Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"За да има лошо състояние на влаковете, има лошо управление - некомпетентно, с партийни кадри"

Проф. Симеон Ананиев: Не трябва да спасяваме БДЖ, трябва да правим железница за хората

"Ако "Пътнически превози" спре, държавата няма да почувства, тъй като с БДЖ пътуват по-малко от 2% от хората"

Снимка: БГНЕС

"Много е удобно всяка власт, когато дойде, да си измие ръцете с предишната и след това да не направи нищо. Нещата са комплексни и за да има лошо състояние на подвижния състав на БДЖ, има лошо управление, некомпетентно управление с партийни кадри. Само през последната година 4 пъти се сменя Бордът на БДЖ. Да не говорим, че няма собствена програма за развитие на БДЖ като превозвач. ... Не трябва да спасяваме БДЖ, трябва да правим железница за хората!".

Това каза пред БНР проф. Симеон Ананиев, експерт, участвал в разследванията на инциденти с влакове през годините. 

По думите му в БДЖ има много добри служители и професионалисти:

"Кадрите няма да паднат от небето. Жалко ще е, ако някой пак започне да спасява. Няма спасение, има развити е и напред. Да се мисли от какви железници имат нужда хората".

Симеон Ананиев /БГНЕС/

Според него, ако "БДЖ - Пътнически превози" спре работа, държавата няма да почувства, че няма жп-превозвач, "тъй като с БДЖ пътуват по-малко от 2% от хората": 

"Всичко това е от управленски решения. От много години, от много правителства. Въртене на кадри и целта е да се усвоят едни пари".

Проф. Ананиев подчерта, че не се ли премине към либерализация в пътническите превози, както е в много страни:

"По подобие на автобусните превози - линиите да се дават на фирми, не само български, които да предоставят точно определена услуга - брой влакове, ще имаме тази ситуация".  

Той подчерта, че при товарните превози има 40% ръст, защото има либерализация - 16 превозвача. 

Експертът коментира, че при провеждане на конкурс за извършване на пътническите превози в регион София, ще има фирми, които в рамките на субсидията ще дадат качествена услуга:

"Ще интегрират железопътния транспорт с градския транспорт. Познавам фирми, които ще имат интерес".

Интервюто на Диана Янкулова със Симеон Ананиев и репортаж на Мила Младенова в предаването "Нещо повече" можете да чуете от звуковите файлове.

По публикацията работи: Наталия Кръстева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Ресми Мурад

Ресми Мурад: Разцеплението в ДПС не е тема в партийните структури в района на Кърджали

Разцеплението в ДПС не е тема в партийните структури в района на Кърджали, които са сплотени, смята областният лидер Ресми Мурад.  Според него те не одобряват изразената в социалните мрежи позиция на несъгласие спрямо ръководството на ДПС.  В същото време изявени общественици коментираха, че ситуации като тази в Движението са следствие от..

публикувано на 04.07.24 в 16:47

Проф. Димитър Вацов: Виждаме загуба на управляемост от страна на олигархията

Виждаме загуба на управляемост от страна на олигархията, на клиентелистките партии . Коментара направи пред БНР  проф. Димитър Вацов, философ, преподавател в Нов български университет и политически анализатор, като уточни, че очевидно отиваме на нови избори . "Я сно беше, че правителството, което ГЕРБ предложи, не можеше да мине . Това, което..

публикувано на 04.07.24 в 15:51
Томислав Дончев

Томислав Дончев: Като най-големи на ГЕРБ отива да инициират диалог между партиите

Политическата система в България е в дълбока криза и е необходим разговор между партиите как да излезем от тази криза и да върнем политиката, където ѝ е мястото, с конкретни действия.  Това препоръча зам.-председателят на ГЕРБ и бивш министър Томислав Дончев в интервю пред БНР.  "Това, което си говорят политиците, все по-малко и..

публикувано на 04.07.24 в 15:03
Нико Тупарев

Нико Тупарев: Или Франтишек има лична мотивация, или е болен човек

" Трябва да се започне от философия, идея и смисъл на прокуратурата. Ако посоката е грешна за смисъла на прокуратурата, то няма да ни отведе на правилно място. Надявам се тези гадости, които ми се случват, поне да катализират, да се разбере, че има нещо философско сбъркано в тази институция посредством някакви хора". Това коментира пред БНР..

публикувано на 04.07.24 в 09:32

Медийна грамотност сред учениците за фалшиви новини - къде и как?

"Още от началните часове до 4 ти клас е добре да има обучение и за етичните медийни стандарти , за да могат учениците да разберат, че това, че с видели или прочели някаква новина, това не значи, че непременно точно така се е случило , коментира още за "Хоризонт" Асен Александров. Според него учителите трябва да възприемат това не като задължение,..

публикувано на 02.07.24 в 12:58

15-годишната Натали има нужда от финансова помощ, за да оздравее

Натали, диагностицирана с рядка форма на болестта на Хиршпрунг, се моли за своето спасение. Детето се нуждае от спешна операция в чужбина, за да има шанс да живее. Необходимата сума от 45 000 евро не може да се осигури от майка й, която е самотен родител и се грижи денонощно за дъщеря си. Болестта на Хиршпрунг е заболяване, при което липсват..

публикувано на 30.06.24 в 04:44

Стоилка Арсова: С електронни ваучери ще може да се плащат битови сметки, ако има договор с дружеството

Валидността на електронна карта за ваучери - bcard e-vouchers, бикарта, в повечето случаи е 5 години , а самите ваучери, които се зареждат всеки месец, са с едногодишна валидност. Бикартите предлагат на клиентите сайтове, където могат да проверят всеки ваучер с каква валидност е и винаги се ползват първо най-отдавна постъпилите суми...

публикувано на 28.06.24 в 10:17