места в бранша твърде малко британци постъпват на работа. За тях не е привлекателно дългото работно време и неудобните часове. Той допълни, че не става дума само за нискоквалифициран труд, и по-високо платени и по-квалифицирани позиции също остават незаети. Политическият коментатор в студиото Шола-Мос Шогбамиму, изслушвайки всички тези мнения, заяви: „Срам за британците, които се оплакваха, че чужденците им отнемат работата, а сега след като я получават, не искат да работят“.
В края на дебата бе проведено своеобразно гласуване по въпроса „Има ли нужда британската икономика от имиграция за да се развива напред?“ и почти 100% се съгласиха, че има нужда от повече имигранти. В рамките на дебата беше изнесена интересна статистика. По данни на Конфедерацията за наемане на работна ръка в края на август във Великобритания е имало 1,66 милиона вакантни работни места и се очаква тази бройка да се покачва през следващите месеци. Редица бизнеси, включително супермаркетите, веригите за бързо хранене и пъбовете, са обединени в искането си министрите да разширят списъка с дефицитни професии, така че да се позволи на повече работници от чужбина, включително от ЕС, да запълнят вакантните позиции във важните отрасли.
Посочени са десетте най-дефицитни професии на базата на бройката от недостиг на кадри в тях. Начело са шофьорите на камиони - над 100 000, следват медицински сестри - над 79 000, програмисти и софтуеърни специалисти - близо 69 000, работници в сферата на социалните грижи и старческите домове - около 50 000. По-нататък, без да посочвам бройките, следват: учители в основното образование и детските градини, готвачи, продавачи в магазини, чистачки и прислужници, монтажисти и дърводелци. Към дефицитните професии спадат също ветеринари, шофьори на линейки, пощенски служители, касапи, заварчици, зидаро-мазачи. По най-болната тема за шофьорите от Асоциацията на тежкотоварните превозвачи казват, че цената за обучение на шофьор на ТИР е най-малко 4 000 паунда и че условията на крайпътните услуги във Великобритания са много по-лоши от тези в континентална Европа.
В сектора на социалните грижи работниците получават средно заплащане от 8,50 паунда на час (около 20 лева). Много от компаниите в сектора казват, че не могат да вдигнат заплащането, защото финансирането от правителството е недостатъчно. Чистачките и продавачите в магазини също са ниско платени и с несигурни трудови договори. От Кралския колеж за медицински работници казват, че кандидатстващите за обучение намаляват постоянно от години насам заради премахването на правителствената подкрепа за таксите за обучение и разходите за живот. И въпреки че повече от 60 000 души са кандидатствали за курсове за медицински сестри тази есен, което три пъти повече от миналата година, дори и това не е достатъчно да се запълнят вакантните места.
Ливанската армия ще разоръжи напълно "Хизбула" близо до границата с Израел в рамките на три месеца, съобщи външният министър Юсеф Раджи пред агенция "Франс прес". Раджи е заявил, че началникът на армията Родолф Хайкал миналата седмица е представил на правителството петстепенен план за съсредоточаване на оръжията единствено в ръцете на ливанската държава...
Кметът на Гълъбово Николай Тонев реши да ме накаже за дързостта да задавам въпроси , но отговори на въпросите нямам . Това каза пред БНР журналистката Венелина Попова, бивш кореспондент на БНР в Стара Загора, като уточни, че зададените от нея въпроси са по Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ). "Той толкова се е вманиачил в тази си..
63-годишна жена пострада сериозно при инцидент между управляваната от нея електрическа тротинетка и лек автомобил във Велико Търново. Катастрофата с електрическата тротинетка става около 13 часа на натоварената ул. "Краков" във Велико Търново на кръстовището между голям хипермаркет, училище и университетски корпус. Лекият автомобил излиза от..
Способността да се забавляваш е основен балансиращ фактор на стреса. Това обясни пред БНР д-р Ивайло Симеонов, лекар и психотерапевт. Той ще бъде сред лекторите на събитието "Под напрежение: Науката за стреса, дистреса и дисциплината". Д-р Симеонов съчетава корпоративната експертиза с дълбокото разбиране за човешката психика. Той работи в..
Етиопия официално откри най-голямата водноелектрическа централа в Африка - проект, който ще осигури енергия на милиони етиопци, но същевременно задълбочава напрежението с Египет. Етиопия, която е втората по население страна в Африка с над 120 милиона души, разглежда язовира на стойност 5 милиарда долара, изграден на приток на река Нил, като..
Ще подкрепим вота на недоверие, както подкрепяме и протестите по справедливи каузи. Това заяви пред БНР лидерът на "Величие" Ивелин Михайлов, като подчерта, че не са поканени да се включат във внасянето му от инициаторите на вота от ПП-ДБ, МЕЧ и АПС. " Ще гласуваме в зала за вота на недоверие и се надяваме да стане някакво чудо, че да вземе да..
Обезщетението за безработица в София-град е по-високо от минималната работна заплата за страната. То е средно 1133 лева и е най-високото за цялата страна - това сочат най-новите данни на Националния осигурителен институт. Хората без препитание във Видин са с близо два пъти по-ниско средно обезщетение в сравнение със столицата - 661 лева. По..
По модернизирания подход към кохезионната политика се дава възможност да бъдат пренасочвани средства по нови програми , примерно за изграждане на..
Свидетели сме на една груба злоупотреба с правосъдие , престъпление срещу правосъдието, тъй като на четирима младежи им се вменява действие, което те..
През октомври ще започне строителството на ново трасе през Кресна, което ще е част от магистралата. В момента вървят последните отчуждителни..