95 на сто от шестокласниците смятат, че е важно да ходят на училище, сочат данните от национално представително изследване на Центъра за приобщаващо образование. Около половината ученици в шести клас не харесват тези предмети, които са им трудни или скучни.
Като любими предмети шестокласниците са посочили физическото възпитание и спорт – 76 на сто, изобразителното изкуство – 58 процента и информационните технологии – 57 процента. Предметите история, математика, география и английски език са най-малко харесвани от децата. Изследването посочва, че 18 на сто от шестокласниците имат проблем с българският език, защото ежедневният език в средата им е друг.
Според Димитър Лазаров, програмен директор на Центъра за приобщаващо образование, един от основните изводи, до които стига изследването е, че децата в българското училище са все по-незаинтригувани от начина на преподаване. По думите му в новия Закон за училищното образование има заявка за по-интерактивни и разнообразни методи на преподаване.
Децата в българското училище днес са все по-незаинтригувани от начина, по който им се представят знанията, а това се дължи на остарелите форми на преподаване. Това сочат данните от национално представително изследване на Центъра за приобщаващо..
На 14 януари т.г. вътрешният, към тази дата, служебен министър Атанас Илков, се срещна със своя турски колега в Истанбул, за да бъде направен анализ и..
Понятието " biodeutsch" ( биогермански) бе избрано за антидума за 2024 година в Германия. Защо журито определи това понятие за дискриминационно?..
В рубриката "Въпреки мрежата" Георги Марчев , журналист, работил като проверител на факти (факт-чекър), разказва как се проверяват факти и твърдения,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg