"Днешният човек много леко приема формулата, че Христос ни е изкупил греховете и ние можем да грешим колкото си искаме, защото те са изкупени. Но този голям сюжет казва друго - казва, че всеки трябва да приеме отговорността си, да носи кръста си не само пред себе си, но и своята отговорност пред света".
Това каза пред БНР режисьорката Маргарита Младенова, която днес празнува рождения си ден.
Тя сподели, че освен удовлетворение от хубавата репетиция, представлението и срещата със залата, у нея се натрупва и тъга по онова, което е можела, а не е направила:
"Аз си знам, че съм искала и съм можела да направя още, но по някакви причини не съм могла, защото понякога по-големите от нас неща не са по-добри и битката с тях е трудна".
Мечтата на режисьорката е светът отново да се отвори:
"Последните години заради Covid границите се затвориха. През последните 10 години се затвориха и системите - върху принципа на това, че всичко е на пазара, на сергията, а там има и други мотивации. Силно се надявам, че тази пролет, която идва, ще ни помогне да направим точно това. Артистизмът е духовна енергия. Ние сме част от едно човешко племе, което иска срещи и погледи не само помежду ни, не само между нас, които се знаем. Това ми е мечтата".
Интервюто на Даниела Големинова с Маргарита Младенова в предаването "12+4" можете да чуете от звуковия файл.
Галина Мирчева е овцевъд и управител на сдружение "Плевенско мляко". Тя притежава една от най-модерните овцеферми в региона, отглежда над 800 животни в плевенското село Петърница. Наскоро представи и първата си книга "Милно ми е", която е посветила на българските овцевъди. „Следвам път, пълен с хубави неща. Когато излъчваш хубаво, хубаво те..
"За мен един от съвременните истински будители на България беше генералният консул на България в Истанбул Ангел Ангелов, защото на него дължим реставрацията на българската Желязна църква край Босфора и възстановяването на дейността на Българското неделно училище в Истанбул , каза за БНР режисьорът Стилиян Иванов . "Възстановяването на..
Съвременните комуникационни канали предлагат разнообразно съдържание, повечето тематично подчинено на търсенето от потребителите. Комуникаторите са без брой и транслират посланията си в среда от информационен шум. Това силно намалява критичния поглед на аудиторията и тя все по-трудно селектира качеството на информацията сред..
"Защо трябва да учим философия?" е въпросът, който най-често чува Владислав Тодоров. Той преподава предмета "Философски цикъл" в елитна врачанска гимназия. Основната идея в работата му е да насърчава учениците си да изразяват мнение, да споделят, да питат, да търсят отговори за всичко, което ги вълнува - от първото влюбване до проблемите на днешния..
Журналстът Николай Барулов описва своята работа като "далеч от консерватизма на класическата телевизия". Той е фриланс режисьор и видео журналист с над 20 годишна кариера в телевизията. В професионалния си път минава и през кореспондент във Великобритания. Николай Барулов дойде в Автономията за да разкаже за тръпката, която ускорява пулса..
Певицата Катя Близнакова, която преди години изпя народната песен "Лиляно, моме" - песента, която се превърна в нейна емблема и стана любима на поколения българи - тази усмихната и пламенна певица гостува на "Нощен хоризонт" . Тя споделя за музиката и песните си, за срещите ѝ с публиката, за колекцията ѝ от ангели - пазители , както и за..
Жаклин Прейс е талантлива млада българска цигуларка , която от 7 години е част от Белгийския национален оркестър . От 2018 година нашата сънародничка живее в Брюксел, но периодично се връща и в България, когато има покани за участия в концерти. В работата си като оркестрант Жаклин се среща със солисти и диригенти от цял свят , сред..
Нямаме договорка за каквото и да било сливане и обединяване , ръководството на партията и Ахмед Доган са запознати с всички процеси. Това заяви пред..
"Общоприето е становището, че за съжаление, немалка част от кандидат-студентите имат по-лоша успеваемост именно по такива дисциплини, каквато е..
Основното, което прави нашето образование е методът на възпроизвеждане на знания, ученикът едва ли не да наизусти. Не се показват приложенията на..