"Никога не съм се замислял дали догонвам времето, в което живея, но си мисля, че успявам да бъда във времето, в което сме. И тук е голямата роля на самия изпълнител, говоря за творчеството си. Имах късмета и шанса да срещна композитора Тончо Русев, който промени целия ми живот в началото на 90-те години и поета Евтим Евтимов, с които бяхме едно неделимо трио в продължение на много години...Направихме десетки песни...Аз усетих в един момент, мъж на 30 години, започнах да мисля като тези безкрайно уважавани и талантливи творци, който бяха на по 70 години. Така развих моя стил и чрез другите композитори, така че да бъда близък до всички възрасти...", сподели пред БНР Маринов.
"От детството си имам незабравими спомени - безкрайно щастливи и безгрижни дни. Много исках да стана производител на хляб, защото живеехме в близост до завод за хляб. И сега ми се иска още да си направя хлебарница, да усещам мириса на прясно изпечен хляб...
Но в крайна сметка се оказа, че трябва да инвестирам през годините в много скъпата и все по-модерна техника за концертите си и музиката...", каза певецът.
По думите на Маринов няма по лошо нещо от войната на този свят, може би само да загубиш дете:
"Много обичам Русия, пял съм стотици пъти и в бившия СССР, и в Русия, и в Украйна... Имам албум на руски, уважавам хората там с тяхната богата култура...Но каквото и да кажа, не мога да оправдая днешните действия на Русия...Аз обаче имам и друга теория, твърде дълго нямаше война, а тя идва, за да дойде и по-доброто след това...", смята певецът.
За творчеството си Маринов сподели още:
"Когато една песен има история, тя става много истинска и докосва много повече хора със своите послания. Такива са и моите балади. Пътят на един музикант може да го опишат само най-близките му хора, през всичко, което преминава и певецът, и близките хора около него...Така беше и при мен. Огромни лишения, уроците на живота, които те карат да знаеш колко да искаш".
А сега фирмите и издателските къщи правят звездите - натиск, ресурс, пари, а не както, когато аз пробивах на музикалния пазар...Много ми помогна участието в рок - група "Импулс"...чрез нея влязох и в БНР, в предаването "Музикална стълбица" при Йордан Георгиев, поканен от Дора Поборникова - една достолепна и уважавана дама", разказа още Веселин Маринов.
"Много хора са ми помагали през времето...Първият човек, на когото дължа много, е моят преподавател в Консерваторията - Петър Димитров, също на Панайот Славчев от БНТ, на Илия Кънчев, ръководител на рок-група "Импулс".
Когато правиш добро, но след един час прекрасен концерт, преди да запиш да си кажеш - и днес победих, неприятностите остават на заден план...И друго - нокога да не вземаш решения веднага, под влияние на емоцията...Има и неща, които в личния живот не бих простил, има такива неща...както и когато те предаде близък приятел...Защото приятелството е много лична, деликатна, красива и съкровена дума, тя не е за всеки", убеден е известният певец.
"Не съм се отказвал от приятелите си, защото са били в трудна позиция в политически или обществен план - така беше и с Цветан Цветанов, и с Жан Виденов...
А иначе в тези бездуховни времена любовта е онова, заради което си казваш, че е имало смисъл - това е водещото чувство в моя репертоар, и онова, което води хората на моите концерти...
На хората им липсва романтика, сантименталност, вяра в доброто, патриотизъм - аз имам такива песни, такива са и моите слушатели - с обич към България, толкова много мои фен-групи има, като тази във Варна. Те идват, защото така са възпитани в семейство ти, с такива ценности...", сподели още Веселин Маринов.
Още по темата в звуковия файл.
49-ото издание на фестивала "Дни на камерната музика" започна в Габрово и въпреки закъснението, в сравнение с традиционните дати през миналите години, все пак присъства на културната карта на България (поради забавянето на финансирането на много от фестивалите, провеждането беше под въпрос до последния момент). Директорът на Габровския камерен..
В предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" представяме най-новите записи на певицата Евгения Ралчева и пианистката Надежда Цанова, направени в Първо студио на БНР от екип, воден от продуцента Хари Драганов. Дуото реши да остави следа във фонда на Националното радио с избрани песни от творчеството на Рихард Щраус – музика, която сравнително..
Борислав Вълов, когото най-вероятно познавате като Ей Бо от социалните мрежи , в които забавлява хората с различни скечове, е гост на предаването "Понеделник вечер". Театралният актьор е отдаден на изкуствата. През последната година представи своя песен "Като цунами", както и книгата си "Защото в твоите очи". Вълов се е утвърдил като актьор с..
Изложбата "Диагноза: Изкуство" се открива днес в столичната галерия "Риволи" и може да бъде разгледана до ноември. С изложбата д-р Николай Болтаджиев прави своя дебют като художник-любител. След години в света на медицината, той открива ново пространство за творчество – платното, където линиите и цветовете говорят вместо диагнози. Пред БНР..
Утре, 25 септември, започва "София докуМентал". Това е шестото издание на най-големия фестивал за документално кино у нас. То ще премине под мотото "Естественият интелект отвръща на удара" . "София докуМентал" се роди по време на пандемията. Тогава решихме да съберем първото издание с много хубави филми. Получихме страхотни отзиви и хиляди..
Достоен спектакъл предложи Варненската опера в първата в 87-годишната си история постановка на операта “Русалка“ от Антонин Дворжак . Този забележителен, отвъд рамките на обичайното, резултат беше комбинация от доказано успешната формула от последните издания на фестивала “Опера в Летния театър“ – в партньорство с Международния фестивал..
Болшой театър в Москва откри юбилейния си 250-и сезон с премиерата на операта “Йоланта“ от Пьотр Илич Чайковски. Постановката е на Елчин Азизов, който е и художник по костюмите. Сценограф на спектакъла, който се играе на Новата сцена на театъра, е Альона Пикалова, художник на осветлението – Андрей Абрамов. Диригент–постановчик е Антон Гришанин,..
Абсурдно е в България 46% от всичко, което се произвежда за годината, политиците да го изхарчват, няма как да имаш икономически растеж. Сингапур не..
" Казусът с "Топлофикация София" се превръща в поредните глупости, които господин Пеевски е казал и е много хубаво, когато човек говори нещо, все пак..
За 7 месеца има средно 25% ръст на разходите за възнагражденията в бюджетната сфера, никъде не е с по-малко от 5%. Това се случва при анемичен ръст..