"Събирайки данни от камерите, ние можем вече да изградим много точни карти на околната среда. А тренираният върху тях изкуствен интелект е основата на тази сигурност. Нашата позиция е, че редуцирането на инцидентите е възможно дори и с наличните сега сензори и технологии. И то може да бъде осъществено много преди широкото да се разпространят автономните автомобили. Това може да стане с правилното прилагане на системите за помощ при шофиране. Подобни системи трябва да се разпространяват широко. За да се случи това, трябва да има законодателство", казва Джесика Труонг. Тя е от британска фондация, чиято цел да сложи край на смъртните случаи по пътищата.
Технологиите така или иначе ги има, но дори и сега те не са стандарт
"Автономното аварийно спиране, електронният контрол на стабилността, умни системи за скорост. Тези технологии сега са на пазара, но не така масово. Едно проучване показа наскоро, че ако има регулация за по-високи стандарти за автомобилната безопасност, въвеждането на самите технологии ще отнеме близо 30 години. И то за 95% от използваните автомобили. Затова смятам, че ако искаме да постигнем по-бързо целите си да няма жертви на пътя, е нужно да поискаме още сега автомобилните производители да направят тези системи стандарт. За да усетим дори и към 2030-та година разликата. Другото притеснение е, че в повечето развиващи се страни, стандартите за сигурност на пътя дори не отговорят на условията. Ние имаме проект, който се казва „Спрете катастрофата!“ в подобни държави. Чрез него стимулираме използването антиблокиращата система на спирачките на моторите. Посланието, което се опитваме да прокараме, е че дори и ползването на изкуствен интелект да звучи секси, трябва да обърнем внимание и на прилагането на технологиите, които съществуват.
Как помага изкуственият интелект
И все пак изкуственият интелект помага. Примерът е от Кения. Там няма общ телефон за спешни повиквания. Всъщност 95% от африканския континент няма изградена система за спешни повиквания, казва Кейтлин Долкарт от компанията „Флейър“. Но пък интегрирането на познати технологии и малко помощ от изкуствения интелект е спасило живота на 5000 души миналата година. Като системата е свела времето за идване на линейката от три часа на две минути.
"Така системата е съизмерима с тази в Чикаго, моят роден град. Системата от GPS- и в линейката и мобилни приложения беше интегрирана в облачна услуга. Данните от която отиват в център. Хората там виждат коя е най-близката линейка и я изпращат. Когато анализирахме данните, се оказа, че проблемът е бил не недостиг на линейки, а времето, за което е трябвало да се придвижи. Чрез изкуствения интелект усъвършенствахме системата. Той направи карта от хилядите и милионите данни. Така дори знаем къде най-често се случват инцидентите. Знаем и по кое време на деня се случват най-често. Благодарение на обработените от изкуствения интелект данни, разположихме по-адекватно линейките в районите, за да могат да достигат по-бързо до хората. Другото, по което работим сега, е автоматичното известяване за инцидент. Стандарт, който се налага в някои държави. В Кения автомобилите нямат такава автоматична система за засичане на удара при катастрофа. Няма и как автоматично да получим обаждане за проблем. Затова интегрирахме GPS устройства в колите, дигитални SOS бутони. Което намали със седем минути времето за реакция при инцидент", казва още Джесика Труонг.
Изкуственият интелект помогнал и за маркиране на конфликтни точки за велосипедисти в британския град Бирмингам. Компанията на Филип Макаклийс инсталирала във фаровете на няколко десетки колелета датчици. Които наблюдавали не само поведението на велосипедиста, а и обстановката на пътя. Сензорите подавали данни 800 пъти в секунда. И така се получила картината на опасните места за велосипедистите в Бирмингам.
Анализ на данни в полза на сигурността
За няколко месеца ние събрахме данни от близо 42 хиляди километра, изминати от велосипеди в Бирмингам. Имахме изключително голямо количество от данни, които можеха да бъдат анализирани само с изкуствен интелект. Той изнесе товара, анализирайки близо 798 милиона единици данни. От тези данни можехме да кажем дали колелото е използвано от начинаещ, който прилага доста по-резки движения върху системите на велосипеда. Или от опитен водач, който обмисля по-добре своите действия спрямо ситуацията на. Отчитаме кога колелото прави завой, дали е на кръгово кръстовище, промушва се през трафика или следва автомобил. Така видяхме къде са най-опасните райони за велосипедистите, къде са конфликтните точки. А изкуственият интелект може да направи така, че тези осветителни тела да мигат по-ярко или по-интензивно, за бъде велосипедистът по – добре забележим", разказва експертът.
Нужди са повече данни, казват специалистите. Защото изкуственият интелект работи с данните. 50 процента от фаталните инциденти , регистрирани от СЗО, влизат в официалната статистика. В държаните с ниски доходи този процент е 17. Затова анализи препоръчва дигитализирането на полицейските досиета, обучаването на изкуствения интелект, включването в обучителния процес и на съществуващите системи за наблюдение. Както и други мерки. За да може да се изградят пилотни системи от данни за инцидентите, анализи за опасните места на пътя и същността на катастрофите. Това, казват специалистите, е начинът да се покаже кои мерки работят и какво е нужно да се направи, за да няма загинали по пътя.
70% от дяловете на болницата в Белоградчик ще бъдат приватизирани. Процедурата ще бъде открита след решение на Общинския съвет. Целта е лечебното заведение да бъде спасено от фалит . Решението е взето по предложение на кмета на Белоградчик Боян Минков, който го аргументира с лошото финансово състояние на болницата и реалната опасност от фалит..
Кои са най-подходящите места за посещение в началото на годината? Препоръки ни дава пътуващия инфлуенсър Дора Симеонова: " Първите ми посещения бяха в приказни зимни места в нашата страна, в къщи за гости. Вече бяхме на Боровец и Пампорово . Миналата година най-вълнуващото ми посещение беше в Тайланд, на остров Пукет , което за две седмици ни..
Кипърският шампион АПОЕЛ (Никозия) обявява приключване на сътрудничеството си с футболиста Георги Костадинов, съобщи клубът на страницата си в интернет. Костадинов си тръгва от Никозия след 2,5 години сериозно присъствие, като е изиграл общо 89 мача с АПОЕЛ във всички турнири, вкарал е 6 гола и е подал 4 асистенции. С жълто-синия екип той..
При природни бедствия: тежки бури, наводнения и пожари по телефона предупреждават намиращите се наблизо хора за опасността, като дори я изчисляват в процент и поставят жълт или червен код. Израелска иновация показва точно обратната корелация: мобилните телефони (с вградените си сензори) могат по-рано от метеорологичните станции и постовете на..
Във връзка с Международния ден на най-учтивата дума "Благодаря" , който беше преди дни, ви срещаме с енерго терапевт Асен Миланов . Тази дума е разменна монета, която остойностява нашата признателност за направеното ни добро . Замислете се само колко пъти на ден благодарите на някого или за нещо на глас или на ум. Това е дар на блага,..
Трябва да се намери точният баланс между свободата на словото , която не трябва да бъде накърнявана, и свободата на хората да не бъдат подвеждани чрез фалшива и манипулирана информация . Това каза пред БНР Вени Марковски, съосновател и председател на Българското интернет общество, във връзка с обявените от главния изпълнителен..
По-скъп хляб купуват вече и в Силистра. Увеличението в търговската мрежа е от 20 до 40 стотинки . Според производители толкова рязко покачване на цените не е оправдано. На същото мнение са и потребителите. Доскоро един от най-евтините хлябове беше на цена от 1,50 лева, а днес се продава вече за 1,90 лева , показва проверка в магазините...
Мария Тенева – директор на дирекция ''Сигурност'' в Столична община сподели за БНР: "В момента всички сили на пожарната, на полицията и 3 екипа..
"Без да се пипат данъци, няма как да се запълни дупката в бюджета. Няма как да се влезе в 3% дефицит, без да се наложат непопулярни мерки "...
Традиция е всяка година през месец януари Българският камерен оркестър - Добрич да изнася образователни концерти пред ученици от града. Постепенно..