Има една поръчка по Плана за възстановяване и устойчивост, която би трябвало за модернизира железницата ни. Вместо обаче да се използват 21 милиона лева от Европа, българската държава сама обещава на бизнесмени да им додаде още 130 милиона от българските граждани.
Преди 46 дни, в деня на последните парламентарни избори, БНР излъчи материал за очакванията на бизнеса към политиците. Разговорът беше с Цветелин Колев, шеф на единствения завод за локомотиви в България. Стана дума за Плана за възстановяване и устойчивост и за това, че в него са предвидени 21 милиона за нови локомотиви, каквито се произвеждат в Русе и че предстои обществена поръчка за тях.
И 46 дни по-късно вече всичко е ясно като бял ден, но от детайлите ще ви причернее.
Министерството на транспорта и съобщенията обявява процедура, но подменя вече договорения с Европейската комисия ПВУ. На стр.152 от оригиналния документ е посочен конкретен проект за купуване на 18 локомотива за маневри в депата на БДЖ, а в обявената поръчка този проект е изменен. Видът на локомотивите е променен на машини, които да правят маневри и във "влакообразуващи гари". В поръчката е посочено изключително странното изискване за доставка на локомотивите за срок не по-малък от 24 месеца. Такова изискване за по-дълъг срок рядко се случва. Най-хубавото в поръчката е, че бюджетът е завишен над 7 пъти и вместо 21 милиона, ще струва 150 милиона, а разликата ще платим ние с вас като български граждани. С промяна в договорения план българският производител е отстранен и ще дадем парите другиму.
Министерството на транспорта не разполага с никакви активи в нито един град на страната с изключение на сградата им в София, но пък ще имат завод в Горна Оряховица. Значи избираме един производител на локомотиви от някъде далеч, а за да може той да ги поддържа, му строим и завод. Кой печели поръчката все още не знаем, но:
"Знаем само, че български експерти от БДЖ са били на посещение в Германия и то в конкретен завод, производител на акумулаторни локомотиви с пантографи. Там са се запознали с техния продукт. Това го знаем от отговор на въпрос, зададен към министъра на транспорта по време на парламентарен контрол", посочи Цветелин Колев и уточни, че от отговора на министъра става ясно, че командировката е била в завода в Кил, който е собственост на Китайската държавна корпорация за локомотиви.
Въпросът към служебния министър на транспорта Христо Алексиев и неговият отговор са на сайта на парламента. Там ясно се вижда, че трима ръководители на БДЖ са командировани в град Кил, Германия, видели са нови дизелови локомотиви и един с акумулаторна батерия и така са се "запознали с новите тенденции на пазара".
Допълнителен щрих към цялата история е, че в русенския завод за локомотиви произвеждат такива машини за клиенти от четири континента. Значи френските, швейцарските, английските, германските и още десетки железници могат да си правят маневрите с български локомотиви, а българските - не.
Ама изобщо не става дума за някаква корупция или кешбек - в никакъв случай! Това е обикновена демонстрация на недосегаемост. Всички тези факти би трябвало да са във фокуса на институциите, които по условие защитават закона, ако не са заети с риалити шоу и телевизионни постановки.
Репортаж на кореспондентката на БНР в Русе Ася Пенчева можете да чуете от звуковия файл.
С това 90-дневно примирие в търговската война се надявам да настъпи някаква преоценка , макар че тези войни са доста ожесточени, но мисля, че тези 90 дни ще видим някакви нови действия и разговори . Това мнение изказа пред БНР Иван Михайлов, главен изпълнителен директор на Американската търговска камара (AmCham) в България. По думите му все..
Днес общественият консултативен съвет по училищни политики към областния управител на Ловеч организира в Ябланица, съвместно с Районното управление на полицията там, първата детска полицейска академия. Сред темите са превенцията и борбата срещу употребата на наркотични вещества и алкохол при младежите, както и тази за пътната безопасност. "..
Тази вечер от 18.30 часа в кино "Одеон" е официалната премиера на книгата и документалния филм "Лили" на журналиста Георги Тошев . Билетите са безплатни. "Всичко за довечера е готово. Дори ще има втора прожекция поради големия интерес от 20 часа. Тя обаче е с бонус - това ще бъде по-дългата версия на филма. Тя вече е със символични билети",..
Общинските съветници от ГЕРБ-СДС в София изпращат в прокуратурата сигнал за нередности в завода за преработка на отпадъците на столицата. Председателят на групата Антон Хекемян посочи, че при проверка миналата седмица са открили нерегламентираното сметище от отпадъци за рециклиране, както и бали, подготвени за горене, които вместо да бъдат..
България поиска традиционната сезонна паша в българските планини да стане част от нематериалното културно наследство на ЮНЕСКО . Номинационното досие беше подписано преди дни от посланика на Република България във Франция и постоянен представител към ЮНЕСКО Радка Балабанова. Към номинацията се присъединяват още пет държави. Под "Пасищни..
С нова наредба за общинските жилища съветниците от различни политически групи в градския парламент на София предлагат по-социална, по-справедлива и по-устойчива жилищна политика . Идеята е общинските жилища в София да се предоставят за срок от 5 години, а безсрочно да могат да се ползват само от хора с увреждания над 71% и граждани над..
Върховният касационен съд осъди ПИК да премахне от сайта си клеветнически публикации срещу съдия Владислава Цариградска . Това беше продължение на нейната битка със сайта, който в годините назад публикува многобройни статии срещу нея, уронващи името ѝ. Тя получи обезщетение, но продължи битката до ВКС, а решението беше определено като "пробив"...
След "улгартрансгаз" и договора с турската копания "Боташ", разследването в хотели в български ски курорти за предполагаема измама с европейски..
В Плевен тържествено отбелязват 160 години от създаването на Университетската болница "Д-р Георги Странски". Лечебното заведение е второ по големина и..
От първи май влиза в сила заповед на министъра на финансите, с която се допълва списъка на стоките с висок фискален риск. "Това ще бъде още една..