Как се превръщаме в зависими от технологиите и мрежите хора, как забравяме самоличността си, но помним username-а си и изобщо как се справяме с тази ситуация разказва авторският спектакъл на Боян Иванов и Алексей Кожухаров, чиято премиера е на 5 октомври на сцената на Драматичен театър "Сава Огнянов" в Русе.
Стендъп комедията "Юзър" на Боян Иванов и Алексей Кожухаров поставя в центъра си обикновения човек с новата зависимост от черния екран - на смартфона и на компютъра.
"Това просто "плаче" да се превърне в стендъп комедия, защото това са теми, които касаят абсолютно всеки човек, дори има възрастни хора, които са зависими от Фейсбук и социалните мрежи. Решихме съвсем честно да кажем нещата, които хората по-скоро избягват, дори да мислят за тях, като темата за това защо правим толкова много снимки, кой ще ги гледа после. Като отидем някъде, вместо да наблюдаваме представлението, спектакъла или концерта, защо го гледаме през телефона си? Просто искахме съвсем директно и с чувство за хумор да конфронтираме не само себе си, но и хората с тези парадокси, които ние приемаме като някаква даденост". Това каза съавторът и режисьор на представлението Боян Иванов, а Андрей Кожухаров го допълни:
"Едно от най-ярките неща, които свързва представлението със стендъп жанра е, че е ангажирано, а не просто говорим за някакви неща".
Пиесата "Юзър" е сред трите селектирани български текста от европейския форум за драматургия – Eurodram 2022.
От звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Ася Пенчева.

“Никога не съм вярвал, че е възможно “Опералия” да се случи в България! Толкова смела мечта надали някой от нас може да сътвори! Благодарен съм на колегата Соня Йончева !“ Това каза за БНР тенорът и заместник-министър на културата Георги Султанов, който връчи специални награди на Министерството на културата на двама от финалистите в..
По повод предстоящия концерт на 21 ноември и представянето на новия албум, с които Детският радиохор отбелязва 65 години от своето създаване, гост в студиото на предаването "Рано в неделя" бе маестра Венеция Караманова, главен диригент на състава. "Тази година е наистина специална за нас. Юбилеят ни провокира да направим възможно най-пъстър сезон...
По повод изложбата, която бе открита в сградата на Столичната община, Александра Чолакова разказва за инициативата, посветена на децата с дислексия и другите специфични обучителни трудности. „Това е пътуваща изложба, която вече имаше няколко отправни точки – Народното събрание, Министерството на образованието и науката, Регионалния център за..
Алеята на славата в Тутракан – едно от емблематичните места в Крайдунавския парк – продължи да попълва своята историческа памет. На 12 ноември бе открита четвъртата паметна плоча, посветена на поетесата Пенка Цанева – Бленика (1899 – 1978), родена в Тутракан и оставила значима следа в българската литература. Идеята за Алеята на славата бе на кмета..
На 12 ноември от 17:30 ч. писателката Мариана Кирова представи новото си издание „Приключенията на една блондинка“ пред приятели и почитатели на среща с автограф и „чаша вино“. Книгата представляваше второ издание на едноименния роман, като в нея бяха включени и разкази и новели. Един от разказите, озаглавен „Операция Актиния“, бе носител на първа..
Миналото като възможност за бъдещето и връзката между аналоговото и дигиталното са сред основните послания на художествената инсталация „Пространство и етажи“, представена в Младежкия дом във Враца. Нейният автор е популярният дигитален артист Илиян Стойчев. Инсталацията обединява десет стари телевизора, които възпроизвеждат от DVD устройства кратки..
„Да излезеш от кожата си“ е названието на тазгодишното биенале на Съюза на йерусалимските художници. Почти всички творби, подготвени специално за форума, бяха отхвърлени от кураторката Тали Бен-Нун , което се превърна в неочаквана провокация и вдъхновение за нови търсения. Идеята на изложбата е да насочи вниманието не към завършената творба,..
Очаква ни много, много тежка 2026 г. от икономическа гледна точка, много тежка година, защото с този ръст на заеми – над 20 млрд. лв., ще надскочим..
За всеки разумен външен наблюдател, за всеки магистрат в системата е ясно, че има нещо, което определяме като омерта – мълчание за процеси, които са..