Според синдикалните организации готвената концесия е неизгодна. От КТ "Подкрепа" смятат, че ако летището продължи да се управлява от държавата, в бюджета ще постъпят повече от 2 милиарда лева. Тодор Митов разясни за предаването "Преди всички" аргументите за протеста:
Държавата е хвърлила тук толкова пари, защото ние сме държавно предприятие - 800 милиона за инфраструктура. Това са метро, пътища. Толкова милиони сега ги изплащаме – Терминал 2, самото летище ще го изплаща. И когато трябва да събираме само пари, да ги даваме на държавата, ние даваме на някой друг. Народът роптае срещу всички концесии.
Право на концесионера е да повиши цените на услугите, допълни Митов. Служители на летището също са против концесията и в момента са притеснени за бъдещето си. След протеста синдикатите ще решават какви ще бъдат следващите им действия.
Летище Балчик го издържа Летище София. ВИП "А", където е правителственият отряд 28, също го издържа Летище София. Когато дадат под концесия Летище София, ВИП залата, правителствената, ще си бъде за сметка на държавата. Това са загуби за държавата.
Министърът на транспорта Ивайло Московски обаче беше категоричен, че концесията няма да бъде прекратена, каквото и да правят профсъюзите. Към момента процедурата по отдаване на концесия на Летище София е спряна временно заради подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията от арабски консорциум за неплатени суми по неустойки.
На 14 януари т.г. вътрешният, към тази дата, служебен министър Атанас Илков, се срещна със своя турски колега в Истанбул, за да бъде направен анализ и..
Понятието " biodeutsch" ( биогермански) бе избрано за антидума за 2024 година в Германия. Защо журито определи това понятие за дискриминационно?..
В рубриката "Въпреки мрежата" Георги Марчев , журналист, работил като проверител на факти (факт-чекър), разказва как се проверяват факти и твърдения,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg