9 жалби от превозвачи в железопътния превоз са подадени в Държавното предприятие "Национална компания железопътна инфраструктура" заради драстично повишаване на различните инфраструктурни такси в България.
Това съобщиха на пресконференция от Асоциацията на предприятията в железопътния превоз.
Приблизително 2,8 пъти са по-високи от вчера железопътните такси на превозвачите в зависимост от видовете влакове и техните условия за превоз. Това е фрапиращо, в противоречие с правото на Европейския съюз и браншът не може да го понесе, заяви Пенко Несторов – председател на Асоциацията на превозвачите в железопътния превоз.
Той подчерта, че решението трябва да бъде обсъдено с бранша и да бъде направен анализ на въздействието от повишените такси. България има 5 основни такси за превозвачите, посочи още той:
"Инфраструктурна такса на бруто тон/километър, инфраструктурна такса за влак/километър, такса за използване на електрозахранващо оборудване за задвижваща електроенергия, такса за разпределение на тягова електроенергия, такса за разписание, което до преди няколко години беше, да кажем, 50 стотинки - 25 стотинки, в зависимост от категориите на влаковете. В момента най-скъпата такса от 8 лв. на километър е за така наречените влакове, които извършват комбиниран транспорт".
За сравнение - в Германия има една такса, която е 3,14 евро на километър, докато превозвачите в България, ако до вчера са заплащали 4,79 евро на километър, то вече сумата е 7,80 евро на километър.
Това е 12 пъти повече от превозвачите в Германия, но не наблюдаваме да се инвестира 12 пъти повече в железопътната инфраструктура, поясни Несторов.
От Асоциацията на превозвачите в железопътния превоз заявиха, че в последните два месеца диалог с институциите по темата няма. На практика "Национална компания железопътна инфраструктура" намалява бъдещия си приход, което означава и по-малко средства за текущо поддържане на железопътната мрежа, каза Даниел Неделков.
Любомир Гарчев поясни:
"Ние ще изпуснем клиентите, клиентите не са готови да плащат. Това са много пари и ние вече се опитваме по някакъв начин да ги запознаем с това, което ни очаква, и те казват: Съжалявам, ние ще отидем или на камиони, или ще отидем на море (морски транспорт)".
Превозвачите заявиха, че настояват за разговор с държавните институции. Те ще търсят правата си в съда и ще информират европейския комисар по транспорт Адина Вълян.
Министърът на транспорта обаче определи казаното от превозвачите като "абсолютни внушения":
Нормализира се обстановката в София след обилния дъжд, съобщи директорът на Звеното "Аварийна помощ и превенция" в Столичната община Красимир Димитров. Трамваите вече се движат по булевард "Шипченски проход". Заради наводнено пътно платно в района на улица "Асен Йорданов" временно движението на трамвайните мотриси беше спряно и заместено от..
Дъждовете са допринесли за лекото повишение на равнището на река Банщица, която минава през Кюстендил, каза за БНР експертът по управление при кризи към общината Ивайло Чалъков. Няма опасност от разливане по коритото, добави той. Падналите валежи в Кюстендилско за последното денонощие са 21 литра на квадратен метър, обявиха от Националния институт..
Проблемът с "Лукойл" може да бъде решен, стига държавата да започне да действа. Това заяви пред БНР Цветомир Николов, анализатор от Центъра за изследване на демокрацията. "Има инструментите. Ако някой очаква самата компания да продаде активите си в рамките на 30 дни, това няма да се случи". България и още 7 държави в ЕС ще обмислят..
България и Унгария са с най-лоши показатели сред страните членки на ЕС по Индекса на върховенството на закона, пише "Политико", като се позовава на годишните данни за целия свят на организацията World Justice Project, които ще бъдат огласени утре. Над две трети от държавите от Общността бележат отстъпление във върховенството на закона...
Българското земеделие е в насипно състояние , изказа мнение пред БНР Пламен Абровски - юрист, експерт по европейско законодателство, бивш председател на парламентарната комисия по земеделие. Еврокомисарят по земеделие посети България за пореден път, но това вече не е интересно, смята той и обясни: " Въпросът беше да запазим министъра . В..
Дъждът спря движението на трамваи в София По сигнали са работили екипите на Столичния инспекторат. Когато бъдат назначени допълнително хора няма да сме свидетели на разпилян боклук около изпразнените контейнери за боклук, увери директорът на Столичния инспекторат Николай Неделков. Тази сутрин към инспектората са подадени сигнали за..
Тежкотоварен камион е аварирал около 06.00 часа тази сутрин в района на Кривия тунел в Кресненското дефиле. Десетки буркани са били разпилени на пътното платно, както и много стъкла. За около два часа се е наложило движението да се извършва само в едната пътна лента. Трасето вече е разчистено от пътноподдържащата фирма, заявиха от Областно пътно..
"Пеевски е във властта. Никой не може да го спре. Той има цяло правителство и е в изключително изгодна позиция . Той излиза и той казва какво ще..
" Всяко едно решение, което ще видите в следващия бюджет, е взето с консенсус между участниците в управляващата формула . Дебатът ще бъде задълбочен и..
На този етап не бих приела политически оферти . Партийното обвързване може да навреди на развитието в журналистическата професия. Това каза пред..