Тази препоръка отправя в ефира на БНР Димитър Димитров, който е бил заместник-председател на Градския съвет на БСФС в София и е отговарял за материално-спортната база в града и околността, както и директор на предприятие за платени спортни услуги.
"С тези средства могат да се изкупят обратно съоръженията, които се продадоха с лека ръка преди време: лифтовете. Достатъчно специалисти има по света, които да се поканят и за една-две години да направят съоръжения на Витоша, която да стане общодостъпна за столичани. Да не е този поток с коли, който замърсява и унищожава планината. Дотогава може по спешност да се урегулира движението на колите събота и неделя. Става задръстване, блъскане и катастрофи, тъй като се качват и с летни гуми".
Като друг плачевен резултат в момента Димитров отбелязва факта, че почти всички туристически хижи нямат пречиствателни станции и "отпадъчните и фекалните води направо си отиват в планината". Той е категоричен, че през публично-частно партньорство хижите могат да бъдат подтикнати да изградят такива, както и да облагородят районите наоколо с маси за хранене, беседки и заслони.
Друг проблем на Витоша е липсата на тоалетни, подчертава Димитър Димитров. Затова, според него, където има възможност около хижите трябва да се направят тоалетни, но без ограничения за достъп от туристите.
"Има мостове, които са направо опасни – изгнили дъски или зимно време са под наклон и може човек да се хлъзне без да иска и да падне в реката".
Димитров отбелязва и друг важен детайл – указателните табели, които, ако ги има, не съдържат нито време за изминаване на маршрута, нито разстоянието в километри, така че туристът да се ориентира.
В заключение той обобщава, че посетителите на Витоша остават с впечатлението, че се връщат в 20-те и 30-те години на миналия век.
Всички говорят за достъпа до Витоша, но никой не дава решения как да бъде осъществен, коментира пред БНР Венцислав Венев, председател на Българския туристически съюз.
"Всеки ще каже – най-лесното е да построим лифтове. Автобусите в момента през седмицата горе-долу се справят с туристопотока, но през уикендите и празничните дни по-скоро са натоварващо съоръжение, отколкото да бъдат полезни. Повечето хора се качват с автомобили.
Решенията: първото, в съвсем обозримо бъдеще да разпределим туристопотока от други изходни точки, от които да има достъп до планината. Говоря основно за Железница, Владая, Кладница, Бистрица, където трябва да се изградят буферни паркинги, от които да могат да тръгват туристическите маршрути с маркировка.
Всички са се концентрирали на две основни точки – Златните мостове и хижа "Алеко", където големият туристопоток допринася не само за доброто изкарване на туристите в планината, но и до големи проблеми от природосъобразна гледна точка".
Венев акцентира и върху екологичния транспорт, който трябва да се изгради за достъп до планината – лифтовете. Трябва да се планират няколко лифта, подчерта председателят на БТС.
Двете гледни точки чуйте в звуковия файл.
Лятото е сезонът, който повечето от нас чакат с нетърпение. Повече светлина, повече време навън, море, отпуски и усещането, че животът забавя ход и ни дава възможност да си поемем дъх. Но докато се наслаждаваме на тези моменти, често пренебрегваме нещо съществено – кожата. Тя е изложена на много повече стрес, отколкото си даваме сметка. Слънцето,..
С рекорд по най-дълъг зимен сън отварят парка за мечки в Белица днес, съобщи директорът Никола Попкостадинов в интервю пред БНР. "Всички мечки се събудиха преди 10 дни . Голяма част от тях бяха по рано будни, но си имаме рекордьори по зимен сън Дана, Мима и Маринка. Мима е спала цели 165 дни и това подобри миналогодишния рекорд на..
"Твърденията, че Европейската комисия обмисля да въведе "срок на годност" за спестяванията на гражданите, са фалшиви и подвеждащи", заяви говорителят на Комисията Улоф Гил. Той бе помолен да коментира твърденията на евродепутата Рада Лайкова от "Възраждане" и групата "Европа на суверенните нации", че се обсъжда политика, според която от хората..
Зад тежките пътни инциденти, които правителството ще се опитва да ограничи, стоят човешки съдби . Учителката по информатика в математическата гимназия в Русе Снежана Тодорова и ученичката й Лора са оцелели в катастрофи. Пред БНР и предаването "Хоризонт за вас" те разказаха какво е да оцелееш след ПТП, как се преживява тази физическа и..
Председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров свиква извънредно заседание на градския парламент днес от 11:00 часа заради отпадъците на София. Общинските съветници от ГЕРБ-СДС поискаха оставки - на кмета Васил Терзиев, на заместника му по екология Надежда Бобчева и на директора на завода за боклук Николай Савов. Съветниците..
Близо 80 хиляди шофьори в София са заснети от камерите на "Пътна полиция" да карат с превишена скорост. Това съобщи пред БНР комисар Николай Крушарски, началник на отдел "Пътна полиция" - СДВР. Въпреки това, от началото на годината се наблюдава тенденция на намаляване на ПТП-тата , ако се направи сравнение със същия период на миналата..
С това 90-дневно примирие в търговската война се надявам да настъпи някаква преоценка , макар че тези войни са доста ожесточени, но мисля, че тези 90 дни ще видим някакви нови действия и разговори . Това мнение изказа пред БНР Иван Михайлов, главен изпълнителен директор на Американската търговска камара (AmCham) в България. По думите му все..
Какво може да накара човек да изостави в една мразовита зимна вечер кучето, за което до този момент е полагал всеотдайни грижи? Историята на едно..
В България строежът и поддръжката на пътища се правят по корупционни схеми, след което резултатът е нулев, а само корупцията цъфти . Това заяви пред..