Израелците са прочути с твърде практичното си облекло, някак извън всякакви моди и дрес код. Но час преди концертите в Ехал а тарбут( двореца на културата в Тел Авив), обширния площад с водостоците е пресичан от изискано облечени хора. Обикновено билетите са „в телефона“ и още пред сградата ги разчита електронен четец и бариерата се вдига за всеки от влизащите.
Препълнена зала с фенове очакваше 81 годишната пианистка Марта Аргерич, която преди 12 години се пребори с рак с метастази. Приложиха й успешно американска терапия, която все още е експериментална. Тя доказва, че нито възрастта, нито болестите могат да бъдат пречка за творческа изява. Винаги е показвала твърдост и характер. През 1965 г, спечелва триумфално конкурса Шопен, въпреки че припада на сцената. Свестяват я и тя продължава изпълнението си. Скоро става част от журито на този конкурс, но го напуска, когато, според нея тенденциозно, не дават първа награда на Иво Пагорелич. Критиката в Израел характеризира изпълнението й като традиционно, сдържано и много технично. В едно от малкото интервюта, давани през дългата й кариера, Марта Аргерич заявява,че професията, която не би упражнявала е „музикален критик“.
Джошуа Бел пристигна на поредния си концерт в Тел Авив, малко след като на фестивала за филми за изкуството “Епок“ бяха показали филма за цигулката, на която свири и за изследователската му работа по откриване на миналото й. Става въпрос за над 300 годишна „Страдивариус“, с която виртуозния цигулар Бронислав Хуберман е свирел по света и е събирал пожертвувания за създаване на Израелския симфоничен оркестър. През 1936 година по време на това турне в Америка, тя изчезва от гримьорната му. Открита е 50 години по-късно, когато преди смъртта си, крадеца-също музикант, признава за престъплението пред съпругата си. Джошуа Бел случайно я намира в музикален магазини и купува цигулката в Лондон. Направо се влюбва в нея, щом чува звука ѝ. Но след това, се налага дълго и трудно реставриране. Сравнява го със „сваляне на мазилките от фреските на Сикстинската капела“. Джошуа Бел твърди, че му е много трудно да свири в Израел, където сред публиката или оркестъра седят наследници на тези, които са свирили с този инструмент. На същата сцена се изявяват най-големите цигулари на света. За това разказват Дафна Яблон, дългогодишна почитателка на филхармонията.
"Връзката ми с израелската филхармония започна, когато бях на 5 години. Нямахме пари за билети. Майка ми ме заведе в двора на филхармонията. Слушахме концерта през отворените прозорци. Доста по-късно майка ми успя да купи патифон и ни научи да слушаме произведенията, като се връщаме на всеки пасаж, за да може да ги разберем и осмислим по-добре. От мнoго години имам абонамент и поне веднъж месечно съм в тази зала. Най-вълнуващото нещо с този оркестър бе концерта-раздяла с дългогодишния му диригент Зубин Мета. Беше своеобразен връх на творчеството му, а ние сме го слушали много и в разни концерти. За нас, през дългия си творчески път, Зубин Мета с израелската филхармония, бе най-големия ни учител за възприемане на виртуозно музициране. Няма да забравя поредицата му концерти с произведения на Стравински. По принцип съм много свързана с музиката, тъй като съм била хореограф и учител по балет. А концертите на симфониците ни и техните гост-солисти винаги са били най-доброто в света. По време на пътешествията си в Европа и навсякъде по света, винаги ходя на концерт, опера, балет. Мога да направя сравнение".
Владимир Шунев обича да пътува. Спира за кратка почивка, за да нарисува видяното и продължава пътя си към различни места в България. Наричат го самобитен и самоук художник, защото по образование е минен инженер. Това го нарежда сред най-ярките представители на наивистичното изкуство у нас. Неговите пейзажи са наситени с цветове и романтика,..
Седма симфония на Брукнер, Елегия от Пламен Джуров и дебют на Виктор Теодосиев ще представят Радиосимфониците под палката на главния диригент Константин Илиевски в заключителния си концерт на 5 юли, петък, от 19.00 ч. в зала "България" . Програмата предлага в една вечер акцентите от сезона: световни шедьоври, фокус върху българските..
Поезията става песен, когато думите намерят музиката в сърцето . Това сподели Станислава Пирчева, водещ на предаването "Нощен хоризонт" по БНР. Тя е автор на текста на песента "Феникс", която днес има премиера. Игор Марковски е продуцент на парчето, изпълнено от Жаклин Таракчи. Музиката е на Биляна Ангелова. Песента е..
В четвъртото издание от летния сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Журналистът и блогър Димитър Сотиров ни пренася в атмосферата на летните фестивали “Opera Open“ в Пловдив и “Опера в Летния театър“ във Варна - Изкуствоведът доц. Петър Пламенов представя..
54-то издание на фолклорния събор "Златната гъдулка" ще започне в неделя от 9 ч. в Парка на младежта в Русе. На сцената ще се изявят над 700 участници от различни краища на страната, както и детски фолклорен състав "Талисман" от град Тараклия, Молдова. Певци, инструменталисти, танцьори, разказвачи и участници в народни обичаи ще се състезават..
Теодора Колева в разстояние на 10 години пише първата от трите книги "Данъчна ревизия", като съумява в този сборник с разкази да предаде по неповторим начин надеждите и разочарованието на обикновените хора от посттоталитарното демократично общество. Разказите се позовават на много истински случки и житейски впечатления на писателката,..
Първото изпълнение на нова българска творба е щастливо събитие - и за участниците, и за публиката, която го аплодира за първи път. В четвъртък, на 20 юни, в зала "България" се събраха хора, любопитни да посрещнат новородения Концерт за цигулка, кавал и оркестър с автор Теодосий Спасов, още повече, че солисти на Софийската филхармония бяха..
Университетската болница в Плевен "Д-р Георги Странски" има ново ръководство. След проведен конкурс, изпълнителен директор стана доц. д-р..
" Предотвратихме падането на самолета ", заяви пред БНР един от основателите на партия "Величие" Ивелин Михайлов. По думите му 5 човека от..
"Дълбоко съм убеден, че БПЦ я чака едно по-добро бъдеще . Тази смяна на поколенията има много важно значение. Това е момент на преход към нещо ново"...