"Ставаме свидетели на преяждане с власт от служебното правителство. Когато парламентът е разпускан толкова често през последните 2 години, служебният кабинет работи без контрол от Народното събрание. По тази причина нуждата от работещ парламент е много важна".
Това каза пред БНР Димитър Найденов, депутат от ПГ на "Продължаваме промяната - Демократична България", който посочи, че след едно негово парламентарно питане е започнало "разплитане на един казус".
Въпросът към служебния министър на транспорта Христо Алексиев и неговият отговор са на сайта на парламента. Там ясно се вижда, че трима ръководители на БДЖ са командировани в град Кил, Германия, видели са нови дизелови локомотиви и един с акумулаторна батерия и така са се "запознали с новите тенденции на пазара".
"Става дума за казус с тежък мирис на корупция", коментира Найденов.
Депутатът съобщи, че подготвя парламентарно питане и към служебния вицепремиер Атанас Пеканов, свързано със същия казус:
"Промяната в документацията не е съгласувана с Брюксел. (Министерството на транспорта и съобщенията обявява процедура, но подменя вече договорения с Европейската комисия ПВУ. На стр.152 от оригиналния документ е посочен конкретен проект за купуване на 18 локомотива за маневри в депата на БДЖ, а в обявената поръчка този проект е изменен. Видът на локомотивите е променен на машини, които да правят маневри и във "влакообразуващи гари". В поръчката е посочено изискване за доставка на локомотивите за срок не по-малък от 24 месеца. Бюджетът е завишен над 7 пъти и вместо 21 милиона, ще струва 150 милиона лева. С промяна в договорения план българският производител е отстранен). Говорим за изменение на параметрите до ниво, че може да саботира ПВУ и на да ни бъдат спрени парите. Ще попитам министър Пеканов как е допуснал такова нещо".
Според Димитър Найденов има риск да бъде купено нещо, което няма да бъде използвано като потенциал, но ще сме платили цената му.
"Когато сме решили да купуваме такива локомотиви, те вървят комплект с гаранционно обслужване и поддръжка за 15 години. Т.е. всеки, който желае да кандидатства по обществената поръчка, трябва да калкулира в цената освен локомотивите и цената на поддръжката им за 15 години. В случая с българската компания цената е 21 млн. лева за закупуване на 18 локомотива с включена в цената и поддръжката за 15 години. При закупуването на тези локомотиви с променена характеристика, ненужно скъпи и ненужно мощни, говорим за това, че те няма къде да ги поддържат в България 15 години. По тази причина със средства на данъкоплатците ще се строи център за 130 млн. лева, където да се осигурява поддръжката на тези локомотиви. Това е безумно и с тежък мирис на корупция, с разходване на обществени средства по един крайно съмнителен начин, по инициатива на служебно правителство, което няма по принцип мандат за такива неща", подчерта депутатът от ПП-ДБ.
Интервюто на Диана Янкулова с Димитър Найденов в предаването "Нещо повече" можете да чуете от звуковия файл.
Бойко Борисов за премиер на България е абсолютно неприемливо предложение. Това заявиха в позиция от "Продължаваме промяната - Демократична България" (ПП-ДБ), изпратена до медиите. Борисов: Ако аз съм премиер, можем да успеем за еврозоната през март Няма да участваме в търговия за постове, единственото решение за излизане от тежката политическа..
Строителни отпадъци и животински трупове масово се изхвърлят незаконно около главните пътища в област Велико Търново. Стотици тонове отпадъци се налага да чисти всеки месец Областното пътно управление от близо 1000 километра републиканска пътна мрежа в региона. Крайпътните отбивки и канаки са превърнати в незаконни сметища на строителни..
България трябва да развие компенсаторни механизми оттук нататък, за да получим всички ползи на Шенген - свободно преминаване на хората и Гранична полиция трябва да развие компенсаторни механизми, обясни бившият зам.-министър на вътрешните работи Филип Гунев в интервю пред БНР. "Тези контролни механизми са различни, но най-лесният е..
Премиерът на Румъния Марсел Чолаку заяви в понеделник, че партията му "няма да оспори" резултата, който показа, че той е елиминиран от президентските избори в страната, като обяви оставката си като лидер на партията, предава АФП. След вота в Румъния: Ласкони благодари, Джорджеску се въздържа от коментари Чолаку е трети с 19,15 процента..
Пеевски е човекът, с когото Борисов води разговора, а не с ПП-ДБ . Това каза пред БНР Арман Бабикян, ПР експерт и бивш депутат от "Ние идваме". " Какво Бойко Борисов ще избере зависи от натиска на Делян Пеевски . Силният човек в този разговор не са ПП-ДБ, Пеевски е силният човек, с когото Борисов води този разговор, макар че не го води публично...
Кантарите за проверка на тежкотоварните автомобили засега остават на граничния пункт "Дунав мост", но митническите служби на България и Румъния разработват съвместен план за тяхното преместване, обяви началникът на "Гранична полиция" главен комисар Антон Златанов. Главчев очаква на 12 декември финалното решение за Шенген Борисов приветства..
В заплащането на университетските преподаватели тази година е направен пробив и то е на добри позиции в публичния сектор, заяви ректорът на Софийския университет "Св. Климент Охридски" проф. Георги Вълчев. Той изрази надежда през следващата година висшето училище да получи устойчиво финансиране за капиталови разходи. Професор Вълчев изрази..
За планирано масово изселване на българи от Дуисбург, Германия, алармира неформалната мрежа "Столипиново в Европа". "Това, което се случи, е,..
Във Велико Търново се предвижда синята зона за паркиране да бъде разширена с 87 места, но и да се увеличи времето на работа, включително и в..
Не очаквайте да дадем подкрепа на някого, ако не бъдем потърсени за това. Това каза пред БНР депутатът от ДПС-Ново начало Хамид Хамид и коментира:..