Летният сезон приключва преждевременно за фестивала „Аларма Пънк Джаз“ на 27 август (последния понеделник на месеца) с концерт-рецитал на Нечестивата Троица Big Sexy Noise, включваща легендите Лидия Лънч (вокали), Джеймс Джонстън (китари) и Йън Уайт (барабани). Последните двама, както се сещате, са същите онези от лондонската пост-пънк дружинка Gallon Drunk, a за Лидия Лънч, ако отворим дума тук, можем да напишем няколко докторски дисертации… Култова фигура далеч не само в музиката (или по-скоро нека го формулираме така: музиката й е част от едно много по-комплексно изкуство, включващо поезия, философия, социален бунт, пърформанс) и далеч не само на нюйоркската ноу уейв сцена, Лидия Лънч има творчески път сериозно преплетен с този на цели две поколения любими на всички ни артисти – като започнем от Алан Вега и Мартин Рев и The Birthday Party на Ник Кейв и Роуланд С. Хауърд, минем през Sonic Youth, Майкъл Джира и Хенри Ролинс и стигнем до съвместните й записи с европейски авангардни музиканти като австрийската цигуларка Миа Забелка. Жанровата рамка при нея е също съвсем условно казано „жанрова“ и още по-условно – „рамка“: при Лидия Лънч ъндърграунд джазът от дебютния й Queen Of Siam съвсем естествено и плавно прелива в упадъчен пост-пънк (особено в дуетите й с онази мистериозна личност в албума Honeymoon In Red няколко години по-късно, чието име понякога е Her Dead Twin, а понякога просто A Drunk Cowboy Junkie), кабаретният й ноу уейв в записите й с Anubian Lights съвсем естествено прераства в истеричен Retrovirus или в поезия, която не се чете, а преди всичко се слуша, защото гласът хипнотизира – независимо дали е глас на инфантилно момиченце от края на 70-те или на злата фея Билкознайка от втората декада на вече не чак толкова новото хилядолетие… но както се казва: Trust The Witch – този съвет е толкова естествен и изначален, че няма как да не го последваме.
Сред настоящите й действащи формации Big Sexy Noise (създадена през 2009 г.) е навярно най-рокендролската и най-отвяваща със сценична експресия и вихър, който хем носи енергията на Джери Лий Луис или Литъл Ричард, хем жлъчния сарказъм на Пати Смит или Том Уейтс, поднесен кога фино-фино, кога повече от сквернословно. За същата група в Daily Mirror възкликват „Какъв прекрасен начин да изгориш“, а Клайв Бел от The Wire нарича музиката на Big Sexy Noise „нетърпелива“ и „не-безсмислена“. Останалите определения на световната преса са от „красив разврат“ до „брутален блус“, а според Томас Х. Грийн Big Sexy Noise са група за онези от вас, които смятат, че с Grinderman Ник Кейв не е стигнал достатъчно далеч.
Билети за първия български концерт на Big Sexy Noise по 27 лв можете да закупите онлайн в системата на EpayGo, както и на касите на EasyPay в цялата страна, а на входа на залата преди концерта ще са по 30 лв. Вратите на Първо студио на 27 август отварят в 21:00 ч., а концертът ще започне точно в 21:30 ч. Приготвили сме ви и изключително специална откриваща супергрупа, която ще обявим до края на седмица. Молим, идвайте в прилично облекло – т.е. със затворени обувки и дълги панталони за мъжете и по лична преценка за жените, защото… rock’n’roll is here to stay, it will never die..., както са казали Danny & The Juniors. И изключвайте мобилните си телефони още преди да сте прекрачили прага на БНР, за да не дразните водещия на „Аларма“ и съседите си в залата по време на концерта.
Честит 10-и рожден ден, „Аларма Пънк Джаз“!
Калифорнийският автор Дейвид Беласко вдъхновява два напълно различни женски персонажа в творбите на Пучини. Мадам Бътерфлай съществува само чрез желанието на мъжете и умира с разбито сърце, както са склонни да правят оперните героини, докато Момичето от Златния Запад получава когото иска с огнестрелно оръжие в ръце. "В Лион диригент на Пучини е..
Музика: Джакомо Пучини Либрето: Гуелфо Чивинини и Карло Дзангарини по мелодрамата на Дейвид Беласко "Момичето от Златния Запад" Първо изпълнение: Метрополитън опера, Ню Йорк, 10 декември 1910 Действащи лица: • Мини, собственичка на пивница "Полка" – сопран • Дик Джонсън (Рамирес), бандит – тенор • Джак Ранс, шериф – баритон • Ник, барман в..
Световни артисти и носители на наградата "Грами" гостуваха на десетото издание на Plovdiv Jazz Fest, което се откри в Деня на народните будители и продължи три дни в Дома на културата "Борис Христов" в града под тепетата. За цялостен принос в българската джаз музика тази година награда получи певицата Мими Николова. Артистичният директор на..
Датският музикант БАУН (BAUN) издаде дебютния си албум Beginnings на 25 октомври 2024 г. Съчетавайки джаз, соул, арендби, поп, фънк и бразилска музика, албумът отразява забележителните качества на БАУН като вокалист и автор на песни, а едновременно с това представя комбинация от вдъхновяващи мелодии, танцувални ритми и прочувствени текстове...
1 ноември Свири Оркестърът на Румънското национално радио с диригент Румън Гамба. 3.00 часа – Йон Думитреску (1913-1996), Симфоничен прелюд. 3.11 часа – Пьотр Илич Чайковски (1840-1893), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 35. Солист: Александру Томеску (цигулка). 3.48 часа – Николо Паганини (1782-1840), Каприз № 24 в ла минор. Изпълнява Александру..
След протестите и скандалите от изминалата вечер постановката "Оръжията и човекът", режисирана от известния актьор и режисьор Джон Малкович, все пак се..
Ново партньорство стартират Българското национално радио и Софийският университет "Св. Климент Охридски". Ректорът на Софийския университет проф. д-р..
Срещата между двете далечни наглед полета на изява се случва на територията на софийското 32 средно училище с изучаване на чужди езици "Св. Климент..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg