Ето защо реших да дам шанс на „Създателят“. Защото е от онези идеи, създадени специално за големия екран. Режисьор на филма, попадащ в жанра на фантастиката е Гарет Едуардс, който заедно с колегата си Крис Вайц, пишат сценария за амбициозната продукция. А историята ни пренася в един свят, в който хората преследват изкуствения интелект. Войната започва, след като роботите детонират ядрена бомба в Лос Анджелис, която отнема живота на милиони хора.
В центъра на историята ни е Джошуа, бивш агент на специалните служби, който решава да се оттегли от битката с изкуствения интелект и да се отдаде на болката по изгубената си любима и нероденото им дете. В един момент обаче той е подмамен от вероятността, че жената на живота му е оцеляла. Джошуа се съгласява да стане част от специална операция, която да го отведе до „Създателят“ – архитектът на изкуствен интелект, разработил мистериозно оръжие, способно да заличи хората от лицето на земята. Екипът, начело с полковник Кауъл, тръгват към вражеската територия, единственото място, където изкуствения интелект все още може да съществува необезпокоявано, за да открият, че оръжието на врага е нещо много неочаквано. Изкуствен интелект в тяло на дете. Заедно с него Джошуа трябва да извърви пътя към Създателя… и към своята собствена човешка мисия.
Много може да се каже за „Създателят“. Това е филм, след който оставаш на мястото си и мислиш. За хората и машините. И как нищо в живота не е само черно или само бяло. В „Създателят“ не може да се каже, че има герои и злодеи. Всеки от персонажите се бори за своето оцеляване. За любовта, за отмъщението, за бъдещето, в което вижда смисъл. Самият режисьор Гарет Едуардс често споделя в интервюта, че предпочита „сивите“ герои. Онези, които носят в себе си и добро, и зло.
„Създателят“ е с великолепна визия. Взаимодействието на машините и хората е представено и чрез невероятни пейзажи, докоснати от мистичността на фантастичния жанр, които задължително трябва да се изживеят на IMAX екран. Каква бе изненадата ми, когато разбрах, че филмът е с бюджет от 80 милиона долара. Сума, твърде скромна за съвременното кино. Само за сведение – последният филм по Мисията невъзможна струва почти 300 милиона долара, а комиксовият „Светкавицата“, чиито ефекти все още кинофеновете поставят под въпрос, е с бюджет от 220 милиона долара. От дизайна на изкуствения интелект – до космическите кораби във вселената на „Създателят“ – всеки детайл е изпипан така, че спокойно можем да си го представим като част от една евентуална 2070 година – когато се развива действието във филма.
Главната мъжка роля тук е поверена на най-големия син на Дензъл Уошингтън – Джон Дейвид Уошингтън. Той успява да ни убеди в желанието си да намери изход от войната, като влиза изцяло в ролята на загубилия любимата си и копнеещ по миналото страдащ човек, който в един момент се превръща в яростен защитник. Няма как да нахваля достатъчно Маделин Юна Войлс, актрисата – дете, която влиза в ролята на иновативния изкуствен интелект Алфи. Много режисьори са категорични, че най-трудно се работи с деца – актьори. Познаваме не една или две подобни катастрофи на екрана.
В случая обаче виждаме един блестящ дебют, на млада дама, която знае накъде върви. Защото Маделин играе с деликатността, милосърдието и невинността, които ролята й изисква. Чрез актьорската си игра, Маделин ни показва, че нейният персонаж не е просто още едно създание на изкуствения интелект. Алисън Джени е безкомпромисната полковник Хауъл, която е готова на всичко, за да докара човечеството до победа над изкуственото съзнание. Мотивацията за нейната почти нечовешка ярост се крие в загуба, след която човек никога не е същият. Ето защо зрителят до последно се чуди – кой е истинският злодей в продукцията. И има ли изобщо такъв?
Джема Чан, която е в ролята на изчезналата любима на Джошуа – Мая, също ни убеждава, че е харизматичен артист, пред който има богато бъдеще. Спомням си Джема от „Вечните“ – едно нестандартно предложение от вселената на Марвел, където ролята не й предостави достатъчно поле за изява. Радвам се, че чрез „Създателят“ й даваме втори шанс.
Дали заради актуалността на темата с „изкуствения интелект“ или заради осъзнатата нужда от повече оригинални идеи в киното, продуценти са дали зелена светлина за този проект. И това е една новина, от която и зрителите, и индустрията само може да спечелят.
Защото „Създателят“ ни кара да се замислим какво ще се случи, когато се появи „следващата стъпка в еволюцията“. Дали ще бъдем част от един по-мирен и красив свят, в който няма да пожертваме човещината си в търсене за повече власт и богатства. Или ще започнем война дори и със своите собствени изобретения.
Още по темата в звуковия файл.
Световноизвестният танцов артист Зия Азази ще зарадва отново публиката в София. Сцената на "Топлоцентрала" ще се превърне в пространство за трансформация от 29-ти до 31-ви юли , когато Азази ще се изяви с две от най-емблематичните си солови изпълнения. "Искам да покажа своите собствени търсения, страданието, освобождението, насладата от..
Четвъртото издание на Международния джаз фестивала "Д-р Емил Илиев" ще се проведе от 1 до 6 август в Боровец. "Стремим се да обхванем интересите на всяка възраст. Ще има представяне на две книги, лятна академия за деца и страшно много музика", разказа пред БНР музикалният програматор Елиана Захариева. Тя отбеляза, че събитието..
За седма поредна година голямата поляна край река Видима до троянското село Дебнево ще събере изтъкнати музиканти от България и чужбина. Фестивалът започва на 30 юли и ще продължи до втори август. Културеният форум носи името JAM ON THE RIVER. Подготвили сме много музикални изненади за нашите гости, разказа пред БНР организаторът..
Творци от 8 до 81 години участваха в 40-ото издание на пленера по рисуване във Вършец . Той се проведе през миналата седмица и завърши с изложба на създаденото от 20-те художници от региона. Картините бяха изложени в двора на къщата на Съюза на българските художници в курортното градче. Освен създадените над 70 картини и творби, по-важното за..
Заради ударната вълна от паднала наблизо ракета, която изпочупи стъкла на сградата на Операта в Тел Авив, премиерата на “Турандот“ от Пучини – последна за сезона, беше не в края на юни, а през юли. За най-нетърпеливите в едно от фоайетата се състоя концерт-лектория с избрани арии от творбата, изпълнени от студентите в специализирания клас на..
В осмото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: Разговор със сопрана Красимира Стоянова, диригента Павел Балев и продуцента Георги Еленков за звукозаписната работа по предстоящия моцартов албум на българската оперна прима със Симфоничния оркестър..
Ако сте ценители на съвременното изкуство, до 21 ноември в къщата музей "Вера Недкова" в София, която е филиал на Националната художествена галерия, можете да разгледате новата изложба "Метафора на паметта" на художничката Деница Тодорова. Тя е завършила живопис в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен. От 20 години..
Максималният размер на държавната помощ за пострадалите от пожарите е 1914 лв. Това заяви пред БНР Анелия Василева - началник отдел "Социални и семейни..
В Русе е в сила забрана да се консумира алкохол извън заведенията. Решението е на Общинския съвет. Глобите ще бъдат налагани от полицията и са по..
Какво представляваше цензурата по време на социализма и какви размери имаше тя? Следващият разказ е спомен за хлора в Русе, за Радиото, за..