Операта на Джузепе Верди „Риголето” се завърна на сцената на Миланската Скала в нова продукция. 28 г. след спектакъла на Жилбер Дефло, очакванията на публиката бяха огромни, а музикалният състав – звезден.
Режисурата беше дело на Марио Мартоне, който отбеляза и своята 7-ма продукция за Ла Скала. „Считам за изключително важно да се възвърне динамиката и насилието от първоначалната идея на операта, защото арогантните богаташи са заобиколени и днес от уязвими хора, от които се възползват“ отбелязва Мартоне. Заедно художничката на сценографията Маргерита Пали създават идеята за въртяща се структура на сцената и представяне на противостоящи светове: елегантни сгради, бели мебели, шампанско и тъмни, злокобни структури. Добре познатата на миланската публика Урсула Патзак избира за операта агресивни костюми, които не получиха одобрението на присъстващите в залата.
Диригентската палка беше поверена на маестро Микеле Гамба. Известен като асистент-диригент на Антонио Папано и Даниел Баренбойм, покорил сцените в Ковънт Гардън, Берлинската Щатсопера, Театър Ла Фениче, 39-годишният маестро ни очарова със своето дирижиране и енергия. Маестро Гамба отива специално във Венеция, за да види отблизо оригиналната партитура на операта. „Исках да видя с очите си написаното от Верди, за да се опитам да бъда колкото е възможно по-близо до онова, което маестрото е искал да достигне до нас. Търся детайлите и прошепнатите от Верди звуци” споделя Гамба.
В ролята на Херцога от Мантуа беше известният на световната музикална сцена Пиеро Прети. Тенорът ни впечатли с прекрасен тембър на гласа и несъмнено актьорско майсторство. Силно сценично присъствие и артистичност отличиха изявата на известния баритон от Монголия Амартувшин Енкхбат. Считан за световен вокален феномен, Енкхбат сподели: “Изпълнявал съм ролята на Риголето в повече от 60 спектакъла, но Ла Скала изисква максимална концентрация”. След великолепно представяне в същата роля през 2016 г., Надин Сиера ни очарова със своята Джилда. Чиста дикция и висока оценка на публика и медии за поредната брилянтна изява на американския сопран. Аплодисментите бяха и за италианския бас Джанлука Бурато, който се отличи с динамично изпълнение в ролята на Спарафучиле. Марина Виоти ни очарова със своята Мадалена. Анна Малавази беше перфектна в ролята на Джована. Заслужени овации за Фабрицио Беджи, когото видяхме в ролята на граф Монтероне, а добре познатият на миланската публика Костантино Финучибеше eдин великолепен Маруло.
Завесата падна върху петна от кръв по белите и елегантни дивани. Последваха 11-минутни аплодисменти, придружени от обичайните за премиера на опера в нова продукция, с нетрадиционни елементи, освирквания. В отговор на протестиращите в ложата, Марио Мартоне и маестро Гамба не последваха традиционното индивидуално излизане на сцената, а останаха заедно.
Сякаш в залата прозвучаха думите на Mаестро Верди: "Може би никога няма да напиша нещо по-хубаво".
Продукцията "Конклав", дефинирана като политически трилър и фокусираща се върху процеса за избор на папа и всичко задкулисно, с което той е свързан, спечели наградата за най-добър филм на церемонията по връчване на отличията БАФТА на Британската академия за кино и телевизия, предаде Ройтерс. Режисьор на филма е Едвард Бергер. Филмът е..
Близо 200 деца ще вземат участие в 24-тия галаконцерт на лауреатите в конкурса "Млади фолклорни таланти" на предаването "Рано в неделя". Концертът започва в 14.00 часа и ще се проведе в първо студиото на Българското национално радио. Ще бъде предаван пряко в ефира на програма "Хоризонт". Водещи ще са Марина Маринова и Стиляна Алексиева...
На 75-ия фестивал на италианската песен "Санремо" победител стана Oли - настоящ идол на младежката публика с песента "Balorda nostalgia" ("Глупава носталгия"). Събитието премина при голям зрителски интерес. Телевизионният зрителски вот, този на радиото и на пресцентъра на фестивала класираха на първо място Оли с песента "Balorda..
Националното училище по изкуствата "Проф. Веселин Стоянов" в Русе ще чества през април своята 65-годишнина, но събитията по отбелязване й вече започнаха. Кореспондентката ни в Русе Ася Пенчева разказва за един концерт, в който ролите бяха сменени - на сцената бяха учителите, а в публиката – учениците. Репортаж може да чуете в звуковия..
Да кажеш в прав текст по радиото какво мислиш за Израелско-палестинския отношения, да критикуваш в присъствието на израелските войници в окупираните територии, може да се случи само по най-разкрепостеното израелско радио. Галей цаал (вълните на армията) и изказано от намиращата се на върха на славата си (през 2007 г.) Яфа Яркони. Въпреки..
В Къщата на художниците в Плевен е подредена изложба, която е своеобразно емоционално завръщане. Убавка и Костика са едни от най-разпознаваемите и утвърдени автори не само в България, а и в много страни. Техният път е минал именно през залите на тази галерия, които преди години са били техни ателиета. Именно тук те са създали част от своите..
От днес 18-та национална археологическа изложба , посветена на най-интересното, открито от археолозите през изминалата година, е достъпна за посетители. Мястото, както винаги е Националния археологически институт с музей при Българската академия на науките. Изложбата представя над 500 експоната от 32 обект а, различни като вид и хронология, от..
"Може да се надяваме да не е така, но не трябва да си затваряме очите - струва ми се, че новият екип на Тръмп ще се стреми Европа да се превърне в..
Правителството ще чака европейските данни за инфлацията, които излизат на 24 февруари, за да знае "дали да се напъва" с бюджета , а финансовият..