Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Германия e втората предпочитана туристическа дестинация за европейците

Кристиян Салай представя анализ за туризма
Снимка: Мила Млаоденова

Германия e втората предпочитана туристическа дестинация за европейците с 23 милиона пътувания през 2021 година. Страната се подрежда след Испания в предпочитанията на европейците, като изпреварва Италия.  Това съобщават от Туристическия борд на Германия като отбелязват, че пандемията е повишила дела на ориентираните към природа почивки до 35%. Селски райони или планини са втората най-често споменавана почивка в Германия. Очакванията по отношение на българските туристи са посещенията да се доближат до нивата от преди пандемията.
След като за последните 20 години преди пандемията Германия отбелязва близо 160 % ръст на туристите, които са почти 90 милиона през 2019 г. пандемията от коронавирус връща  числата до нивата от 1993 -та година, посочва Кристиян Салай от Туристическия борд на Германия.  Така на пръв поглед изглежда, че всичко постигнато за последните 20 години е загубено. Според него ръстът на посещенията от началото на годината дава надежда, че нещата бързо ще се променят. Той отбелязва положителна тенденция за дестинацията:


"Германия успя да се превърне в целогодишна туристическа дестинация, което много ни радва, защото можем да предложим различни атракции за всички сезони. През зимата разчитаме на ски курортите, имаме и коледните базари, през есента се провеждат бирфестовете. През пролетта и лятото предлагаме на гостите туризъм сред красивата природа. Според проучване, проведено сред 260 директори от Международния туристически пазар, и през 2021 година Германия е на второ място като предпочитание за европейските посетители след Испания и преди Италия. Това се дължи на името на Германия като дестинация за културен туризъм. Ние сме на първо място сред предпочитанията на европейците за културен туризъм", подчертава Кристиян Салай.

Кристиян Салай   Снимка: Мила Младенова

По думите му - от 58 милиона пътешественици в Европа с тази цел, 7 милиона са посетили Германия. Страната заема 12 процентен дял от тези пътувания. На следващите места се подреждат Италия, Франция, Обединеното кралство, Испания и Австрия. 
Що се отнася до българските туристи Кристиян Салай посочва:


"Българските туристи са генерирали  280 хиляди нощувки през 2021 година, което е твърде малко в сравнение с годините преди пандемията, но това е заради рестрикциите, свързани с коронавируса. Добрата новина е, че ако туристите от другите страни отбелязаха спад като посещения в Германия с около 70 на сто, то туристите от България намаляха само с 30 на сто. Данните до март тази година показват ръст", посочи Кристиян Салай.

Растежът е около 62 % в сравнение със същия период на миналата година. Само за първите три месеца на годината са реализирани 72 хиляди нощувки от български туристи. Нашата оценка е, че през тази година данните ще се доближат до тези през 2019 година. Ако нещата вървят нормално през тази година, най-късно през следващата ще сме достигнали числата от преди пандемията. Пътуванията с цел ваканция изпреварват по брой тези с цел бизнес. 41% са били на ваканционно пътуване, 32 на сто с цел бизнес, а  27 % са посетили роднини и приятели. Средно престоят на българските туристи в Германия е 11 дни, а разходите, които обикновено правят са около 687 евро. Повече от половината са пристигнали със самолет, една трета са използвали автомобил, 9 %  автобус и само 2 % железопътен транспорт. Половината от българските туристи отсядат в хотел, 33% имат частно настаняване, 14% са използвали услугите на платформите за споделено настаняване. Делът на хората, които организират пътуването си по интернет  е 67 на сто, 22 % са контактували директно с мястото за настаняване, а 20 на сто са използвали туристическа агенция.

Данните на Туристическия борд на Германия показват, че след пандемията се е увеличил броят на почивките сред природата, а селските райони и планините са сред най-предпочитаните места за отдих за всички туристи. Тенденцията към устойчив туризъм и насочени към природата пътувания нараства. Очаква се търсенето в този сегмент да се увеличи през следващите години. Затова основната маркетингова кампания на дестинацията е посветена на природата:

"Основната тема на маркетинговата кампания през тази година е "Прегърнете германската природа". Причината да я изберем е защото осъзнахме, че хората започнаха отново да поставят като приоритет пътуванията сред природата и желанието да се излезе от големите градове нараства. За щастие Германия като дестинация има какво да предложи, подчертава Кристиян Салай. По данни на Туристическия борд на Германия една трета от нейната територия е под специална защита като природен или национален парк. Страната има 16 национални и 104 природни парка,16 са биосферните резервати на ЮНЕСКО. Има над 300 хиляди километра маркирани пешеходни маршрути и над 76 000 км велосипедни алеи на дълги разстояния, над 350 са сертифицираните курорти за спа и здравословни процедури, 13 са винарските райони".
Повече можете да чуете в звуковия файл.
По публикацията работи: Радостина Билярска

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

За въздушните трасета на дроновете в столицата

Две зони трябва да станат тестови площадки за употребата на дронове и дори на летящи коли. Плановете обаче не са реалност, заради липсата на интерес към управлението на тези пространства, които по европейските правила трябва да са част от т.нар. Ю-спейс пространство. Една от тези зони е край град Раковски, а другата – в южните райони на..

публикувано на 02.11.24 в 19:09

Три организации настояват за по-добър достъп до профилактика на здравноосигурените през медикъл и спа центрове

Да се разширят възможностите за превенция и възстановяване на здравето за българските граждани в медикъл и спа центровете у нас и това да бъде финансирано от общественото здравеопазване . Темата отново бе поставена от Българския съюз по балнеология и СПА туризъм по време на дискусия с участието на министъра на здравеопазването д-р Галя..

публикувано на 30.10.24 в 11:04
Мартин Димитров

Мартин Димитров: В едно пътуване всеки трябва да се почувства специален

Мартин Димитров е на 24 години, роден в Мадрид, вече е посетил 52 държави , живял е в четири и продължава да пътува.  Превърнал е хобито си в професия, сега е екскурзовод и е убеден , че всеки млад човек може успешно да се реализира в България.  Как се справя с предизвикателствата на професията , как се подготвя за едно пътуване,..

публикувано на 30.10.24 в 08:43
Доц. Андрей Андреев

Доц. Андрей Андреев: Лекар - пациент - това е среща на доверието със съвестта

Доц. Андрей Андреев , един от водещите офталмолози в България, гост в предаването "Нощен хоризонт" споделя за своите дълбоки размисли върху офталмологията, медицината и човешките взаимоотношения.  " Срещата между пациента и лекаря е среща на доверието със съвестта , каза за БНР доц. Андрей Андреев . Това определение, споделено от..

публикувано на 29.10.24 в 10:55

Пред рисковите секции във Велико Търново и региона полицейското присъствие се засилва

В област Велико Търново избирателната активност към 11 часа е 10,78 процента и е с едно на сто по-висока от изборите през юни. От десетте общини в региона най-висока е активността в община Сухиндол – 17,6 %, а най-ниска от 7,8 % е в община Горна Оряховица. 6 машини са спрели работа. От тях не се разпечатва вота на избирателите, а само номера на..

публикувано на 27.10.24 в 12:31

Информационните магистрали, от които вече зависи (почти) всичко

През последните години някои развития в технологиите се превърнаха в повод за прогнози за крах на човешката цивилизация. Алгоритмите в социалните мрежи са обвинени за убийството на понятието "истина". Видимите скокове на изкуствения интелект са вече инструмент и за постигането на зловредни цели и създават допълнително притеснение заради..

публикувано на 26.10.24 в 14:05
Татяна Викторова

Кампанията "Родители с тийнейджъри" на Асоциацията на козметиците в България започва на 28 октомври

От 28.10. до 03.11.24 г. (включително) ще се проведе поредното издание на кампанията " Родители с тийнейджъри"  по инициатива на Асоциация на козметиците в България . В рамките на една седмица членове на организацията – козметици ще организират ден на отворени врати в салоните си за красота и ще проведат безплатни..

публикувано на 20.10.24 в 08:32