Това коментира пред БНР експертът по управление и цифровизация на железопътния транспорт Людмил Иванов.
Т. нар. министерски влак закъсня едва 5-7 минути, на връщане същият влак закъсня 45 минути, допълни той.
Докато не бъде подменен подвижният състав, качествена промяна няма как да има. Същото важи за инфраструктурата, посочи Иванов във връзка с ежедневното закъснение на влаковете в страната средно между 10 и 100 минути.
Благодарение на ремонтите се генерират огромни закъснения. Самите ремонти пък са забавени много, отчита експертът.
Германските вагони, които влизат в състава на БДЖ, са произведени между 1982-ра и 2000 г. Това е решение за няколко години, но не трайно, подчерта Людмил Иванов, който определи придобивката като "приличен състав, който в близките години ще може да се експлоатира".
Сред проблемите с новите вагони той очерта отказа на климатичните инсталации и липсата на резервни части, като изрази надежда "да няма канибализъм" – т. нар. донорство – спиране на определени вагони, за да се обслужат други. Няма и документация кога и какво е сменяно по вагоните.
Когато човек си взема т.нар. нов внос, той не може да се движи безотказно и има нужда от профилактика и техническа поддръжка, за което трябват хора, затова рано или късно балонът се пука, смята експертът към КТ "Подкрепа" Марио Нинов.
Решенията на тези въпроси много отдавна сме ги предлагали – оперативен лизинг – вземаш подвижен състав и само експлоатираш, при възникване на проблем връщаш за ремонт и получаваш друга единица. Така се решава въпросът с възникнали проблеми при ползването на техниката, категоричен е той.
Път време няма. Когато е лято, има високи температури, от които се получава деформиране на релсите, ограниченията се отразяват на скоростите и времето, за което се пътува. Един влак като закъснее, подпира и друг влак, който закъснява, поясни експертът.
30 години липса на инвестиции и на интерес към този сектор водят до сегашните закономерни резултати, прави равносметка Нинов.
Само в НКЖИ, която поддържа железопътната инфраструктура, има 1200 свободни работни места, стана ясно от думите на експертите.
Трябва да се инвестира и в кадри, и в системите. За да се премахне субективният фактор, е необходима ускорена цифровизация на железопътното движение, изтъкна Людмил Иванов и обясни, че по ПВУ има заложени 108 такива устройства, които да бъдат монтирани в локомотивите. По думите му, има планове и за по-широк обхват – до 2029 г.
Трябва да има обществен натиск, за да стане каквото и да е, заяви Марио Нинов.
"Пари има, но ние не сме читави да ги вземем и да ги похарчим. Само за предния програмен период загубихме близо 2 милиарда лева. С тези пари можеше да направим нещо и можехме да имаме модерна железница."
Система, която деградира в последните десетилетия, не може за година да бъде изкарана над водата, категоричен е Людмил Иванов. Според него не е мислено глобално, но първата крачка е направена.
"Първата стъпка – това са 76-те вагона, които ще допринесат за подобряване на обслужването. Следващата стъпка е 62 композиции, които трябва да бъдат закупени до средата на 2026-а."
По това време на годината лъчите са слънцето са особено зареждащи и носят нова енергия към нас . Нещо ни кара да се усмихнем в такъв ден, да бъдем позитивни, да почувстваме нови сили, за да продължим напред. Казват, че енерготерапията е професията на бъдещето. В съвременното ни общество енергията се влага в много и различни неща и..
Към правомощията на институциите ще бъдат добавени такива, свързани с внедряването и използването на изкуствен интелект . Това обясни в интервю за БНР Калина Георгиева от Софийския университет "Св. Климент Охридски", преподавател по информационно право в Юридическия факултет и във Факултета по математика и информатика. Тя даде пояснения..
Промените в Закона за предучилищното и училищното образование, предложени от Министерството на образованието и науката, ще влязат за обсъждане в Народното събрание до средата на юли. Това съобщи министърът на образованието Красимир Вълчев по време на широка експертна дискусия за промяна в образователната структура. "И преди да го публикуваме..
Според данни на Европейската асоциация за изследване на затлъстяването между 30% и 70% от възрастното население в ЕС е с наднормено тегло, а 10% до 30% – със затлъстяване. Прогнозите сочат, че до 2030 г. случаите на наднормено тегло ще се увеличат с 33%, а на тежко затлъстяване – със 130%. В България около 1,5 милиона души живеят със затлъстяване,..
Абитуриентите често пропускат да заплатят здравните си вноски в периода между завършване на средното образование и началото на обучението в университет или постъпване на работа на трудов договор. Много от тях не са наясно , че през тези месеци здравното им осигуряване е прекъснато. Други знаят – чули са от близки или в часовете по..
Нито едно същество на земята не може да живее без енергията, която идва от нашата звезда. Слънцето, център на нашата планетарна система е съставено от гореща плазма и магнитни полета . Температурата на повърхността му е повече от 5500 градуса. То освобождава енергията си чрез ядрен синтез. Горещата му корона отправя на далече поток от заредени..
"Българските музеи пазят невероятни находки, невероятни богатства . Тези експонати трябва да "живеят ". Това каза в интервю за БНР Весела Герчева, която представи магистърската програма "Съвременни музейни експозиции" към департамент "Археология" на Нов български университет. По думите ѝ, програмата дава инструменти както на работещи..
Едно от най-разпознаваемите и обичани лица на bTV: лъчезарният и винаги усмихнат Борислав Лазаров е гост в "Нощен Хоризонт". Той влиза в домовете..
Още юни максималните температури в България бяха значително по-високи от климатичните норми. Тенденцията е горещата вълна да продължи . В следващите..
Най-добрите поп певци и музиканти у нас започнаха кампания за набиране на средства за колегата си Данаил Данаилов, когото всички приятелски наричат..