"Протестът започва, очакваме много хора да се включат в него. Първоначално идеята беше да се проведе в големите градове. Сега, доколкото разбирам към днешна дата, ще се присъединят и колеги от други градове, които искат да се включат в протеста, защото напрежението расте бързо заради всички събития, които се включват в тези дни", каза за БНР Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи.
В предаването "Хора, пътища, автомобили" тя коментира написаното в социалните мрежи от депутата Настимир Ананиев, председател на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, че Милтенова е получила "хиляди държавни левове за превози в Перник преди да оглави конфедерацията през 2018 година"."Аз представлявам браншова организация от 2003 година и съм член на Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорта в последствие негов председател. Този Браншови съюз е част от Конфедерацията на автобусните превозвачи. Факт е, че тя е създадена през 2018, но по-важното, което трябва да кажем за субсидиите - да, всеки превозвач в страната получава субсидии. За съжаление господин Настимир Ананиев не прави разлика между компенсации и субсидии. Може би е редно да направим това разграничение, аз видях какво е публикувал той, можете да проверите и да прочетете - получените субсидии са 47 хиляди, които бяха написани. Субсидиите са средства, които се предоставят на транспортните фирми за покриване на претърпените загуби от нерантабилните превози. Компенсациите са тези средства, които се предоставят на превозвачите, за да направят те съответните отстъпки на пенсионери, ученици, деца от 0 до 7 години, военноинвалиди, майки с деца. Има една огромна група правоимащи, които ползват намаление в автобусния транспорт, именно за тези хора се предоставят тези компенсации".
Тя зави, че субсидиите, които получават превозвачите са само за градските автобусни линии, за междуселищните автобусни линии във високопланински и гранични райони.
"Тези линии се субсидират по два курса дневно нещо, което управляващите и хората от партия "Продължаваме промяната“ деликатно пропускат и продължават да се опитват да манипулират общественото мнение. Няма транспорт в Европа, който да може да съществува без субсидиране. Регламент 1370 на ЕС казва именно това, че нашата държава в своя закон за автомобилните превози е възприела точна този механизъм на работа. И тези средства се предоставят от Министерството на транспорта, респективно от Министерството на финансите, за да осигурят транспорт на населението. И ако някои не го разбира или се опитва да спекулира с това транспортните фирми колко субсидии получават, това е изключително некомпетентно и проява на абсолютно неразбиране на материята".
Тя заяви, че едно от исканията на превозвачите е да се намалят цените на горивата за всички българи.Във Велико Търново се предвижда синята зона за паркиране да бъде разширена с 87 места, но и да се увеличи времето на работа, включително и в съботните дни . Местата за платено паркиране се управляват от общинското търговско дружество "Паркинги и гаражи". Промяната среща недоволството на хората, защото няма алтернатива за паркиране ...
В Румъния предстои триседмичен изборен маратон – президентски и парламентарни избори. Новината за пълноправното членство на Румъния в Шенген е чудесен предизборен кампаниен подарък за румънския премиер Марчел Чолаку - главно действащо лице в преговорите и с австрийците, и с унгарците, които са начело на европредседателството. Това каза..
На 11 ноември само бързата и адекватна реакция на шофьор на училищен автобус предотврати тежка трагедия с 19 деца в Свищовско. В следобедните часове тир с румънска регистрация, движещ се с несъобразена скорост, навлезе в насрещното платно на завой в село Вардим и секунди го деляха от челен сблъсък с ученическия автобус. Шофьорът на ученическия..
Над 100 000 деца и възрастни у нас имат затруднения в говора и комуникацията . Това са хора с ДЦП, аутизъм, афазии, деменция, интелектуални затруднения и други състояния. Допълваща и алтернативна комуникация (ДАК) помага на хиляди невербални хора по света да общуват и да се развиват. "Темата е много важна. Тя касае много хора, които..
Семейство Галина Герасимова и Андрей Грива разказват за ерата на Водолея - за човека между технологичния напредък и непреходните човешки ценности . Тя е историк, богослов, режисьор и издател, а той е музикант и лектор по теми за живота и словото на Учителя Петър Дънов. И двамата са изкушени от астрологията и имат много познания в..
Време е да бъде изработен национален план за мозъчно здраве. Това каза проф. Николай Габровски, председател на фондация „Съвет за мозъчно здраве“, организатор на кръгла маса „Мозъчните заболявания – предизвикателства и решения“. По думите на проф. Габровски 180 милиона души в Европа живеят с мозъчни заболявания, но вероятно са повече, тъй..
От няколко месеца конната база "Ахил", в която се провеждат терапевтични занимания за деца със специални потребности, е в новия си дом – терен в близост до софийското село Бистрица , закупен благодарение на дарителска кампания за спасяването на базата. Към момента е изградено място за настаняване на шестте коня, които работят с децата. Предстоят още..
"Дълбоко съм убеден, че на България са ѝ необходими нови политически субекти . Тези са изчерпани. " Това заяви пред БНР Бойко Ноев, бивш министър..
Трудно е да си представим, че война, струвала живота на стотици хиляди и прогонила милиони от домовете им, може да ескалира още. Но броени седмици след..
Не очаквайте да дадем подкрепа на някого, ако не бъдем потърсени за това. Това каза пред БНР депутатът от ДПС-Ново начало Хамид Хамид и коментира:..