"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл."Престанете да бъдете политически коректни към радикалния ислям" - това послание отправи активистът за мир Лои Алшарийф на конференцията "7 октомври: Две години по-късно" , организирана от Европейския еврейски комитет в Европейския парламент в Брюксел. На тази дата през 2023-та година палестински въоръжени групировки, водени от радикалната..
Приключи протестът на БОЕЦ пред сградата на МВР в столицата. Протестиращите не бяха допуснати до сградата на министерството, но струпаха торби с боклук пред полицейската блокада и призоваха полицаите да не охраняват министър, който според тях слага чадър над купуването на гласове. Масирано полицейско присъствие на протеста на БОЕЦ пред МВР..
Млади медици излязоха на протест Министерството на здравеопазването с искания за гарантирано достойно заплащане и нормални условия на труд. Протестиращите, облечени в черно, тръгнаха на "траурно" шествие, което премина по столичния булевард "Цар Освободител" и се насочи към Орлов мост. Млади лекари на протест под надслов: "Погребението на едно..
"Вече сме изразходвали целия инструментариум за гъвкаво управление на публичните финанси. Много близо сме до момента, в който трябва да се вземе тежко решение – или да се режат разходи, или да се вдигат данъци". Това обясни пред БНР Георги Вулджев, Експертен клуб за икономика и политика. "Вървим към това да не може да вържем трите процента..
Правителството в Испания с остра реакция на заплахата на Доналд Тръмп да наложи мита на страната. Управляващите обявиха, че тарифите може да струват скъпо на американците. Правителството обяви готовност да защити своите производствени сектори. Вицепремиерът и министър на труда Йоланда Диас подчерта, че ако трябва да се окаже подкрепа на..
Протест пред сградата на МВР с искане за оставката на министър Даниел Митов, организиран от Гражданското движение БОЕЦ. Протестната акция се провежда след изборите в Пазарджик, където според организаторите полицията е покровителствала търговията с гласове. Протестиращите планират да струпат чували с боклук през сградата. Достъпът на протестиращите до..
Камиони с хуманитарна помощ пристигнаха в Ивицата Газа, а Израел възобнови подготовките за отварянето на главния граничен пункт "Рафах", след спор относно връщането на телата на загиналите заложници, който заплашваше да провали крехкото примирие с "Хамас". Израел заплаши да държи "Рафах" затворен и да намали доставките на хуманитарна помощ,..
Видимо е поглъщането на ГЕРБ от "ДПС-Ново начало" . Отдавна се наблюдава по места, че сериозна част от хора на ГЕРБ отиват при Делян Пеевски с мотив,..
Новата сглобка - управляващата четворна коалиция - ще продължи по същия начин - там няма отърване, там има серия от зависимости и нищо няма да се..
"С оперативна хватка на ДАНС се осигурява свидетел, който да бъде ползван от прокуратурата и в последния момент да бъде приобщен по делото на Благомир..