На фона на викове "Мафия" и блокиране на кръстовището пред Агенция "Пътна инфраструктура" бяха подписани договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за проектиране и строителство на Северната скоростна тангента. Собствениците на земи по трасето на Северната тангента протестираха за пореден път заради ниската цена на отчуждаване.
Министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и председателят на пътната агенция Стефан Чайков подчертаха:
Скоростната тангента беше проектът, избран, за да спасим загуба от средства по Оперативната програма "Регионално развитие". Северната скоростна тангента е от особена важност и значимост за град София. Тя свързва три коридора - "Хемус - Люлин", "София - Калотина" и "Тракия".
Това е един от най-сложните в техническо отношение обекти, който е изпълняван въобще в България. Големите съоръжения са 19 на брой. Северната скоростна тангента ще бъде с магистрален габарит. Очакваме горе-долу до средата на лятото или в ранната есен да стартира същинското строителство на обекта, като общият срок е 15 месеца.
Според министър Терзиева проектирането трябва да започне въпреки протестите:
Отчуждителните процедури на този етап няма как да спират изпълнението на договора. Експертните оценки са подготвени от експерти, специално определени чрез обществена поръчка по времето на правителството на ГЕРБ и подлежат на съдебно обжалване.
На 3 май Стара Загора ще бъде домакин на Националния хоров фестивал "Августа Траяна", който събира 16 хорови формации от различни краища на България ...
По повод Световния ден на изкуствата българският автор Александър Ал. Хаджихристов беше удостоен с почетна награда в Истанбул. Турската Асоциация за..
Къде в общуването между политиците и гражданите можем да поставим израза "Да разлаем балъците", кога властимащите използват такава стратегия към..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg