Като прелюдия към „Джаз клуб“ съм изкушен да изброя част от клавирния инструментариум на Чик Кърия, останал в паметта ми няколко десетилетия. Откакто създаде групата „Ритърн ту форевър” години наред пианистът свиреше на различни модели синтезатори, като изпълняваше и виртуозни сола и импровизации. Декада след 1971 година, (тогава се появи Return To Forever), тези устройства бяха мечта за повечето музиканти по света, но започнаха да се появяват и у нас, въпреки че официално не присъстваха на българския пазар и за много хора представляваха скъпа екзотика. След още десетина години в България вече имаше изобилие от електронни клавири, някои сред тях – от висок клас. „Какви времена!“, както пееше Гошо Минчев…
А през всичкото това време, т.н. keyboard stack (сборът клавиатури) на Чик Кърия съдържаше: електрическо пиано Fender Rhodes (Фендер Роудс), електрически орган Yamaha, Hohner Clavinet D6 (Хонер клавинет), синтезаторите ARP Odyssey, Mini Moog-model D, Poly Moog, Moog15, Oberheim-8 voice, Yamaha GS1, Yamaha DX7, могъщите за своето време системи Fairlight и Synclavier.
40 години след появата на „Ритърн ту форевър”, заедно с двама от членовете на групата – Стенли Кларк и Лени Уайт, Кърия като изпълнител на класическо (аналогово) акустично пиано поднесе на публиката великолепен албум: продукцията Forever. В два диска са събрани разнообразни, надминали времето изпълнения на трима феноменални музиканти, които нашата публика е имала щастието да чуе и види през годините тук, на българска земя. Чуйте ги и в „Джаз клуб“ по програма „Христо Ботев“. Добре дошли сте!
четвъртък, 23 март, от 23 часа
Alarma Punk Jazz & Club Pave представят днес Рамбо Амадеус! В студиото на "Нашият ден" колегата Цветан Цветанов представи концерта, който тази вечер слушателите на програма "Христо Ботев" ще имат шанса да чуят директно от клуб "Паве" под Столична библиотека. Точно 13 години след първия си концерт у нас през далечната 2012 година господин Антоние..
O т 24 до 26 април в Националната музикална академия (НМА) в София ще се проведат Академичните пролетни четения (за петнадесети път) – едно важно събитие за музикалния свят и не само. Тази година темата е Музика и памет . За да разкаже повече, в " Метроном..
А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе – но основно диджериду и гайда, в "Оратница", "Тъпани и гайди" и "Дъ Груувин Пайпърс", и електронният гуру, диджей, продуцент и програматор Иван Шопов, прочут още като Балкански, Куух или Дръм Кид...
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Между преводите и футбола – разговор в "Нашият ден" с Радослав Папазов , преводач от шведски и норвежки език и професионален футболен коментатор...
Преди 10 години на 22 април беше открита новата галерия "Стубел" с тринадесет картини от серията "Вертикали" изложбата на Атанас Парушев-Шока "Абстрактно"...
За три дни от днес до 26 април за четвърти път ще се проведат "Литературни срещи" на фондация "Прочети София". Темата е "Археология на паметта". Автори..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg