Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха.
Професор Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия, обясни пред БНР, че от 30 години нищо не се прави по отношение на съвременните системи за безопасност и оценка на риска.
„Трябва да има обучени хора, които да използват съвременни системи, като видеонаблюдение. Това изисква друг вид мениджмънт. По-лесно е да си мениджър на нещо, което не се развива“.
Той обясни още, че по европейските проекти, свързани с жп инфраструктурата, е предвидено това, което ние искаме
„А ние настояваме да е колкото се може по-старо, за да може едни наши фирми, с по-стари елементи и системи, да печелят. Железопътната инфраструктура по-лошо усвоява средства от пътната“.
Професорът открива причините за това в мениджмънта и постоянното сменяне на управители, както и в назначаването на хората, които се занимават с всякакъв вид бизнес.
„Така се усвояват едни пари по най-лесния начин. Без дългосрочни програми, без още сега да започне обучение на персонала“.
„Всички са създали звена за развитието им. Тук чака да мине поредната политическа вълна.“
В едно недалечно минало имахме специална подготовка за зимни условия, напомни той.
„Необходими материали, провеждаха се прегледи, имаше отговорници. Сега не знам да има нещо такова. То е забравено от модерните мениджъри. Затова сме в това плачевно състояние“.Професорът констатира, че у нас железница просто е забравена.
„С обрасли и неподдържани гари, с липса на апарати за билети и тънеща в мърсотия“.
За разрешаване на проблемите обаче е необходима дългосрочна стратегия, обясни Ананиев.
„Трябва да се започне с обучение на кадри. Непрекъснатата смяна и обещания не са полезни за железниците“.
Той обясни, че ситуацията при товарните превози е малко по-различна.
„В товарния жп транспорт има 16 компании, сред тях и частни, които увеличават товарния трафик през България. Надявам се, че през 2024 година ще влязат още такива, които да осигуряват и пътническите превози“.
В Европа текат 2 процедури за пътна безопасност срещу страната ни, напомни той и заяви, че едва ли ще са единствените.
„Може би ще започнат 4 или 5 процедури за неизпълнение на европейските критерии за безопасност и оперативна несъвместимост“
Професор Ананиев очаква пътуването с железниците да стане по-привлекателно, когато след дойдат и други жп превозвачи, а в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ има адекватни ръководители.
Цялото интервю на Даниела Големинова и Мила Младенова с проф. Симеон Ананиев може да чуете в звуковия файл.
Русия може да се съгласи да се използват замразените ѝ в Европа държавни активи на стойност 300 милиарда долара за възстановяване на Украйна , но ще настоява част от парите да бъдат изразходвани за една пета от територията на страната, която се контролира от силите на Москва, заявиха пред агенция Ройтерс трима неназовани източника...
Офисът на Европейската прокуратура в София разследва заподозряна за корупция директорка на гимназия, заловена и арестувана след получаване на подкуп. Тя е поискала 20 000 лева от изпълнител, нает по проект за реновиране на училището с обществени средства. Проектът е финансиран по процедурата "Училищна STEM среда", която се подкрепя с..
Предизвикалите пожари в Кипър ще заплащат разходите за гасенето на огъня и възстановяването на околната среда. Санкцията е част от новото законодателство за предотвратяване на огнени бедствия, което парламентът одобри. Над 90% от пожарите в страната са резултат от човешка дейност, обяви Противопожарната служба в представения отчет за 2024 г. С приетия..
Българският евродепутат от Европейската народна партия Андрей Ковачев е сред инициаторите на писма в подкрепа на над 150 политически затворници на анексирания от Русия полуостров Крим, съобщиха от българската делегация в ЕНП. Така членове на Европейския парламент, обединени в неформалната група "Приятели на европейска Украйна", отбелязаха третата..
Организаторите на бойкота срещу големите търговски хранителни вериги насрочиха трета протестна акция, която ще се проведе на 27 февруари. Заедно с нея ще бъде обявен и бойкот на банките заради високите банкови такси, обясни Мая Манолова: "Бойкот на банковите такси с искане за налагане от страна на парламента на таван на банковите такси. За..
Със сигурност би имало нужда от стратегия за ИИ в образованието, но още няма достатъчно опит и по метода "опит - грешка" ще се види, кое е добра практика и кое не, каза инж. Венцислав Начев, преподавател по програмиране, роботика и електротехника в Национална професионална гимназия по компютърни технологии и системи в Правец, в интервю пред..
Общини от Кюстендилско се включват в кампанията срещу употребата на вейпове под надслов #НеДишайСмърт. Тя насочена срещу нарастващата употреба на вейп устройства с неустановено и често опасно съдържание от деца и младежи. По общини се организират срещи с представители на полицията и прокуратурата, педагози и психолози, за да се обмислят..
Цените в хипермаркетите могат да се регулират с контрол, първо на действащите регулатори. Истината е, че в тези търговски вериги е удобно да..
Незрящи от съюзи на слепите от областите Монтана и Видин участваха в кулинарен конкурс. Той премина под мотото "И ние можем" . Така хората със зрителни..
През 1929 година Дунав при Силистра е бил "ледена пързалка" . По него са минавали с шейни до отсрещния бряг. Рекордът обаче е от 1954 година, когато..