Изложбата на Красимир Терзиев „Между миналото, което е на път да се случи, и бъдещето, което вече е било“ очаква своите зрители в Националната галерия В Двореца. Тя представя петнайсет избрани работи: „Един филм“ – видео инсталация (2004), „Мону-ментално“ – видео (2011), „Опитомяване. Първите пет хиляди години“ (2014), „Както водата, газта и електричеството идват отдалеч…“ (2011), „Семейство“(2015), „Монумент на изтеклото време“(2013), чрез които художникът повече задава въпроси, отколкото да предлага отговори… Как „мутират“ възприятията на човек за историческо, фантастично, личното и обществено под въздействието на средствата за масово осведомяване и комуникация? Къде е човекът и какъв е той, изгубил ли е вече „сетивото“ си за време под въздействието на медиите? Или някак се е научил да съществува почти естествено в миналото и бъдещето едновременно? Красимир Терзиев използва познати от всекидневието образи и мотиви, цитати, скрити в наглед банални образи, провокирайки ни да търсим себе си в потопа от визуална, пък и всякаква информация. Той е един от водещите български художници, работещи с нови медии, инсталации, фотография, видео и филми. Но той е и Доктор по културна антропология, което отчасти обяснява темата и провокациите му към публиката в тази изложба “Между миналото, което е на път да се случи и бъдещето, което вече е било“.
В последния ден на изложбата – 5 септември, в Балната зала на Двореца авторът ще предложи на почитателите си лекцията на тема “Медия – интермедия – постмедия”.
Световете на културния антрополог, художничка и писателка Достена Лаверн са магични и свързват богоизбраните с богове, митични създания и хора, които одухотворяват материята. Зрителите наричат платната ѝ живи, а критиците обясняват феномена с това, че те са пространства, в които светлината се въплъщава в живописна структура, вдъхновена от пейзажите..
С изложба и валидиране на пощенска марка се отбелязва 100-годишнината от рождението на Борис Димовски в Музея на хумора и сатирата в Габрово. Експозицията включва 233 произведения с акцент върху габровските шеги и подчертава приноса на Димовски за основаването и развитието на музея. Художникът е сред първите творци, свързали името си с Дома..
Жанрът полски литературен репортаж е едно от най-интересните явления в съвременната журналистика и литература. Това е разказ върху реално събитие. Писателските умения на автора са задължителни, но без да си измисля и съчинява, а трябва да се придържа към фактите. Разбира се, границите не бива да се преминават, но всичко зависи от майсторското перо на..
От 15 август до 15 ноември в сградата на Кръстник Колчовия хан в Регионалният етнографски музей "Етър" е експонирана изложбата "Новото ценно: Съвременно занаятчийско изкуство от България" представяща над сто произведения на 41 съвременни артизани, повечето от които са част от международната мрежа "Хомо Фабер" , която стои зад едноименното..
"Тези нови картини са среща със собственото достойнство и несрета, сила и безсилие, мрачно предчувствие и духовна осветеност. Те са среща на собствената тревожност, с тревожността на времето, в което живеем. Картини, оголени като съкровен акт и споделен пластичен опит, в който изплуват силуетите на великите майстори – учители, на техните разбрани и..
Отнетата акредитация на журналистката Кристиана Стефанова, която в момента работи за сайта "Вестоносец", коментира в "Мрежата" по програма "Христо..
Децата и изкуственият интелект – какво е новото лице на опасностите в интернет? Нужна ли е забрана на социалните мрежи за деца? Гост на предаването..
Какво съдържат намерените в Газа документи, уличаващи журналисти на "Ал Джазира" в тясно сътрудничество с "Хамас", коментира в "Мрежата" по програма..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg