Преди седмица Европейският парламент одобри новите мерки за намаляване на емисиите на въглероден двуокис от нови леки пътнически автомобили и леки търговски превозни средства.
Една от мерките за намаляване на въглеродните емисии е спирането на производството на леки и лекотоварни автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Мярката има екологични, икономически и социални цели, коментира българският евродепутат Петър Витанов, който е член на комисията по околна среда. По думите му от 1990 година, не са намерени устойчиви алтернативни решения за декарбонизацията в сухопътния транспорт.
Витанов изтъква, че в България живеем две години по-малко, отколкото средните европейци, заради качеството на въздуха.
"Страдаме от хронични респираторни заболявания в пъти повече от средния европеец, така че за нас това е важно да имаме някакви наистина смислени стъпки за декарбонизация на транспорта. Дори по най-консервативния прочит електрическите автомобили замърсяват три пъти по-малко, отколкото конвенционалните, когато се вземе целият жизнен цикъл."
За разлика от дори нашите северни съседи като румънците, които са сериозни автомобилни производители, Унгария, Чехия и Словакия, която е номер едно по производство на автомобили на глава от населението, Германия, Франция, Италия и редица други производители, ние нямаме автомобилна индустрия, сочи още евродепутатът.
"Има немалко хора, които са ангажирани в автомобилния сектор, но няма компания, която да се занимава с части, които са свързани с двигатели с вътрешно горене. Много от компаниите се занимават с производство на софтуер, с производство на друг тип продукти, които биха дори имали възможност да повишат своя капацитет и възможности след тази електрификация. По данни на самия български бизнес клъстер се очаква тази промяна в законодателството да доведе до между 50 и 80 000 нови работни места - високоустойчиви, високоплатени, така че от бизнес гледна точка за България също е добре."
Форсирането на това законодателство ще доведе първо до рязък спад в цената на електрическите автомобили, които дори и без това законодателство към 2025 - 2026 година ще се изравнят с цената на конвенционалните автомобили, отбелязва Петър Витанов.
"Дори при ултраконсервативни прогнози, към 2026 година се очаква цената на електрическия автомобил да достигне цената на конвенционалния и нещо повече - колкото повече по-бързо се създаде този пазар за електрически автомобили, толкова по-бързо ще се създаде пазар за втора употреба, толкова по-бързо тези цени ще могат да бъдат по-достъпни за българския гражданин. Това няма да предотврати ситуацията, в която България е гробница за старите европейски автомобили. Който си обича дизелчето, ще може да си купува втора употреба откъдето пожелае и след 2035 година."
В някои държави се предвижда правителствата да подпомогнат финансово този преход.
Видинчани подхождат доста скептично по темата за възможността в недалечно бъдеще да сменят автомобила си с електрически, показва анкета на БНР.
"Държим си на автомобила, бензиновия, защото стара кола няма, има лоша поддръжка."
"Тя, държавата, не е направила детска болница, ще подпомага гражданите да си купят електрически автомобили! Не мисля, че е това бъдещето. Доказано е, че електрическите автомобили също имат вреди за околната среда, особено батериите им."
"Никога не бих си сменил колата с електрическа, защото нямат тази сила. Няма тяга и затова: газ, бензин."
Ландшафтният дизайн е симбиоза между ландшафтната архитектура, социалните потребности, геоложката структура, климатичните условия и нуждите на растителните видове, а целта е постигане на един естетически и екологичен резултат. Когато става дума за красива градина, старият континент със сигурност държи първенството по изящни примери на добре..
Една от бележитите личности за луковитския край е поетът, общественик и учител Сергей Румянцев. Сегашното луковитско село Румянцево, където той е роден носи неговото име. В селото има и къща музей на поета и паметник, а за живота му разказва Милен Иванов от сдружение "Румянцево". Още по темите слушайте в звуковите файлове.
Повече от 150 вида птици обитават поречието на Янтра, която извива своите красиви меандри през Велико Търново. Можете да видите някои от тях, да си починете, да съберете тен, да се позабавлявате или просто да поседнете за малко на шарена сянка край ромола на реката в старопрестолния ни град. Тези възможности дават неговите два плажа – малки,..
В летните горещини друго предпочитано място в Балкана за прохлада са троянските курорти Шипково и Чифлик предлагат и много басейни с минерална вода и плажове. А гостите на Шипково освен за отмора и забавления могат да се възползват и от лечебните свойства на водата. Още по темата в репортажите на Велина Махлебашиева и Пламен Христов за..
На Европейската нощ на прилепите гости на "Нощен Хоризонт" бяха Вяра Крушкова и Чавдар Илиев от фондация "Bat World Bulgaria", която години наред се грижи за пострадали прилепи и решава конфликтни ситуации между хората и тях. "Bat World Bulgaria" е асоцииран член на "Bat World Sanctuary", най-голямата организация с такава дейност в света. Вяра..
"Грийнпийс" – България изготви интерактивна карта на нефтените замърсявания в Черно море. Използвани са сателитни данни. Регистрирани са 170 петна за година. "Тези в Черно море вероятно са и много повече . Ние изключихме от тази карта всички, за които има съмнения, че са нефтени петна. Проблемът е световен. Във всички океани и..
За поредна година Зеленото училище за децата в Добрич се радва на огромен интерес . То се провежда в Центъра за защита на природата и животните, където малчуганите, освен игри и забавления на открито, получават и много знания, свързани с растенията, животните и опазването на околната среда. В августовските топли дни двете мечки в Зооцентъра..
Лекар специализант по анестезиология с месечно възнаграждение в размер на 5 хиляди лева – за тази позиция, обявена от областната болница в Габрово, няма..
Има 6 цистерни по тон1 ние сме 3800 души в Брезник, свършва бързо – за час, хората се карат, има опашки. Така кризисната ситуация в града д-р..
Въпрос на чест е премиерът да поиска оставката на Атанас Зафиров, заяви пред БНР Ивайло Мирчев, депутат от ПП-ДБ. Борисов: Разликата между мен и..