Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха.
Професор Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия, обясни пред БНР, че от 30 години нищо не се прави по отношение на съвременните системи за безопасност и оценка на риска.
„Трябва да има обучени хора, които да използват съвременни системи, като видеонаблюдение. Това изисква друг вид мениджмънт. По-лесно е да си мениджър на нещо, което не се развива“.
Той обясни още, че по европейските проекти, свързани с жп инфраструктурата, е предвидено това, което ние искаме
„А ние настояваме да е колкото се може по-старо, за да може едни наши фирми, с по-стари елементи и системи, да печелят. Железопътната инфраструктура по-лошо усвоява средства от пътната“.
Професорът открива причините за това в мениджмънта и постоянното сменяне на управители, както и в назначаването на хората, които се занимават с всякакъв вид бизнес.
„Така се усвояват едни пари по най-лесния начин. Без дългосрочни програми, без още сега да започне обучение на персонала“.
„Всички са създали звена за развитието им. Тук чака да мине поредната политическа вълна.“
В едно недалечно минало имахме специална подготовка за зимни условия, напомни той.
„Необходими материали, провеждаха се прегледи, имаше отговорници. Сега не знам да има нещо такова. То е забравено от модерните мениджъри. Затова сме в това плачевно състояние“.Професорът констатира, че у нас железница просто е забравена.
„С обрасли и неподдържани гари, с липса на апарати за билети и тънеща в мърсотия“.
За разрешаване на проблемите обаче е необходима дългосрочна стратегия, обясни Ананиев.
„Трябва да се започне с обучение на кадри. Непрекъснатата смяна и обещания не са полезни за железниците“.
Той обясни, че ситуацията при товарните превози е малко по-различна.
„В товарния жп транспорт има 16 компании, сред тях и частни, които увеличават товарния трафик през България. Надявам се, че през 2024 година ще влязат още такива, които да осигуряват и пътническите превози“.
В Европа текат 2 процедури за пътна безопасност срещу страната ни, напомни той и заяви, че едва ли ще са единствените.
„Може би ще започнат 4 или 5 процедури за неизпълнение на европейските критерии за безопасност и оперативна несъвместимост“
Професор Ананиев очаква пътуването с железниците да стане по-привлекателно, когато след дойдат и други жп превозвачи, а в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ има адекватни ръководители.
Цялото интервю на Даниела Големинова и Мила Младенова с проф. Симеон Ананиев може да чуете в звуковия файл.
Проевропейският кандидат-президент и настоящ държавен глава на Молдова Мая Санду обяви, че е постигнала победа на вчерашния балотаж на президентските избори в страната, предаде Франс прес. Според данни от преброяване на близо 99 на сто от бюлетините тя получава малко над 55% от гласовете в оспорваната надпревара срещу поддържания от проруските партии в..
От "Хизбула" съобщиха , че са изстреляли ракети по израелска военна база в северния град Хайфа, предаде АФП. В комюнике на ливанската шиитска групировка се посочва, че нейните бойци са изстреляли за първи път ракетен бараж по свързана с израелските военновъздушни сили база в Хайфа. "Хизбула" пое отговорност и за атака с дронове камикадзе по..
Мирният план на Тръмп може да се окаже неприемлив за Путин, пише вестник "Вашингтон пост" ( Washington Post) в статия със заглавие: "Русия се преструва, че е безразлична към американските избори, но тайно стиска палци за Тръмп". Изданието цитира експерта от Берлинския център Карнеги за изучаване на Русия и Евразия Татяна Становая, според която..
Избирателните секции в Молдова затвориха в 21:00 часа. В страната се проведе балотаж на ключовите избори за президент. Президентски балотаж в Молдова Централната избирателна комисия оповести данните за избирателната активност. Тя надхвърля 54%, съобщи на сайта си комисията. На първия тур на 20 октомври активността беше 51,67%. Тогава действащият..
И кмет, и хора искат път. И път да няма, те вървят. За ситуацията с лошите пътища на населени места само на 30 километра от София, която генерира общо 41% от обема на икономиката на страната, стана ясно преди повече от седмица. Заради блокиране на магистралата до Сърбия. Няма промяна след протеста на жителите на Сливница,..
Сградата, в която се намира италианския Сенат, няма да бъде върнатa на историческата за Италия масонска ложа Grande Oriente d’Italia. Решението е на регионалния административен съд в област Лацио. Позовавайки се на него, ежедневникът "Република" пише, че Сенатът на Република Италия не е заел незаконно палатът, носещ името Giustiniani..
Земетресение с епицентър край Халкидическия полуостров бе усетено силно в голяма част от Северна Гърция. Няма информация за пострадали и разрушения, но хората в Солун излязоха на улиците. Земетресението е било усетено и у нас в района на Гоце Делчев, сочат данните на Националния сеизмологичен център към Института по геофизика, геодезия и..
Партиите не искат да изпратят изборните резултати в Конституционния съд, защото така ще намалят мандатите си. Това заяви в интервю за БНР лидерът на..
Това е МВР - Ново начало , заяви пред БНР лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов. "По време на кампанията ние подадохме повече от 70 сигнала...