В началото (1997) имаше едно невероятно трио, холандско-швейцарско: една певица, един пианист, един перкусионист. Гретье Байма, Яспер фан’т Хоф, Пиер Фавр. Певицата наистина не знае граници – авангард, рок, джаз, етническа музика. Пиер Фавр е почти излишно да ви представяме – един от стълбовете на европейския фрий джаз, за когото е по-лесно да се каже с кого не е свирил. В последните години се интересува все повече от етнически ритми – африкански, бразилски, индийски… Яспер фан’т Хоф пък съчетава свирене на пиано и електронни клавишни. Не че и други не го правят, но той е сред най-успяващите. Трима музиканти между джаза, рока, авангарда, народната музика, реалното и съня, финеса и бруталността, земното и отвъдното.
Това непрекъснато преминаване от едно в друго като в транс продължаваме с други музиканти, не по-малко талантливи, търсещи, знаещи, можещи, водени отново от перкусионист. Трилок Гурту. От албума The Glimpse избрахме две парчета – Future Heat – „Жегата на бъдещето” с Трилок Гурту (ударни и глас), Гийта Бенет (глас), Ларс Даниелсон (бас), Джая Дева (акустична китара и глас), Анди Емлер (пиано) и Теодосий Спасов (кавал).
Накрая – един международен заговор. Оказва се, и ударните можели да заговорничат. Единият от заговорниците е същият – Трилок Гурту, годината е 1981, място на заговора – фестивалът „Джазбюне” в Берлин, останалите трима комплотаджии са Петер Гигер, Щефан Ланг и Том Никълас.
2 август, понеделник, 23 часа
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от необикновения живот и любовта между оперната дива Мария Калас и корабния магнат Аристотел Онасис. Сюжетът е изграден върху действителни факти. В спектакъла има силни страсти, повлияни от..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не съм злоупотребила с това, напротив, доразвила съм го, за да Му благодаря по някакъв начин" – това заявява една от легендите в българското оперно-изпълнителско изкуство у нас и по света –..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре , Амаду и Мариам и Салиф Кейта , а пътят му в музиката е достоен за филм. Започва като един от най-обещаващите футболисти на Мали ( интересно съвпадение е, че и днес, като напишете "Boubacar..
1 декември Свири Филхармонията на Арговия с диригент Рюне Бергман 3.00 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Анри Бюсер (аранжимент), Малка сюита. 3.15 часа – Йозеф Хайдн (1732-1809), Концерт за тромпет в Ми бемол мажор. Солист: Уле Едвард Антонсен (тромпет). 3.31 часа – Джузепе Тартини (1692-1770), Ейвинд Уестби (аранжимент), Концерт за тромпет в Ре мажор...
Усмихнат, непринуден, дружелюбен, безкрайно земен и джентълмен – такъв видяхме Начо Герерос по време в първата му публична поява у нас. Известният испански..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре ,..
Тази година на 30 април беше обнародван един нов Регламент 1183 на ЕП и на Съвета, който влезе в сила и с него се измени регламентът относно електронната..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg