В дните около "черния" петък търговци са се опитали да продават стоки без право на рекламация, защото са на промоция, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Случаите са единични, уточни Маргаритов, като припомни, че според закона, независимо от намаленията, потребителите разполагат с право на информация, на рекламация и право на отказ в онлайн среда.
Нарушителите ще бъдат санкционирани.
В комисията са получили няколко десетки сигнала в изминалите дни, направени са над 200 проверки в търговски обекти и в онлайн магазините. Сред нарушенията на първо място са изкуствените намаления, когато преди промоционалната кампания се вдигат цени на определени продукти и след това се анонсира намаление, което обаче не е действително. Друг проблем е и недостатъчното количество стоки, които са рекламирани, но след това се оказва, че няма достатъчна наличност.
На 14 януари т.г. вътрешният, към тази дата, служебен министър Атанас Илков, се срещна със своя турски колега в Истанбул, за да бъде направен анализ и..
Понятието " biodeutsch" ( биогермански) бе избрано за антидума за 2024 година в Германия. Защо журито определи това понятие за дискриминационно?..
В рубриката "Въпреки мрежата" Георги Марчев , журналист, работил като проверител на факти (факт-чекър), разказва как се проверяват факти и твърдения,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg