Доц. Димитър Илиев беше избарн за министър на младежта и спорта в кабинета "Денков-Габриел". Илиев е осемкратен шампион на страната в дисциплината "Рали". Той е един от тримата български пилоти печелили най-авторитната надпрева у нас в тази дисциплина - рали "България". Има няколко престижни класирания в кръгове от европейските и световни първенства.
Димитър Илииев има магистърска степен по автомобилен и мотоциклетен спорт в Национална спортна академия "Васил Левски", като придобива научна степен доктор и научна степен доцент в същата област. Дълги години работи като преподавател във висшето спортно училище. Председател и основател на Асоциацията на действащите автомобилни състезатели.
Основател на Академия за безопасно шофиране, в която всяка година курсисти преминават теоретично и практично обучение за повишаване на тяхната квалификация и умения. Заемал е редица обществени позиции и инициативи за повишаване на информираността на хората по проблемите на пътната безопасност и превенция на инцидентите на пътя.
СПОРТНА КАРИЕРА
Димитър Илиев започва своята кариера през 1994 година. Състезава се в Българския крос-рали шампионат, като още през 1995 година успява да стане шампион.
През 1995 година участва със състезателен автомобил Фолксваген Голф 2.
Неговите качества започват да се проявяват още през 1996 година завършва 4-ти в крайното класиране в Българския шампионат, трети в клас F2, става 3-ти в Българския шампионат за туристически автомобили и 2-ри в крайното класиране на Българския крос-рали шампионат, като се състезава с автомобил Форд Ескорт. Множеството инциденти, които се случват през сезона карат Илиев да сменя постоянно Форд-а с Фолксвагена от предишната година и обратно, което в крайна сметка го лишава от по-предно класиране в шампионата.
През 1997 година завършва на 4-то място в крайното класиране на Българския шампионат за туристически автомобили.
През 1998 година се класира на 5-о място в крайното класиране в Българския шампионат за туристически автомобили, 6-и в крайното класиране на Българския рали шампионат и става 2-ри в група F-2
1999 година е разочароваща за младия пилот. Участва в Рали Албена, със състезателен автомобил Пежо 306 Maxi, но претърпява състезателен инцидент и отпада от състезанието. До края на годината екипажа не участва в други състезания, но работи усилено по своята подготовка, което дава резултати през следващата година.
В началото на 2000 година екипа на BAMS Motors и екипажа Димитър Илиев и неговият навигатор Петър Сивов печелят 30-о, юбилейно издание на Рали „Хеброс“, с автомобил Пежо 306 Maxi. За първи път става носител на Източноевропейската купа на ФИА.
През 2001 година отново става първи в Националния рали шампионат, прави дубъл, печелейки повторно Източноевропейската купа на ФИА.
През 2002 година, Илиев става първият български екипаж, участник в Световния рали шампионат (WRC), версия PWRC, където заема няколко престижни класирания:
Рали „Швеция“ – 7-о място
Рали „Корсика“ Франция – 2-ро място
Рали „Кипър“ – 4-то място
В крайното класиране завършва на 8-о място в крайното класиране на своя клас.
През 2003 година участва в световния рали шампионат за младежи – JWRC, като кара в легендарното Рали „Сан Ремо“ – Италия, като завършва на престижното 3-то място.
Участва в националния рали шампионат през 2004 година (клас N4). Завършва на 2-ро място за Източноевропейска купа.
2005 година става втори в Националния рали шампионат. Победител е в ралитата – „Виктори – София“, второ място в Рали „Хеброс“, трето в Рали „Траянови врата“.
През 2006 година отново става Шампион на България, спечелва и Източноевропейската купа както и става Балкански шампион.
Заема престижното 3-то място в генералното класиране за Европейския рали шампионат.
2007 година е отново шампионска за Илиев, спечелвайки всички стартове от националния рали шампионат, в които взема участие – (Ралитата „Стари столици“, „Траянови врата“, „България“, „Вида“, „Сливен“, „Юго рали“ – Сърбия). Представя се отлично в Европейския рали шампионат, побеждавайки в Рали „Миле Миля“ – Италия, става втори в Рали „Ина-Делта“ - Хърватска и става трети в Рали „Упрес Рали“ – Белгия.
През 2007 г. печели Рали България с навигатор Янаки Янакиев, което е кръг от Европейския рали шампионат и става вторият българин печелил състезанието (след Илия Чубриков през 1971 г.)[1].
През 2010 отпада от Рали Траянови врата заради удар, вследствие на който чупи задна лява джанта, и екипа е принуден да прекрати участието си, за да не разбие напълно задното окачване на новия автомобил. Участва в Рали Хърватска, като по време на състезанието отново получава същия технически проблем, но този път се чупи задна дясна джанта.
През месец май печели Рали Вида, което е първата му победа през 2010 година, и първа победа с Шкодата.
През 2011 се състезава в Европейския рали шампионат и в Българския рали шампионат с автомобил Skoda Fabia S2000 Evo 2
През 2008 г. се състезава в Европейския пистов шампионат GT3, заедно с Пламен Кралев в отбора на „Кесъл Рейсинг“, Швейцария с автомобил Ферари.
Изявлението на Димитър Илиев - в звуковия файл.Панатинайкос надви с 2:1 ПАОК (Солун) в най-интересния мач от 17-ия кръг на гръцката Суперлига и излезе начело в класирането с 35 точки, с една повече от Олимпиакос (Пирея) и АЕК (Атина), подреждащи се 2-и и 3-и по голова разлика. ПАОК е на 4-о място с 33. Българският национал Кирил Десподов започна мача от пейката и се появи в 73-ата минута на срещата..
Пари Сен Жермен триумфира със Суперкупата на Франция, след като стигна до минимална победа над Монако с 1:0. Точен за успеха на парижани се оказа Осман Дембеле в добавеното време. По този начин парижани спечелиха този трофей, който противопоставя шампиона и носителя на купата на страната, за трета поредна година. В този случай обаче съперник на Пари..
Отборите на Ливърпул и Манчестър Юнайтед завършиха 2:2 в мач от 20-ия кръг на английското футболно първенство. Провеждането на 216-то дерби межди историческите съперници бе поставено под въпрос заради снеговалежа в Ливърпул и заледените пътища, но в крайна сметка след две заседания, комисията по безопасност реши двубоят да се проведе. Самият..
Владимир Зографски преодоля квалификациите и се класира за същинската част на последното състезание от веригата в ски-скока "Четирите шанци" в Бишофсхофен. С номер 33 на екипа, самоковецът даде резултат от 135.0 метра и се нареди на 22-а позиция в класирането с общ резултат от 134.1 точки, включващи и оценката му за стил. Напред към..
Норвежката звезда в ски-бягането Йоханес Клаебо затвърди статута си на фаворит, след като спечели тазгодишното издание на веригата "Тур дьо Ски". Това е негова четвърта купа и така се изравнява с Дарио Колона (Швейцария). Последното от седемте състезания във веригата, което се проведе днес, беше дисциплината 10 км масов старт свободен стил...
Хърватката Зринка Лютич спечели втори пореден слалом за Световната купа по ски-алпийски дисциплини, след като триумфира на състезанието в словенския курорт Кранска гора. 20-годишната Лютич надделя в оспорвана надпревара с швейцарката Уенди Холденер. Двете дадоха най-добро равно време в първия манш, а във втория отново бяха над всички, като..
Състезателката по спортна гимнастика Валентина Георгиева спечели приза за най-добър млад спортист на България за 2024 година. Георгиева заслужи отличието в 13-ата анкета до спортните журналисти, която се организира от сайта за детско-юношески спорт Viasport.bg и Фрий Медиа Груп. В допитването участваха 86 представители на медиите, които..
Светла Тошева е литературовед, посветила много оригинална статията за поезията на Христо Смирненски. Заглавието е " Живописната палитра в поезията на..
За да се оцени какво е направил Путин в своето дълго управление, трябва да има някаква завършеност. Може да се оцени едва след като той престане да..
В първото издание на предаването "Политически НЕкоректно" през новата година гостуват журналистите Миролюба Бенатова и Генка Шикерова, автори на..