Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики коментира пред БНР:
“Големият въпрос е не защо ЕК се е загрижила изведнъж за състоянието на българските пътища - те са в ужасно състояние от години. Да не говорим, че последните 4 години, когато различни хора решиха, че няма да поддържат пътната инфраструктура, защото по този начин трупаха някакви политически дивиденти за сметка на живота и здравето на хората, тя се влоши още повече. Сега, в интерес на истината, за едно лято беше направено доста, но категорично няма как да се навакса цялото това изоставане”.
Оценката за състоянието на пътната инфраструктура, представена от Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата Русинова оцени в ефира на "Хоризонт" като направена “на твърде ниско ниво, доста аматьорски”:
"Много работят, но никой не може да види резултатите. И е малко срамно в един момент ние да видим, че Европейската комисия ни взимала на мониторинг, защото някой дреме някъде. Моят личен съвет и към министър-председателя, а и към другите институции в Народното събрание е, че тази държавна агенция трябва да се закрие.
Ние направихме анализ колко пари харчи. Всъщност не разбираме къде отиват, за какво отиват тези пари при положение, че ето вижте до какъв срамен момент стигаме - няколко наказателни процедури имаше срещу България именно заради неизпълнение на задачи, свързани с пътната безопасност”.
Идеята на създаването на Държавната агенция беше да бъде координатор между всички останали институции - МВР, Министерство на здравеопазването, Министерство на образованието - министерства, които имат пряко отношение към министерство на транспорта. Само че тази държавна агенция беше така ръководена, че тя си играе на неправителствена организация. Тя прави кампании, занимава се с билбордове, но не прави същинската част - оценката на безопасността и мерките, които де факто трябва да прави".
Инициирана от Правосъдното ведомство проверка на вещите лица, които изготвят автотехнически експертизи, Русинова коментира в предаването "Преди всички" така:
"Мое лично виждане е, че в България степента на обучение, степента на познание на така наречените вещи лица, общо взето, е на доста ниско ниво. В Англия например, всяка година правят Международен ден, на който симулират различни видове катастрофи и след това се анализират щетите от катастрофата, причините за настъпването на катастрофата, което е механизъм за много бързо повишаване на познанията на тези експерти. Тоест това са истински експерти. Проблемите, свързани с това кой колко часа е работил, със заплащанията на тези хора са решени много отдавна. А тук, в България, отстрани изглежда, че е създаден картел от хора, които взимат ролетка и отиват на пътя да намерят някакви неща”.
"На нас ни трябват ясни и категорични експертизи, които лежат наистина върху много сериозни доказателства. При нито едно ПТП в България не е мерено съпротивлението на хлъзгане, например, или приплъзване на асфалтовото покритие, тъй като това е фактор, който се приема от вещите лица. Има достатъчно уреди. От 1968 година има такива уреди. Никога не съм прочела и експертиза, при която да е проверено състоянието на автомобилната гума", категорична е Русинова.
Тя сподели за акция на ЕЦТП, при която заедно с колегите ѝ са проверили гумите на колите, спрени пред магазин за хранене от голяма верига. Установили, че има гуми, произведени през 2005-6 година.
Европейската комисия официално реши да спре част от втория транш по Плана за възстановяване и устойчивост на България в размер на 214 544 232 евро. Причината - страната ни не е изпълнила ключова антикорупционна реформа за създаване на реално независим антикорупционен орган. В решението на Комисията от 3-ти ноември се посочва, че законът за..
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов, финансовият министър Теменужка Петкова и вицепремиерът Томислав Дончев са разговаряли в централата на партията с представители на работодателските организации за проектобюджета за 2026 г. и неговото отражение върху бизнеса. За това съобщи Бойко Борисов в профила си във "Фейсбук". По-късно разговорите са продължили във..
И от Алианса за права и свободи критикуваха проектобюджета. Хасан Адемов заяви: "Това е инерционен бюджет, който няма никакви реформи, няма дори идея за фискална консолидация. Борисов няма да допусне бюджетът да бъде поставен под риск И КТ "Подкрепа" не подкрепя проекта за държавен бюджет за 2026 г. Делян Пеевски: "ДПС - Ново начало"..
Вицепремиерите и министри на транспорта Гроздан Караджов и Александър Николоски подписаха в Гюешево Споразумение за начало на изграждане на жп тунел между България и Република Северна Македония. Дължината на жп връзката София-Скопие през Гюешево ще е 1350 км, от които на българска територия - 741 км. Българо-македонски екипи ще се срещнат..
Бившият финансов министър и настоящ председател на "Продължаваме промяната" Асен Василев настоя правителството да оттегли и пренапише бюджета, тъй като по думите му той е пагубен за държавата: "В момента виждаме какво представлява държавата с голямо Д - рекет над българските граждани, ограбване на бизнеса, за да се сложат едни пари в бухалките и..
Министерството на отбраната на Русия съобщи, че силите му са напреднали в украинския град Покровск и се опитват да изтласкат войските на Киев от града. Москва твърди, че превземането на Покровск, описван в руските медии като "вратата към Донецк", ще ѝ осигури платформа за настъпление на север към останалите два най-големи града под украински..
Тайфунът "Калмаеги" набира сила и се насочи към крайбрежието на Виетнам след като потопи цели градове на Филипините и причини смъртта на 114 души. Виетнам, който вече се бори с рекордни дъждове и наводнения, се готви за връхлитането на един от най-силните тайфуни в Азия за тази година с предупреждения, че вълните по крайбрежието може да достигнат..
Рекорд по най-много изкачвания на Хайдушката пътека в Сливенския балкан постави Милен Шидеров от Сливен. За 24 часа той направи 12 качвания и..
Малка част от дълга е за покриване на стари дългове, друга за покриване на дефицита, губят се около 5,4 млрд. евро – около 10 млрд. лв., с които..
Изборът на социалист – Зохран Мамдани за кмет на Ню Йорк е шамар за Тръмп, коментира в интервю пред БНР дипломатът Стефан Тафров. "Това е..