Това беше прекрасен празник на балетното изкуство в препълнената с публика зала на Националния музикален театър „Стефан Македонски“. За големия респект към елитната българска трупа за съвременен танц не само от страна на публиката, но и на колегите и институциите, свидетелстваха многото поздравителни адреси и великолепните кошници с цветя по сцената. А най-хубавото, което видяхме в красивия спектакъл, създаден от хореографката Боряна Сечанова, художниците на сценографията Иван Токачиев и на костюмите Николина Богданова, беше това, че традицията на майсторството на зрялото поколение балетисти на „Арабеск“ е намерила достойно продължение във вдъхновението на най-младото поколение!
Много се радвам, че балет „Арабеск” празнува своята 50-годишнина именно с „Ромео и Жулиета” в хореографията на Боряна Сечанова! Това е един много амбициозен проект, който е прекрасно реализиран и показва както нивото на трупата, така и значимостта й за танцовата и балетна култура у нас изобщо… Боряна Сечанова се е стремила да съхрани своя стил, да бъде честна към музиката и естетиката на Прокофиев, но едновременно с това да предложи своя оригинална трактовка, като не се лиши от нищо от това, което модерният танцов език изисква… Прекрасно е попадението в лицето на Виктория Петрова като Жулиета – една изключителна балерина с изключителни класически и съвременни танцови способности, много изразителна, много лирична, много поетична, много мека и едновременно с това облъхната от някаква младежка лекота и ведрост! Много неочакван избор е образът на Ромео в лицето на Филип Миланов – един непринцов тип танцьор, по-скоро съвременен образ на хлапака, на дръзкия младеж. Но в негово лице Боряна Сечанова успява да претълкува модела на образа на Ромео и да постигне някаква много топла, сърдечна идея за това, че всъщност любовта е някакво прозрение за живота, никой не избира в кого да се влюби или кога ще го осени любовта… Изобщо в момента, и за това има „вина” и Олеся Пантикина, трупата е във великолепна форма и доайените в лицето на Асен Наков и Даниела Иванова са предали своята щафета на това младо поколение по прекрасен начин, каза пред микрофона на предаването за музикално-сценични изкуства „Каста дива” балетният критик Петър Пламенов.
Цялата рецензия чуйте в звуковия файл.
Следващият спектакъл на балета „Ромео и Жулиета” ще бъде на 6-и октомври от 19 ч. в Националния музикален театър „Стефан Македонски”.
Тази вечер трупата на балет "Арабеск" ще представи на сцената на Музикалния театър първата си за сезона премиера - три танцови миниатюри, обединени от заглавието "Вива ла класика". Заглавието подсказва посоката, в която се насочва "Арабеск". Три заглавия от големия класически репертоар - "Лебедово езеро" от Чайковски, "Дон Кихот" от Рихард Щраус и..
На 14 януари т.г. вътрешният, към тази дата, служебен министър Атанас Илков, се срещна със своя турски колега в Истанбул, за да бъде направен анализ и..
Понятието " biodeutsch" ( биогермански) бе избрано за антидума за 2024 година в Германия. Защо журито определи това понятие за дискриминационно?..
В рубриката "Въпреки мрежата" Георги Марчев , журналист, работил като проверител на факти (факт-чекър), разказва как се проверяват факти и твърдения,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg