Темата за изкуствения интелект е в центъра на обществения интерес в целия свят. Той се превръща във визитната картичка на новия XXI век. Хората едва сега разбират, че са се стремили към нещо, което всъщност ги заплашва със своята изкусност.
Песента „Век на изкуствен интелект“ повдига темата за изкуствения интелект в изкуството и доказва автентичността на естествения творчески интелект на създателите й: музика и аранжимент – Петър Попов (екс група "Атлас"), текст – Таня Желязкова-Тея, изпълнител – Яна Галинова.
Изкуственият интелект се асоциира с електронната музика, а в песента „Век на изкуствен интелект“ звучи запомнящ се мелодичен блус. Песента утвърждава надеждата, че въпреки страховете и заплахите от изкуствения интелект, ние оставаме хора и решаваме еднакви проблеми. Ако се приеме, че песента "Кукла" на група "Атлас" е предвестник на съвременен робот, след 31 г. на прага на два века се получава много интересна връзка с новия век на изкуствен интелект.
Песента „Век на изкуствен интелект“ получи подкрепата на Фонд „Популяризиране и развитие на българското културно наследство и творчество“ на Музикаутор от сесия 2023. Тя е класирана сред 74 проекта на 130 български творци в категорията „Популярна музика“. Песента е свързана с няколко иновативни подхода в музикалното творчество.
Днес хората да изправени пред предизвикателствата на новия век, с въвеждането на новите технологии, които навлизат трайно в бита ни. Тази тема вдъхнови Таня Желязкова-Тея да напише текста, който облече в музика Петър Развигоров Попов.
Попов е свързан с музиката от дете - Филхармония „Пионер“, Духов оркестър „Ален Мак“. По-късно става клавирист и вокал в българската рок група „Атлас“. По текст на Димитър Воев и музика на Петър Попов пилотната песен „Кукла“ от албума на „Атлас” през 1992 г. достига първите места в музикалните класации в България. Стои на върха цели 64 седмици в класацията Топ 10 на БНР и е излъчена по VOA EVROPA. Група „Атлас“, за която Пепи Попов пише музика, печели наградата „Група на година“ два пъти – през 1991 г. и през 1992 г.
Той е работил със Стефка Берова и Йордан Марчинков към Концертна дирекция София, с Кичка Бодурова, Георги Христов и много други български популярни изпълнители. През 2005 г. по покана на Таня Желязкова-Тея, тогава директор на Националния дворец на децата, създава химна „Новатори” по повод 55-ата годишнина на двореца. През 2019 г. авторската му песен „Кукла“ влиза в учебниците по Музика за 7 клас. Същата година участва в журито на Детския фестивал „Млади таланти“ към Националния дворец на децата. През 2022 г. заедно с текстописеца Таня Желязкова-Тея печелят в конкурса „Светилник“ на Музикаутор с химна на 153 Спортно училище „Неофит Рилски“, София.
Таня Желязкова-Тея е доктор по теория на познанието и преподавател-изследовател по обща педагогика, история на педагогиката и образованието. Автор на 35 научни статии, 1 научна монография, 1 методическо помагало и съставител на 4 тематични сборника. Създател на Педагогика на информалното образование като самостоятелен клон на педагогиката. Учредител и председател на Движение за деца „Рицари на познанието” (1993-2008) и автор на текста на Химна „Рицари на познанието” по музика на Хайгашот Агасян. Директор е на Националния дворец на децата (2002-2006). Учредител и Председател на Настоятелството на Фондация „Институт за информални иновации”, в която работи в момента. Дванадесет от своите поетични творби е публикувала на конкурсен принцип в десет сборника „Стъпки” – поезия от български учени.
Песента "Век на изкуствен интелект" беше представена в предаването "Бъди какъвто си" от авторите си Петър Развигоров Попов и Таня Желязкова- Тея. Чуйте разговора с тях в приложения аудио файл:
Изложбата "Диагноза: Изкуство" се открива днес в столичната галерия "Риволи" и може да бъде разгледана до ноември. С изложбата д-р Николай Болтаджиев прави своя дебют като художник-любител. След години в света на медицината, той открива ново пространство за творчество – платното, където линиите и цветовете говорят вместо диагнози. Пред БНР..
Утре, 25 септември, започва "София докуМентал". Това е шестото издание на най-големия фестивал за документално кино у нас. То ще премине под мотото "Естественият интелект отвръща на удара" . "София докуМентал" се роди по време на пандемията. Тогава решихме да съберем първото издание с много хубави филми. Получихме страхотни отзиви и хиляди..
Достоен спектакъл предложи Варненската опера в първата в 87-годишната си история постановка на операта “Русалка“ от Антонин Дворжак . Този забележителен, отвъд рамките на обичайното, резултат беше комбинация от доказано успешната формула от последните издания на фестивала “Опера в Летния театър“ – в партньорство с Международния фестивал..
Болшой театър в Москва откри юбилейния си 250-и сезон с премиерата на операта “Йоланта“ от Пьотр Илич Чайковски. Постановката е на Елчин Азизов, който е и художник по костюмите. Сценограф на спектакъла, който се играе на Новата сцена на театъра, е Альона Пикалова, художник на осветлението – Андрей Абрамов. Диригент–постановчик е Антон Гришанин,..
В 16-ото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20-21 ч .: Специален гост: Ангелина Гаврилова – дългогодишен блестящ солист на балет “Арабеск“, хореограф със също така ярък почерк и директор на трупата от сезон 2025/2026 г. 21-22 ч.: Един час, посветен..
"Картина извън картината" – така е наречена първата голяма ретроспективна изложба, посветена на единствения български художник, приет в колекцията за модерно и съвременно изкуство на ватиканските музеи. Това е Иван Вукадинов , който почина преди година. Изложбата е в Софийската градска художествена галерия. Тя е ретроспективна и цели да..
На 27 септември, събота, в 18.00 часа, в постоянната експозиция на Градската художествена галерия в Пловдив ще бъде показана неизследвана доскоро рисунка на Иван Милев от негово пътуване във влака на емблематичната дата 16 април 2025 г., когато се случва атентатът в църквата "Св. Неделя" в София. Публиката ще се върне 100 години назад..
" Казусът с "Топлофикация София" се превръща в поредните глупости, които господин Пеевски е казал и е много хубаво, когато човек говори нещо, все пак..
За 7 месеца има средно 25% ръст на разходите за възнагражденията в бюджетната сфера, никъде не е с по-малко от 5%. Това се случва при анемичен ръст..
" В съвременния свят всички сме зависими един от друг и всяка независимост е относителна , всяка свобода е относителна дотам, докъдето всъщност започва..