Добре ли са подготвени младите шофьори за шофиране в по-трудни условия? Оказва се, че през зимните месеци желаещите да се запишат за шофьорски курс са много по-малко от тези, които предпочитат да изкарат книжка напролет или през лятото.
Според Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, това се корени в нашата народопсихология.
Докато в другите страни целта на хората, които искат да станат шофьори, е да се научат да карат, то у нас целта е да се вземе книжка, подчертава Георгиев в интервю за БНР.
Той е категоричен, че тези, които карат шофьорския курс през зимните месеци, стават по-подготвени шофьори от останалите.
"Наистина курсът е по-труден. Но те могат да усетят сцеплението на гумите с пътя, особеностите при управление в заледени участъци, при намалена видимост, дори при минусови температури", обяснява експертът.
Затова той и колегите му от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България подкрепят напълно идеята за създаването на полигони за шофиране в екстремни условия по примера на други европейски държави.
При аквапланинг, сняг, дъжд, лед, както и когато цяла зима се хвърля пясък, а напролет пясъкът не се изчисти, сцеплението намалява и в завой например колата губи посоката си, дава пример Красимир Георгиев.
По думите му, основната причина за ПТП е факторът изненада, а върху този фактор можем да влияем с добра подготовка.
Според Георгиев, полигоните, за които говори транспортният министър, няма да имат нищо общо с полигоните от едно време, в които имаше конуси и бъдещите шофьори се учиха да паркират.
"На тези полигони ще се направят участъци с локви, в които да се влезе и да се усети аквапланингът. Ще се направят завои с обратни наклони, за да се види как те действат на автомобила. През лятото ще се правят опесъчени участъци, а през зимата - леко заледени, където автомобилът леко да се завърти и да се обясни на курсиста в такъв случай какво трябва да направи", коментира Красимир Георгиев.
Според него е възможно и курсът да поскъпне с въвеждането на новите полигони, но:
"Не може да ядем първо, второ и трето, а да ни таксуват само за първо. Каквато и да е цената обаче, тя ще бъде несъизмеримо по-малко от цената на един човешки живот", категоричен беше той.
"Нито един водач – с опит или без опит, не е по-силен от законите на физиката", напомня Красимир Георгиев.
Зимната гума не се определя от дълбочината на грайфера, а от съставките, от които е направена, отбелязва още Георгиев във връзка с подготовката на автомобила за зимата.
"Не може да виждаме, че вали сняг и да не намалим скоростта. Не може да не виждаме, че има минусова температура и да не предвиждаме, че там е имало локва, която след това се е превърнала в леден участък. Това трябва да се предвижда и да се коригира поведението зад волана!"
Чуйте повече в звуковия файл.
ООН обяви настоящата 2025-а за година на кооперативите. Като част от солидарната икономика социалните предприятия осигуряват заетост на хора от уязвимите групи . "Държавата и кооперативните съюзи трябва да работят заедно. Ние сме длъжници на кооперативното дело ", смята министърът на социалната политика Борислав Гуцанов...
Фестивалите са начин да съхраним традициите , да се докоснем до местната култура и да усетим духа на общността. Те събират хора от различни краища, като създават атмосфера на споделеност и празничност. Освен че предлагат уникални преживявания, фестивалите подпомагат местната икономика и популяризират автентични кулинарни, фолклорни и занаятчийски..
Има още една г рупа любители на железниците, които показват страстта си към този вид транспорт като изработват модели на влакове , жп инфраструктура и гари. Това са членовете на Клуб железопътен моделизъм . Неговото клубно помещение и изработени модели се намират на Централна жп гара София. Владимир Колев е председател на клуба. По темата..
Тайнствена пирамида на 2200 години, пълна със съкровища: монети и оръжия, беше открита близо до Мъртво море. Артефактите са запазени в почти перфектно състояние, благодарение на сухия пустинен климат. Мистериозната пирамидална структура е близо до ручея Зохар. Джипът пъпли през пустинята. Няма път. Тръгнахме, въпреки предупрежденията, че след..
Мачът да не е терен на война, а място, където можеш да заведеш детето си – този мотив обединява организаторите на кампанията "На мач с маргаритка". Акцията ще се състои в рамките на четири дни – от 11 до 14 април и ще покрие 8 мача с участието на 16 отбора. Това е 29-и кръг, предпоследен за професионалната ни футболна лига...
В продължение на две десетилетия Европейският съюз прави полетите по-лесни и по-справедливи за потребителите, като либерализира цените и въвежда в законодателството основни права на пътниците. Сега налице е обратният процес - преразглеждане на Европейския регламент относно правата на пътниците с въздушен транспорт . Авиокомпаниите редовно..
Териториалните амбиции на Съединените щати към Гренландия, пряко оспорващи суверенитета на съюзника Дания, са заплаха сама по себе си, но имат последици за цяла Европа. Най-новата история ни учи, че неинтегрираните, неутрални държави не функционират като буферни зони между сферите на влияние. За агресивните велики сили с имперско мислене те..
След "улгартрансгаз" и договора с турската копания "Боташ", разследването в хотели в български ски курорти за предполагаема измама с европейски..
В Плевен тържествено отбелязват 160 години от създаването на Университетската болница "Д-р Георги Странски". Лечебното заведение е второ по големина и..
От първи май влиза в сила заповед на министъра на финансите, с която се допълва списъка на стоките с висок фискален риск. "Това ще бъде още една..