В „Изпята поезия“ откриваме темата за труда и работата в музикалната лирика у нас и по света. Заедно с песенни поетични картини на Валери Петров и Пол Саймън, звучат записи на „Стийли Ден“, „Ролинг Стоунс“, Панайот Панайотов, Брус Спрингстийн, Боб Дилън, „Пластик Оно Бенд“ и „Бийтълс“.
Песента A Hard Day's Night (Нощ след тежък ден) избираме за увертюра. Изпълнението на „Бийтълс“ от 1964 г. ни води към нощта, дошла след тежък работен ден – основният акцент в текста на Ленън и Маккартни. Заглавието на песента дава име на първия албум на групата, в който всички песни, музика и текстове са създадени само от членове на „Бийтълс“. Думите на A Hard Day's Night може би учудват някои, но знаем, че преди да достигнат световна слава, „Бийтълс“ имат зад себе си години на тежък труд, работа при недобри условия и мизерно заплащане. Изобщо не е поза, още по-малко – лицемерие, че работата, трудът, работещите хора недвусмислено присъстват в песенни текстове на Джон и Пол. Парчето Lady Madonna (Лейди Мадона) е добър пример за това. Жизнерадостното, уж купонджийско настроение в музиката на „Лейди Мадона“ е в контраст с думите на песента, далеч не така забавни. В записа авторът Пол Маккартни въодушевено свири пиано партията и пее открай докрай за Lady Madonna – неспирно работеща от зори до мрак жена, която трудно свързва двата края. В интервю от началото на 21-ви век Пол обяснява, че още от малък в съзнанието му стои работещата жена, работничката. Затова и присъства като персонаж в негови песни. Спомня си, че когато е бил дете, в Ливърпул е имало много ирландки и повечето от тях са извършвали тежък физически труд. „Лейди Мадона“ е „поклон към женското работническо съсловие… в моите представи се е оформил общ женски образ, с различни имена”, споделя Маккартни. При по-внимателно вслушване разбираме, че той съчетава несретната, бездомна Eleanor Rigby, работната Lady Madonna, лишеното от права тъмнокожо момиче в алегоричната Blackbird, образа на майката на Пол: Mother Mary, за нея чуваме в Let It Be…
Вярваше в това знаменитият тенор до края на дните си. А също, че задачата на изпълнителя е да напипа нюансите в авторовия текст, които правят ролята само негова. Тамино от "Вълшебната флейта" бе една от тези роли. Казват, че има нещо ангелско в гласа на Петер Шрайер: затрогваща лирика, топлина, съвършен кристален оттенък… Какво да говорим за фантастично..
На 22 и 23 август Хисаря за първи път става домакин на джаз фестивал . Общината е поканила българския пианист, композитор и джазмен Мартин Денев да организира събитието, а той ще срещне публиката с едни от най-ярките имена на българската сцена – утвърдени артисти и млади таланти. Входът е свободен. Общината си поставя за цел да..
На 23-ти и 24-ти август ще се проведе третото издание на фестивала за съвременна музика “Мишовите звукови пейзажи“ в село Антон. Името му е посветено на покойния композитор и пианист Михаил Големинов, който пръв съзира потенциала на селото да се превърне в гостоприемно концертно пространство в непосредствена близост до природата. “Ориндж фактори”..
Мая Нешкова ще представи новите си песни от албума "Сърцето на любовта" пред публиката в Пловдив. Летният театър е сцената, на която тя и нейният съпруг Кирил Икономов, с когото работят в тандем, ще се срещнат с почитателите си. За новините на програма "Христо Ботев" Мая Нешкова каза, че я чакат още готови песни за запис и е вероятно скоро да има..
Десетото издание на колоквиума ще събере учени от няколко европейски държави, които ще запознаят колегите си с темите, по които работят. Научният форум..
Вярваше в това знаменитият тенор до края на дните си. А също, че задачата на изпълнителя е да напипа нюансите в авторовия текст, които правят ролята само..
Един цар решил да иска отчет и да изчисти сметките си със своите подчинени за отминалата година. Казано на съвременен език - да провери бюджета и да..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg