Като прелюдия към „Джаз клуб“ съм изкушен да изброя част от клавирния инструментариум на Чик Кърия, останал в паметта ми няколко десетилетия. Откакто създаде групата „Ритърн ту форевър” години наред пианистът свиреше на различни модели синтезатори, като изпълняваше и виртуозни сола и импровизации. Декада след 1971 година, (тогава се появи Return To Forever), тези устройства бяха мечта за повечето музиканти по света, но започнаха да се появяват и у нас, въпреки че официално не присъстваха на българския пазар и за много хора представляваха скъпа екзотика. След още десетина години в България вече имаше изобилие от електронни клавири, някои сред тях – от висок клас. „Какви времена!“, както пееше Гошо Минчев…
А през всичкото това време, т.н. keyboard stack (сборът клавиатури) на Чик Кърия съдържаше: електрическо пиано Fender Rhodes (Фендер Роудс), електрически орган Yamaha, Hohner Clavinet D6 (Хонер клавинет), синтезаторите ARP Odyssey, Mini Moog-model D, Poly Moog, Moog15, Oberheim-8 voice, Yamaha GS1, Yamaha DX7, могъщите за своето време системи Fairlight и Synclavier.
40 години след появата на „Ритърн ту форевър”, заедно с двама от членовете на групата – Стенли Кларк и Лени Уайт, Кърия като изпълнител на класическо (аналогово) акустично пиано поднесе на публиката великолепен албум: продукцията Forever. В два диска са събрани разнообразни, надминали времето изпълнения на трима феноменални музиканти, които нашата публика е имала щастието да чуе и види през годините тук, на българска земя. Чуйте ги и в „Джаз клуб“ по програма „Христо Ботев“. Добре дошли сте!
четвъртък, 23 март, от 23 часа
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата сграда на Операта в началото на 70-те години на ХХ век, дните прерастват във Фестивал на оперното и балетното изкуство (ФОБИ) – едно от най-значимите музикални събития на България. Тазгодишното,..
В съботната оперна вечер честитим 90-годишният юбилей на световната оперна прима Райна Кабаиванска. Покорила всички големи оперни сцени, оставила е траен отпечатък с интерпретациите си на знакови образи от оперната литература. Дълбоките емоционални превъплъщения, които раздава от сцената намират отклик в уважението и любовта, които публиката ѝ..
Либрето: Тито Рикорди, по едноименната пиеса на Габриеле Д`Анунцио Действащи лица: • Франческа да Римини – сопран • Паоло – тенор • Джовани (Джанчиотто) – баритон • Малатестино – тенор • Остазио – бас • Самаритана – мецосопран • Бианкофорте – мецосопран • Смарагди – мецосопран • Адонела – сопран • Гарсенда • Алтикиара • Сер Толдо • Трубадур •..
Музика: Франческо Чилеа По пиесата на Йожен Скриб и Ернест Льогуве Либрето: Артуро Колаути Първо представление: 6 ноември 1902 г. в Театро Лирико, Милано. Действащи лица: • Адриана Лекуврьор – сопран • Маурицио – тенор • Принц ди Буйон – бас • Принцеса ди Буйон – мецосопран • Мишоне – баритон • Кино – бас •..
Тази година Дядо Коледа няма да донесе нищо на "Аларма Пънк Джаз" ... Но вместо него вече пристигна (директно от Норвегия, ако не чак от Лапландия) неговият малко по-млад, но далеч по-чакан у нас братовчед (в червено-черни, а не в червено-бели одежди - съвсем като за пораснали непослушни деца) Пол Рони-Ейнджъл . Фронтменът на..
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата..
В рубриката "Културен отпечатък" на Рождественското издание на "Terra Култура" се върнахме назад във времето, за да си припомним как са отбелязвали Бъдни..
Имаше време, когато – за да бъде представен – се даваше пример, че именно той е общото между римейка на "Бен Хур", популярния американски сериал "24" и..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg