Довечера радиооркестърът ще посреща слушатели и зрители в цветна „джаз-премяна“. Кубински ритми (осем за перкусионистите в състава за Кубинската увертюра), цветове, карнавалност, топлина - от всичко това по много има в тази творба на Гершуин, написана под заглавието „Румба“. После - за авторитет - композиторът променя името на Кубинска увертюра.
Рапсодия в синьо пък е написана 8 години по-рано, през 1924-та-произведение, което е лесно за „обичане“ от публиката, която често не си дава сметка колко то е трудно - и за пианиста, и за координацията с оркестъра. Затова тук ще има „подкрепление“ - Любомир Денев - младши ще застане на пулта. Младият диригент е възпитаник на Пламен Джуров в Музикалната академия, в момента ръководи Младежката филхармония „Пионер“ и вече има реализирани проекти с различни оркестри у нас. Рапсодия в синьо сякаш приканва към новости - още от премиерата й (когато самият Гершуин е на пианото, а композитори от ранга на Сергей Рахманинов са сред публиката), която е под надслов Един експеримент с модерната музика!
Премиерата - Дивертименто гросо - Любомир Денев пише по поръчка на маестро Емил Табаков. „Това е всъщност едно кончерто гросо, в което двата оркестъра се „надсвирват“ и в един момент даже музикантите от симфоничния оркестър се увличат да импровизират“, разказва Любо Денев пред Лили Големинова.
Чуйте цялото интервю!
В програмата
Дж. Гершуин - Рапсодия в синьо, Кубинска увертюра
Л. Денев - Дивертименто гросо (световна премиера)
На 6 март министърът на културата Мариан Бачев отстрани арх. Петър Петров от поста директор на Националния институт за недвижимо културно наследство..
Новото българско кино, което приковава зрителите към екрана, провокира у заинтересованите от филмовия процес въпроси за това какви са ключовите аспекти на..
Художничката Петя Илиева толкова много пътува по света и на толкова необичайни места я отвежда неутолимото ѝ любопитство, че мине не мине време и гостува в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg